ביבואנית בפולקסווגן לישראל, צ'מפיון מוטורס, מכינים את הקרקע לקראת עלייתו של הטוארג החדש, שעתיד לנחות בחופינו בשבועות הקרובים. זהו הדגם המתקדם ביותר של סדרת הכביש-שטח של VW מאז הושק לראשונה אי שם בשנת 2002 והוא מסמן צעד משמעותי במעמדו בהיררכיה הפנימית, שכן לראשונה מתייחסים אליו בקונצרן הגרמני כ"ספינת הדגל", אפילו שלצדו עומדת ארטאון החדשה ומעל שניהם משווק בארה"ב "טנק" משפחתי מרובה מושבים בשם אטלס (שלא יגיע לארץ). אז הנה לפניכם 10 דברים שכדאי לדעת על הדור השלישי, קצת לפני שנפגוש אותו על קרקע מקומית. 1. הטוארג החדש מבוסס על פלטפורמה מודולארית מסדרת MLB משותפת לאאודי q7 ו- ובנטלי בנטיאגה, למבוריגיני אורוס ופורשה קאיין, בין היתר. בזכות חלוקת המכלולים המסורתית (והנדיבה) ב-VW שמתירה לנצל רצפה אחת לטובת אינספור מכוניות ובגדלים שונים, הצליחו בחברה לתרגם את הנתונים שלו לחלל נוסעים מרווח מאי פעם (אורכו כמעט 4.9 מ'). 2. למרות שהוא גדול יותר מקודמו, באורך וברוחב, הוא קל ממנו בכמעט 110 ק"ג בזכות שימוש נרחב באלומיניום – מעל 47% מעל ומתחת למלתחה. רק לשם השוואה, הטוארג המקורי "ישב" על בסיס גלגלים של 2.85 מ', בעוד הדור השלישי נמתח ל-2.89 מ'. זה לא נשמע הרבה, אבל עם פלטפורמה חכמה המשמעות היא נוחות משודרגת לנוסעים בשורה שתיים ותא מטען שגדל ביותר מ-100 ל' ל-810 ל' ביחס לדור היוצא.
VIDEO
3. הנדסת האנוש של הטוארג היא המשוכללת ביותר מכל רכבי פולקסווגן עד היום. התשתית העיקרית היא שילוב של טכנולוגיית Innovation Cockpit עם צגים מרובים המתבססים על 15 אינטש בעמוד השדרה של הקונסולה ו-12 אינטש בלוח המחוונים הדיגיטלי במלואו. יש לו שלל מערכות בטיחות חכמות ואת כל הצעצועים שמותר לצפות. 4. אחת האופציות הנדירות ברכב מסוגו היא מערכת ראיית לילה 'אינפרא-אדום' עם בקרת IQ Light בטכנולוגיית לד-מטריקס המבוססת על 128 נורות LED בשני הפנסים הראשיים. טכנולוגיה זו משפרת באופן ניכר את בטיחות הנהג והנוסעים תחת תנאי חשכה קשים מאוד ופותחת את שדה הראיה לעצמים נסתרים. עד לאחרונה, הייתה זמינה רק במכוניות פאר.
(צילום: יצרן)
5. הרכב המנועים של הטוארג ממשיך עם יחידות טורבו דיזל בהספק של 231 כ"ס ו-286 כ"ס ועד 420 כ"ס במנוע הטורבו דיזל V8. גרסת הבנזין הקונבנציונלית תחלץ מששה צילינדרים 340 כ"ס ובקצה העליון מנוע היברידי למחצה (48 וולט, עם מתנע-גנרטור כמו באאודי) המפיק 367 כ"ס וחסכון סמלי בדלק. תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטרית 8 מהירויות עם חיבור להנעה כפולה שמחליפה תיבת DSG דו-מצמדית. 6. כדי להקל על השיטוט עמו בערים הפקוקות ובחניות הצפופות, פולקסווגן התקינה בטוארג מערכת "היגוי אחורי אקטיבי", המסובבת את הגלגלים האחוריים בניגוד לכיוונם של הגלגלים הקדמיים במהירות מוגבלת של 37 קמ"ש. שיטה זו, משווה לו יכולת תמרון של מכונית משפחתית בגודל ממוצע, כך שלמעשה היא "מכווצת" את הפרופורציות שלו. 7. יכולות השטח של הטוארג סורסו בהדרגה עם השנים וכיום הוא מסוגל להפנות את גלגליו לגבעות כמו בעבר, אבל הוא מעדיף להימנע מלגרום נזק למכלוליו החשופים. יש לו מרווח גחון סביר של 20 ס"מ, מתלי אוויר אדפטיבים, זווית כניסה ונטישה של קצת יותר מ-30 מעלות ומערכת וויסות כוח בין הסרנים לנסיעה מבוקרת יותר. יחד עם זאת, אל תצפו לכישורים שהפגין בזמנו הדור הראשון (וגם לא לעמידותו המבנית).
הטוארג רכב גדול, אבל אין לו אופציה לשבעה מושבים
8. המיצוב של הטוארג השתנה עם הדור השלישי, ובפולקסווגן לא חרדים לציין אותו בנשימה אחת כמתמודד ראוי מול ב.מ.וו, מרצדס, וולוו, יגואר ועוד. המשמעות היא, גם מבחינת השוק הישראלי הוא תג מחיר גבוה יותר מבעבר (אם כי לא בשיעור דמיוני). 9. למרות הגדילה המסיבית בשיווק דגמי SUV, הטוארג הוא לא כוכב מכירות באירופה ואת עיקר המסירות גוזרים VW בארה"ב ובסין. על פי נתוני החברה המתפרסמים מפעם לפעם בגרמניה, עולה כי מתחילת השנה מסר הטוארג ביבשת המערבית קצת מעל 8,100 יחידות. לשם השוואה, בכל השנה הקודמת נמסרו באירופה (מהדור הקודם) 13,967 יחידות, כלומר אם לא תחול תפנית חדה במכירותיו, הוא יסיים אותה בגרעון לעומת אשתקד. 10. בונוס: הטוארג היה אחד מחלוצי רכבי ה-SUV הספורטיביים בזרם ה"עממי"; בשנת 2008 זכה להיות הרכב השלישי של פולקסווגן שקיבל את עיטור ה-R יחד עם גולף ו-פאסאט, על רקע השקת גרסת ה-R50. דגם זה הפיק 345 כ"ס ממנוע עשרה צילינדרים וצויד בכיול מהוקצע לנהיגה תובענית על הכביש, חישוקי 21 אינטש ומערכת פליטה רועמת. היה זה מעין פורשה קאיין "לעניים", אם תרצו.