עשרים שנה שלפרארי לא הייתה עונה כל כך לא תחרותית, ואחרי הכישלון במונזה נראה כי יש מי שמשלם את המחיר. היו"ר, לוקה די מונטזמלו, הודיע על עזיבת הקבוצה המפוארת ביותר בפורמולה 1 אחרי 23 שנים.
"זו סופה של תקופה אחרי 23 שנים מופלאות ובלתי נשכחות, זו הייתה זכות גדולה", אמר היו"ר המתפטר. העזיבה של די מונטזמלו באה לאחר דיווחים על קרע בינו לבין לבין מנכ"ל חברת האם פיאט, סרחיו מארקיונה, שימלא את מקומו של היושב ראש בניהול הקבוצה. "הכישלון העונה הוא בלתי מתקבל", אמר בעבר המנכ"ל, "פשוט לא יעלה על הדעת שפרארי לא תנצח מירוצים".
-
"סופה של תקופה". די מונטזמלו
-
גם אלונסו לא הצליח להציל את העונה האיומה
המתיחות בין השניים הגיע לשיא במהלך הגראנד פרי האחרון, המירוץ הביתי של פרארי באיטליה, שבסיומו הצהיר מונטזמלו כי הוא יעזוב מתי שירצה ולא בסוף העונה, כפי שדווח בכלי התקשורת. מארקיונה מצידו מיהר להרגיע את היושב ראש: "למרות שאנחנו חברים טובים, אני במקומו לא הייתי יוצא בכאלה הצהרות".
גם ברני אקלסטון, האיש החזק ביותר בפורמולה 1, התקשה לקבל את החדשות לפיהן לפרארי הולך להיות יו"ר חדש: "הכרתי את לוקה לראשונה ב-73', אז כן, זה חבל שהוא עוזב, אני אתגעגע. העזיבה שלו מבחינתי היא כמו מותו של אנזו פרארי. כשהסתכלת עליו ראית את פרארי, לא ראית את לוקה".
תחת הנהגתו של די מונטזמלו, פרארי הגדילה את ההכנסות שלה פי עשר ושילשה את המכירות, כשהעסק המשפחתי מאיטליה הפך לאחד המותגים החזקים ביותר בעולם הרכב.