$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

עושה חיים: פולקסווגן חשפה את טארוק קונספט החדש

פולקסווגן חשפה בברזיל טנדר קומפקטי רב-שימושי. מיועד לשוק בדרום אמריקה אבל עשוי בהחלט לנדוד לנקודות נוספות, כך מבטיחים במותג הגרמני

ניר בן טובים   08.11.18 - 16:43

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
פולקסווגן טארוק קונספט (צילום: יצרן)
פולקסווגן טארוק קונספט (צילום: יצרן)

פולקסווגן חשפה בימים האחרונים במסגרת תערוכת הרכב בסאו פאולו, ברזיל (כן, יש תערוכה כזו) את הטנדר הרעיוני טארוק-קונספט (בשלב סופי של דגם אב-טיפוס). לא באקראי כמובן בחרו בקונצרן הגרמני להזניק אותו בדרום אמריקה, שכן הוא פותח לסגנון החיים הלטיני לדברם, ולמרות שחלק זה של העולם לא נחשב ל"מתקדם" מבחינה מוטורית, הרי שהמכלולים, העיצוב, האבזור והאמירה מאחורי הטנדר הזה בהחלט מייצגים חלק מהתפישה המערבית. מסיבה זו, נשקלת האפשרות הריאלית שביום מן הימים, כאשר יעבור הסבה לרכב סדרתי הוא יארוז את הגלגלים שלו וירחיק למקומות נוספים. "לפיק-אפ האוונגרדי שלנו בהחלט יש פוטנציאל להצליח בשוק הגלובלי", כך הם מוסרים עם חשיפתו הרשמית.

הטארוק הוא לא ב-י-ד-י-ו-ק פיק-אפ טיפוסי שראוי לכותר "בייבי אמארוק", שכן אין לו קמצוץ מיכולת העבירות הרצינית של הטנדר הגרמני הגדול, והוא גם מעוצב כמו צעצוע עם קורת טארגה (גג מפוצל) מרכזית. אי לכך, בפולקסווגן, מעשית, מוכרים לנהגים חבילת לייף-סטייל מקושטת, וורסטילית ואופנתית על בסיס פלטפורמה עדכנית, ובחיבור למערכת הנעה נאותה עם רצפה חדשה ותחנת כוח חסכונית מוגדשת טורבו; המשמעות היא שמתחת להופעה הצעירה שלו תמצאו את הברזלים של ה-MQB המודולארית ומנוע 1.4 ל' טורבו TSI בהספק מרבי של 150 כ"ס בחיבור אל תיבת 6 מהירויות אוטומטית והנעה כפולה 4מושן (ויסות כוח בין הסרנים). בעתיד יהיו לו גם מנועי טורבו דיזל TDI וכן מנועי TSI בנפחים גדולים יותר. 

גולת הכותרת בטנדר טארוק היא מערכת האחסון המודולארית ברצפת ההטענה האחורית. הוא עתיד לשאת 4-5 נוסעים עם דאבל קבינה קלאסית, אולם הדופן האחורי של הספסל בשורה שתיים ניתן לקיפול, מה שמאפשר לו לשאת חפצים ארוכים במיוחד כמו גלשן למשל. במספרים, האורך המרבי הוא עד 1.8 מ' כולל פתיחה של דלת הזנב, ובנוסף לכך - כושר ה"גרירה" שלו על בסיס המנוע הזה עומד על קצת יותר מ-1 טון, שזה לא רע בכלל למי שמבלה על אופנועי ים, לדוגמא.

זאת ועוד, פולקסווגן לא שכחה להשקיע גם בקבינה שלו שנראית די דומה לזו שתמצאו כיום בגולף או בפולו ואינה נחותה ארגונומית מכל רכב אחר בקונצרן כנראה. הוא מתהדר בתכנון פנים המיישר קו עם חלק ממותגי הליבה, לרבות שימוש בצג ראשי גדול ואופציה ללוח מחוונים וירטואלי בגודל 12.3 אינטש. בגדול, הם מבטיחים שם בברזיל, שהטארוק יגיע לאולמות המכירה במעט מאוד שינויים מדגם הראווה בתמונות. המתחרה הישיר שלו הוא אגב פיאט טורו, להיט מכירות מקומי עם שורשים בג'ייפ רנגייד הקודם שהגיע ליותר מ-200 אלף נהגים בפרק זמן של שנתיים, מאז הושק בברזיל ב-2016.