להיכנס ברגל ימין ליציע, להגיע למשחקים תמיד עם אותו הג'ינס, לכבות את הטלוויזיה כשהקבוצה מפגרת - אמונות טפלות היו, ותמיד יהיו, חלק מהספורט. אצל הפועל ב"ש, הלכו עם זה צעד אחד קדימה. על "עמה יעמיק", שמעתם?
אז איך הכל התחיל?
"לפני שלוש-ארבע שנים, ב"ש נאבקה באופן קבוע נגד הירידה. כל פתיחת עונה מחדש חשבנו שנהיה בפלייאוף העליון ובפועל שתי עונות ברצף ניצלנו במחזור האחרון", מספר אביחי חלק, ממקימי עמוד הפייסבוק: "החלטנו שאנחנו חייבים לעשות משהו שישנה את זה. באחד המשחקים שמענו את אבא של אחד האוהדים צועק בכל התקפה של היריבה 'עמה יעמיק! עמה יעמיק!'" וכשסיימנו את המשחק נגד מכבי חיפה בתיקו, אחרי שישה הפסדים רצופים, הרגשנו שיש פה משהו".
בתחילת הדרך, "עמה יעמיק" ("שתתעוורו" בעיראקית) הייתה דאחקה עבור אותם אוהדי הפועל ב"ש. הם פתחו קבוצת וואטסאפ שבה ביקשו שבמשחק הקרוב כולם יעמדו ויצעקו "עמה יעמיק" כשהקבוצה היריבה תוקפת. לאט לאט נוספו עוד כל מיני מונחים בעיראקית.
באיזה עוד דרכים "עמה יעמיק" בא לידי ביטוי במגרש?
"יש המון מקרים ודרכים. במשחק נגד עכו למשל הייתה בעיטה חופשית וכל האוהדים הוציאו מצלמות כדי לצלם את הבעיטה. צעקתי לילדים להוריד את המצלמות ואחד מהם שאל למה. הסברתי לו שזה נאחס. אחרי שהכדור נכנס, הילד רץ אלינו, אמר 'תודה רבה' וחיבק אותי. זה היה מרגש מאוד.
בתחילת העונה הנוכחית פתחו האוהדים עמוד פייסבוק בשם "עמה יעמיק". "הרגשנו שרק הקבוצה המצומצמת שלנו לא מספיקה ופתחנו את העמוד כדי להתרחב, כיום יש מעל 2,500 חברים בעמוד שעוקבים אחרינו, ובב"ש כבר כולם יודעים מה זה 'עמה יעמיק'. גם אוהדים של קבוצות אחרות עושים לנו לייק לעמוד, לאו דווקא אוהדים של הקבוצות הגדולות אלא של קבוצות מרגשות כמו הפועל קטמון, הפועל כפר סבא והפועל רובי שפירא".
אתם באמת מרגישים שזה עוזר להפועל ב"ש? שזה חלק מההצלחה שלה העונה?
"אנחנו בטוחים. את השאלה הזו צריך להפנות לכל האוהדים שכבר משתמשים ב"עמה יעמיק" שהם כבר הרבה יותר מקבוצת וואטסאפ של חבר'ה מצומצמים. גם אם עכשיו כל החבורה המקורית שהתחילה את התופעה לא תבוא למשחקים -עדיין תראה אוהדים במשחקים מבקשים להוריד מצלמות, לא לצעוק "יש" לפני גול וכמובן צועקים "עמה יעמיק" בהתקפות של היריבה. זה משהו שהוא כבר הרבה יותר גדול מאיתנו ואנחנו לגמרי מאמינים בזה".
"אסור לצעוק יש לפני הגול"
"בסופו של דבר 'עמה יעמיק' ישב אצל כולם בראש ולא ידענו איך להוציא את זה החוצה", מספר אוהד נוסף של ב"ש, חן תבל: "התופעה הזו לא רק עוזרת לקבוצה, היא גם עוזרת לקהל. אנחנו מכניסים לפרופורציה ומסבירים שלא צריך להסתכל על מה הפער ממכבי אלא מה הפער מהקו האדום. דף הפייסבוק אומנם הומוריסטי, אבל המטרה היא אותה מטרה. אנחנו תמיד היינו בתחתית עם מכבי נתניה והפועל עכו וגם עונה לאחר מכן כשהיינו בצמרת עדיין הסתכלנו על הקבוצות הללו".
מאיפה מגיע התוכן לעמוד?
"הכל על סמך דברים שאנחנו נתקלים בהם באינטרנט. אנחנו רואים שבכתבה כלשהי יש איזה 'ניחוס' ואנחנו מתייחסים לזה. כל פעם יש סיטואציות שאנחנו לוקחים לכיוון שלנו, אפילו אם זה לא קשור לקבוצה. למשל היה פוסט שבו כתבו בארץ שזו תהיה השנה של דיוויד בואי והוא נפטר - אז העלינו את זה לעמוד הפייסבוק".
אתם רואים את זה מתפתח לעוד כיוונים?
"מבקשים מאיתנו להוציא חולצות וסטיקרים, אבל אנחנו נגד ההתמסחרות הזו - טוב לנו איפה שאנחנו עכשיו ומבחינתנו ההצלחה היא שיש אינטראקציה בעמוד וחברים נוספים מצטרפים אלינו. כל כתבה שיש עליה איזשהו מנחוס אנשים מתייגים אותנו ומאזכרים אותנו שזו גם הצלחה מבחינתנו".
"אנחנו סטודנטים, אנחנו האנשים הכי נורמטיביים בעולם", מדגיש חלק: "ודווקא בגלל שאנחנו באים ממקום של שונות מצד אחד וממקום של האמונות הטפלות שזה דבר עתיק ומוזר, דווקא בגלל זה - אוהבים אותנו".
כבר 2,500 חברים בדף הפייסבוק