בלעדי. הוא מכר בית בקיסריה, שפך 40 מיליון שקלים, קיבל ערימות של ביקורות, רובן בצדק, וגרוע מכל הבריאות שלו התערערה. כבר שלוש שנים שאלי שגב לא חלק מהכדורגל הישראלי. אחרי שעזב את מכבי נתניה וחזר לעסקיו המשגשגים באפריקה הוא סוף סוף פנוי לדבר על כל מה שעבר עליו ובעיקר להמליץ לאנשים לחשוב פעמיים אם להיכנס לכדורגל הישראלי.
"בדיעבד עשיתי טעות גדולה. אני מתחרט שנכנסתי לכדורגל הישראלי. באתי מאהבה, לתרום ושמתי המון כסף בכדורגל אבל היחס, הקללות והביקורות יבריחו מכאן אנשים טובים", אלי שגב שהגיע לחופשה קצרה בארץ פתח את דבריו, "עשיתי טעויות, אבל אנשים שוכחים שגם עשיתי טוב לא רק לאוהדים אלא גם לאנשים".
שגב מחזיק בכלים תחבורה כבדים באפריקה, שם הוא בונה כבישים על גבול אנגולה. רק עכשיו קיבל פרויקט של 170 ק"מ והיחס אליו הוא כמו של מלך. הוא מחזיק בעשרות עובדים, יש לו נהג פרטי, צי של מכוניות והוא גר בטירה המשתרכת על 10 דונמים.
"הקללות יבריחו אנשים טובים" (אלן שיבר)
"הכדורגל הישראלי תמיד יהיה חלק ממני וגם מכבי נתניה. עשיתי הרבה עבור הכדורגל, גם עבור נתניה וגם עבור הפועל חיפה", הבעלים לשעבר של נתניה מספר, "אני לא חייב לאף אחד שקל וזה אומר המון. אני לא פיזרתי הבטחות באוויר כמו 'אליהו אליהו'. עד הגרוש האחרון שילמתי ואין לי חובות לאף אחד. כשאתה נכנס לכדורגל הישראלי, כולם רוצים להיות לידך".
שגב סיפר על הצד הלא נעים של להיות בעלים של קבצה בישראל: "בהתחלה מחבקים אותך ומעודדים, אבל כשטיפה לא הולך וצריך להשקיע מעבר למה שציפית או כשאתה למטה, אז מתחילות הצרות וכולם שוכחים אותך, גם כשהבריאות שלך נפגעת. הפרסום, האהבה והכדורגל הישראלי זה מלכודת דבש שקשה לצאת ממנה. ממליץ לבעלים חדשים לא לרכוש מועדונים".
אתה עוקב היום אחרי מכבי נתניה?
"בטח שאני עוקב ושמח מאוד מאיך שהקבוצה נראית ומנוהלת. אני מחזיק לה אצבעות ומתעדכן שהאוהדים גם ממלאים את היציעים וזה מחמם לי את הלב. אני לכדורגל כבר לא אחזור כי נפגעתי מאוד, אבל נתניה היתה חלק ממני ותמיד תהיה לי סימפטיה לקבוצה הזו. הלוואי והיא תזכה בתואר".
כשמתחילות הצרות, שוכחים אותך
נשאר אוהד (אלן שיבר)