אין ספק שהפקה של שידור תחרות אתלטיקה היא דבר מורכב ביותר. במאי צריך לדעת לא לפספס התרחשויות בולטות בשדה, ובאותו זמן לא לאחר לאירועים על המסלול. חוסר ריכוז של שבריר שנייה עלול לעלות בהחמצה של שיא עולם או פסילה מביכה. ככל הנראה, צילום תחרות אתלטיקה בסדר גודל כמו אליפות העולם, היא אחד הדברים הקשים ביותר להפקה בספורט העולמי, לצד אירועים כמו הטור דה פראנס.
בנוסף, ככל שחולפות השנים צריכה התאחדות האתלטיקה העולמית לשדרג את השידור, זאת כדי להתאים את נאותות ההפקה לסטנדרטים הקיימים ברחבי העולם כיום. והאחראית הראשית היא ה-IAAF עצמה. אלכס גלעדי, יו"ר וועדת הטלוויזיה של הארגון ב-26 השנים האחרונות, שמכהן גם כחבר הוועד האולימפי הבינלאומי, מנסה בימים אלה להביא לשינוי כולל בהפקת אחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם.
במהלך קונגרס של ה-IAAF, נאם אלכס גלעדי בפני הנוכחים על השינויים שנדרשים לבצע במהלך צילום התחרויות. היו"ר הציג את השינוי הדראסטי בעלות ההפקה של האליפות. בהלסינקי 2005 העלות הכוללת של השידורים באליפות העולם עלתה 6 מיליון דולרים ואילו בדאייגו הסך הכל עומד על כ-24 מיליון דולרים, כמעט פי ארבעה. אז למה זה קרה? "ב-2005 המפיקים ידעו בדיוק מה לעשות, אבל היום הם בעיקר מפחדים להיכשל. לא לכל הגורמים המשדרים יש את הידע הדרוש כדי לביים תחרות כזו והם בעיקר משקיעים את הכסף בלהגן על עצמם מטעויות".
גלעדי, שגם אחראי על תחום התקשורת בוועד האולימפי הבינלאומי ונחשב לאיש תקשורת מוערך בעולם, הציג בפני הנוכחים מודל שיחסוך כסף לבעלי זכויות השידור וגם ייעל את ההפקה עצמה. "אנחנו חייבים לפעול בדרך הזו לעשות שינויים מתבקשים אחרית השיטה כולה תקרוס", אמר גלעדי בכנס. יש לציין כי מעל ל-200 מדינות ונציגויות ברחבי הגלובוס משדרים את אליפות העולם ה-13 באתלטיקה. נשיא ה-IAAF, לאמינה דיאק, יבחון את העניין לאחר סיום האליפות ולאחר שכל התחקירים יוגשו. אליפות העולם הבאה תיערך בעוד שנתיים במוסקבה. אבל המטרה הבאה של גלעדי היא כמובן היערכות התקשורת לקראת המשחקים האולימפיים בלונדון 2012. אירוע הגדול פי כמה וכמה מאליפות העולם באתלטיקה.