סבב הפורמולה 1 הגיע למלזיה. מדובר במסלול ששני רק לאוסטין באיכותו (אם כי המסלול בבאקו הפתיע לטובה) ומיטיב לשלב בין רצף פניות מהירות לבין שתי ישורות יחסית ארוכות ורחבות, שמאפשרות מאבק אמיתי גם בין מכוניות שוות יחסית. מעבר לכך מזג האוויר הלוהט והלח מאתגר את הקבוצות שצריכות להמר על קירור מספיק למכלולי ההנעה וכמובן לבלמים עם המחיר בביצועים. גם ההתמודדות עם שחיקת הצמיגים קשה ומצריכה פשרה קשה בין הדירוג למירוץ. וכל זה לפני שדיברנו על האפשרות שבתוך דקות מועטות המסלול יכול להיות מוצף מסערה פתאומית ואז שוב להתייבש. דוגמה לכך ניתן לראות במירוץ של 2001, אותו ניתן להגדיר כבלאגן בגשם.
בכדי לשפר את עניין הבטיחות בתנאי הגשם, השקיעו בסלילה מחודשת של כל המסלול, שיפור הניקוז והחלקת מהמורות. המרתק ביותר הוא ששינו את זוית השפיעה של מספר רב של פניות. פניית ההיירפין האחרונה במסלול בין הישורות, שבה קו המירוץ עבר דרך האייפקס במרכז, עברה את השינוי הרציני ביותר מזוית שפיעה חיובית (המסלול נטה חיובית ותרם לאחיזה) לשפיעה שלילית חזקה שתגרום הרבה בעיות לנהגים שינסו לקחת את הקו הפנימי ההגנתי לתוך הפנייה הזאת.
ביתר הפניות, לעומת זאת, שיפרו את השפיעה החיובית בכדי לתמוך באחיזה המכנית של המכוניות וזה דבר מאד מבורך. הבוחנים של ה-FIA התרשמו מאד מהשיפורים ואישרו את המסלול. השינויים כה דרמטיים, עד שהנהלת המסלול טוענת שהקבוצות תרגשנה כאילו הגיעו למסלול חדש. מי שהופתעו לרעה היו דווקא קבוצות המוטו GP שבחנו את המסלול וגילו שהאספלט החדש מתייבש מהר יותר, אבל אז מסיבה כלשהי רטיבות חלחלה בחזרה למעלה אל פני המסלול וגרמה למספר התרסקויות. הנהלת המסלול טוענת שהעניין טופל, אבל אם יהיו תנאים משתנים, יהיה מעניין לראות אם לא תצוצנה הפתעות כאלה.
כל המאפיינים הללו של המסלול והשינויים גורמים לקבוצות לכאב ראש בבחירת הצמיגים. מהפרסום של פירלי ניתן לראות שאף נהג לא הימר על כל הקופה ו-ויתר על סוג צמיגים מסויים. רוב הקבוצות הובילו את הנהגים לבחור אסטרטגיה טיפה שונה ביניהם, בכדי להבטיח שלפחות אחד הנהגים שלהן יהיה על האסטרטגיה המיטבית, אבל ברור שאף אחד אינו יודע מה הם יגלו ברגע בו יגיעו למסלול. אספלט חדש שכזה עשוי גם להשתנות מאד באופיו לאורך הסוף שבוע, אבל איש אינו יודע בדיוק איך וכמה.
כל זה מוסיף לסיכויים שיהיה לנו סוף שבוע מלא בהפתעות. נהגי מרצדס ינסו מאוד ללכת על בטוח בכיוונון המכונית או באסטרטגיה. זה עשוי לאפשר לקבוצות האחרות לעקוץ אותם, אבל עדיין אופי המסלול מבחינת שילוב הצורך בכוח ובהצמדה, אמור להקנות להן מרווח בטחון מהאחרים. ברמה האישית לואיס המילטון ירצה מאוד להחזיר את הדומיננטיות שלו מול רוזברג, כי עוד ניצחון של הגרמני עלול לייצר לו ביטחון מנטלי מול פגיעה בביטחון של המילטון וכך, אפילו אם ההפרש יישאר קטן ושביר, המנטליות של רוזברג כבר לא תהיה שבירה ולחיצה כבעבר. מצד שני, בהמשך הסבב מגיע לכמה מסלולים בהם המילטון הפגין שליטה כמו COTA או סוזוקה, כך שמלזיה לא מכריעה דבר, במיוחד עם המרצדסים תסיימנה במקומות 1-2.
לסיום נזכיר כי מעבר לאליפות הנהגים קיים מאבק רציני מאד באליפות היצרנים על המקום השני בין רדבול לפרארי ועל המקום הרביעי בין פורס אינדיה לוויליאמס. השינויים במסלול מקשים על תחזיות, אבל אם לא תהיינה הפתעות מבחינת ניצול הצמיגים, רדבול, שהפגינה את העליונות האווירודינמית שלה על פרארי, צפויה להשיג תוצאות טובות יותר אם כי לא באמת ידאיגו את מרצדס. לעומת זאת, בשנה שעברה פרארי ניצלה הכי טוב את הצמיגים והפתיעה לראשונה את מרצדס. דבר דומה ניתן להגיד על פורס אינדיה וניצול הצמיגים העדיף מול וויליאמס, אבל הכל תלוי במסתורי האספלט החדש. המירוץ בסינגפור הפתיע לטובה. במלזיה יש לנו את כל הנתונים למירוץ מרתק ומפתיע הרבה יותר.