בשנים האחרונות גוברים הקולות שטוענים שהעניין בליגת העל נגמר, והיציעים הריקים במשחקים רבים מובאים בתור דוגמא. יכול להיות שזה נכון, אבל בצד השני של הספקטרום נמצאים הקהלים של מכבי תל אביב ומכבי חיפה בקיץ הנוכחי.
אוהדי האלופה חידשו את כל המנויים האפשריים מהעונה שעברה והגיעו ל-10,500 אוהדים שהבטיחו את מקומם באצטדיון בלומפילד בעונה הקרובה. בהתחשב בעובדה שביציעים של האצטדיון ביפו יש רק 14,400 מקומות ישיבה, המשמעות היא ששאר מקומות הישיבה יוקצו למכירת כרטיסים ביום המשחק ולאוהדי הקבוצה האורחת. השארתו של ערן זהבי ושובו של אוסקר גארסיה גרמו להתלהבות בקרב האוהדים, כאשר החתמתם של עדן בן בסט ונוסא איגייבור בוודאי רק הגדילה את הציפייה של הצהובים.
אבל בעוד שבמכבי כבר מדובר בעניין שבשגרה בשנים האחרונות, ההתעוררות של אוהדי חיפה היא מרשימה אפילו יותר. הקהל הירוק כבר הספיק לרכוש כ-12,500 מנויים למשחקים בעונה הקרובה, והסיבה לכך נעוצה בעיקר בכניסה לאצטדיון סמי עופר החדש וצירופו של אליל האוהדים, יוסי בניון. כל זאת, למרות שלוש שנים מאכזבות של הקבוצה, בלי תארים. קצב המכירה בכרמל ממש לא מפסיק ויהיה מעניין לגלות כמה מתוך 31 אלף המקומות ביציעי האצטדיון החדש, ישוריינו לאוהדים השרופים של מכבי חיפה.
הסיבה שאנחנו מספרים לכם את כל זה? כי נכון לעכשיו, מילאן הגדולה, אלופת אירופה 7 פעמים, אחד המועדונים המפוארים ביבשת - מכר רק 8,000 מנויים לפי דיווחים באיטליה. הרוסונרי שנמצאים בצניחה בשנים האחרונות מצפים לכל היותר למכור 20,000 מנויים עד סוף הקיץ, מתוך 80,000 מקומות באצטדיון סן סירו. בשנה שעברה, אגב, מילאן שברה שיא שלילי כשרק 23,300 אוהדים רכשו מנויים למשחקי הקבוצה.
האצטדיון החדש יתמלא? (עיריית חיפה)
מי זאת מילאן? (gettyimages)