אחרי שסבל מבעיה בתיבת ההילוכים שאילצה אותו לפרוש במירוץ בבריטניה, סבסטיאן פטל קיבל הערב (ראשון) הזדמנות טובה לחזור לעיניינים, כשמירוץ הפורמולה 1 נערך הפעם במולדתו גרמניה. למרות שזינק מהמקום השני, האיש של רד בול שמוביל את טבלת הנהגים, ניצל את יתרון הביתיות כמו גדול וחצה ראשון את קו הסיום בדרך לזכיה ראשונה בגראנד פרי הגרמני. לואיס המילטון ממרצדס זינק ראשון, אבל סיים חמישי בלבד, כשאלונסו (4), גרוז'אן (3) ורייקונן (2) הקדימו אותו.
הגראנד פרי הגרמני נערך ברוטציה במסלולים של הוקנהיים או של נורבורגרינג, והפעם הוא התקיים באחרון, היכן שהמילטון כבר ניצח ב-2011. רגע לפני שאנדי מארי עלה לגמר ווימבלדון, הבריטים ציפו מהמילטון להפוך את היום הזה לחגיגה, אלא שלסבסטיאן פטל היו תכניות אחרות.
כבר ברגעי הזינוק האלוף נצמד להמילטון ועקף אותו ולפני הפניה הראשונה גם מרק וובר, שזינק שלישי, השאיר אותו מאחור. פיליפה מאסה איבד שליטה כבר בהקפה הראשונה, המכונית שלו נכנסה לסחרחרה והברזילאי מצא עצמו בחוץ מוקדם. לקראת הסיום רייקונן הפיני איים לעקוף את פטל, אבל תמרון נכון של הגרמני שמר עליו במקום ה-1. אחרי 60 הקפות מותחות, המילטון מצא עצמו כאמור מאוכזב במקום החמישי בלבד, צמוד לבריטי אחר, ג'נסן באטן ממקלארן (6). מרק וובר לא ניצל את הזינוק ממיקום גבוה וסיים שביעי, כשסרחיו פרז המקסיקני (מקלרן),ו ניקו רוזברג הגרמני (מרצדס) עם בן ארצו ניקו הולקנברג (סאובר) סגרו את העשירייה הראשונה.
"אין לי שום דבר חיובי לומר על הצמיגים הללו", אמר המילטון על התרכובות שבחרו עבורו בצוות של מרצדס, עם ביקורת לא מעטה. "לא ברור לי מדוע זה הקשה עליי כל כך, נצטרך להשתפר". המנצח, שסוף סוף שבר את הנאחס במגרשו הביתי, סיכם: "אני מאושר. רייקונן נשף בעורפי, אבל ידעתי לתמרן. אני שמח שהמירוץ נגמר אחרי 60 הקפות, כי אם זה היה 61 או 62 זה יכול היה להיות אחרת". הנצחון הערב איפשר לפטל להגדיל את יתרונו בראש טבלת הנהגים ל-34 נקודות מאלונסו ו-41 מרייקונן . המילטון משקיף הרחק מאחור עם 58 נקודות פחות מהמוליך, כשוובר עם עוד 6 פחות ממנו.
ואם בוובר עסקינן, אז נספר לכם שהחלק הביזארי של המירוץ הגיע "בזכותו". הנהג של רד בול יצא מהפיט במהירות, לפני שהצוות הספיק לחזק את אחד מגלגליו. שניות ספורות אחרי היציאה הגלגל השתחרר ופגע באחד הצלמים במקום והעיף אותו בעוצמה אדירה לקרקע.