אחרי שהשלים את הגראנד טור הראשון שלו בקריירה, גיא שגיב ינחת היום (חמישי) בישראל. הרוכב הישראלי עמד במשימה שהוצבה בפניו לפני שלושה שבועות: לצלוח את כל 21 הקטעים של הג'ירו ד'איטליה. לערוץ הספורט נודע כי הרוכב אמור לקבל בימים הקרובים הצעה לשדרוג חוזהו המסתיים בקיץ.
הכיוון הוא הארכת חוזה בשנה או שנתיים (אורך החוזה הסטנדרטי בעולם הרכיבה המקצועני), כאשר לא מן הנמנע כי הרוכב בן ה-23 יקבל שידרוג בשכרו בעקבות ההופעה בג'ירו ד'איטליה. בקבוצה מודעים לכך ששגיב יכול למצוא בקלות קבוצה מקבילה ברמת הפרו קונטיננטל (דרג שני בעולם), אך מאמינים שיעדיף להשאר באקדמי ולהמשיך את ההתפתחות המקצועית שלו תחת הדגל הכחול-לבן. למרות זאת, הרוכב הישראלי נשמע יותר מסוייג.
"סיימתי עכשיו את התחרות הכי גדולה בחיים", אמר שגיב, "הארכת החוזה לא הייתה הנושא המרכזי בחודש האחרון. אולי אתעסק בזה בקרוב, אבל עדיין לא. בחיים לא דמיינתי שאני יכול להתרגש כמו בזינוק בירושלים. זה רגע שאקח איתי לכל החיים. אני מקווה להיות בעוד גראנד טור. לא השנה, זה בטוח, אבל זו מטרה בשנים הבאות. התמיכה שאני מקבל מטורפת. לפני הג'ירו, האופניים לא היה ענף ספורט. אנשים באמת מתעניינים ואני מאושר".
שגיב. שכרו ישודרג (נועה ארנון)
באקדמי קיבלו את הג'ירו הראשון בתולדותיהם ברגשות מעורבים. מצד אחד הצליחו להביא רוכב ישראלי אחד לקטע הסיום ברומא (גיא ניב חלה ופרש אחרי חמישה קטעים), מצד שני לא עמדו ביעד של ניצחון בקטע. רובן פלאסה הוותיק, שעשוי לפרוש בסיום העונה, היה הרוכב הכי קרוב להגשמת המשימה אך סיים במקום השני בקטע ה-18. אכזבה יחסית הייתה מההופעות של בן הרמאנס, שהגיע כלידר של הקבוצה, והסתפק במקום ה-11 בשלב ההררי באטנה וכריס ניילנדס, הלטבי הצעיר, שיצא למספר התקפות ספורות במהלך הג'ירו.
בנוסף, בקבוצה אישרו כי הבעלים סילבן אדאמס ימשיך בעונה הבאה ויישאר לצד אחד המייסדים רון בר און. הוא צפוי להעמיד תקציב דומה לזה שקיים עכשיו: 6.5 מיליון יורו ובכוונתם לחזק את הסגל ברוכבים בכירים שיביאו להישגים גדולים יותר ממה שהראתה הקבוצה עד כה ב-2018. המטרה היא כמובן להמשיך ולפזול לעבר השתתפות בגראנד טורים הגדולים כמו הטור דה פראנס והוולטה אספניה, אך קודם כל עליה לשפר את התוצאות בסבב העולמי.
אדמס ובר און. ימשיכו (נועה ארנון)