$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

כך הפך הפנדל של ראמוס ללהיט באינטרנט

שניות ספורות אחרי שבלם ריאל בעט מהנקודה הלבנה, הרשת כבר הזדעזעה. רק שזו לא היתה רשת של באיירן מינכן, אלא אלפי הגולשים שיצרו תמונות וסרטונים, ועוד מיליונים שצפו בהם ברחבי העולם. דוגמאות לטירוף בפנים

אייל שמחון  28.04.12 - 14:27

לפי ויקיפדיה, "מם" מוגדר כ"יחידת מידע שמשתכפלת ממוחות ומאגרים לא-חיים של מידע, כגון ספרים ומחשבים, למוחות או מאגרים אחרים". במקרה של מגן ריאל מדריד סרחיו ראמוס, ההגדרה המתאימה יותר היא תופעת אינטרנט שכבשה את הפייסבוק, הטוויטר והיוטיוב במהירות גבוהה מזו של הפנדל שהביא להכי הרבה באזז השבוע ברשת.

ראמוס, שלא באשמתו (האמנם?) הפך לבדיחה החדשה שכבשה את עולם הספורט. זה קרה לזידאן בעקבות הנגיחה במטארצי, זה קרה לתינוק של במבה לאחר שהוכרז כסמל הרשמי של המשלחת הישראלית לאולימפיאדה וזה קרה לכדורגל הישראלי עם פרוץ האלימות במגרשים בשבועות האחרונים. אין ספור תמונות סאטיריות, סרטונים קורעים וציוצים משעשעים עלו בעקבות אירועים אלו, אבל לקח להם זמן לתפוס ולהפוך לשיח מרכזי ולמושא ללעג ציני ברשת. הניצנים הראשונים של ה"ממ" בעולם הספורט מופיעים בדרך כלל כמה שעות לאחר האירוע המדובר - שזה טווח זמן ממוצע בעידן הדיגיטלי של היום. אלא שבמקרה של ראמוס, הבעיטה שלו לשמי מדריד הפך לסיפור שונה לגמרי.

שניות ספורות בלבד לאחר החמצת הפנדל מול באיירן מינכן בברנבאו וההדחה המפתיעה של ריאל מדריד, אוהדי הספורט היצירתיים בעולם כבר עמלו בקצב על הפוטושופ. אף אחד כנראה לא יידע לעולם מי העלה את התמונה הראשונה לפייסבוק, זו שהציתה את כל הבלאגן, אבל השמועה אומרת שהיא עלתה באחד מעמודי האוהדים הפופולרים של היריבה השנואה ברצלונה, עמוד המונה כ-166 אלף אוהדים (Barcelona gjithmone kampione). התמונה, בה נראה הכדור של ראמוס כנקודה קטנה על הירח, זכתה לכ-3500 לייקים ו-700 שיתופים. דקות ספורות לאחר מכן עלו באותו עמוד 2 תמונות נוספות, דומות לראשונה, שזכו גם הן למאות תגובות ושיתופים.

במקביל, חובב כדורגל אנגלי טיפוסי עמל על הסרטון הראשון, וכשזה עלה לעמוד היוטיוב שלו, תוך דקות ספורות הוא כבר זכה לאלפי צפיות. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, הסרטון בו נראה הכדור של ראמוס טס ומעיף (רק בכאילו) למישהו את הגלידה, כבר עבר את רף חצי מיליון הצפיות תוך פחות מיום וניצב במקום ה-15 מבין שלל סרטוני היוטיוב הנצפים בעולם אתמול. מכאן הדרך להפיכתו ל"מם" מצליח כבר היתה סלולה.

העובדה שאוהדי ריאל חגגו מוקדם מדי את הדחתה של ברצלונה והחמצת הפנדל של מסי בחצי הגמר הראשון של ליגת האלופות, תרמו מאוד להצלחתו של ה"מם" ברשת, אבל דבר נוסף תרם יותר מכל. המהירות בה הועלו התמונות הראשונות על ידי מספר רב של משתמשים שונים, הביאה לכך שכמעט כל מי שצפה במשחק וניגש לאחר מכן לפייסבוק נתקל באחת הווריאציות של ה"מם". אותה מהירות הפצה תלויה כמובן גם ברעיון מאחורי הבדיחה, שחייבת להיות משעשעת ובעלת תבנית פשוטה. במקרה הזה, למזלו או לרוע מזלו של ראמוס, הרעיון והתבנית היו קיימם. "ממים" של פנדלים מכריעים שנבעטו לשמים על ידי כדורגלנים מפורסמים, ובמשחקים בעלי חשיבות גבוהה, הועברו במיילים עוד במונדיאל 98 עם החמצת הפנדל של בקהאם, כשהמוטיב חזר על עצמו גם בפנדל של ג'ון טרי בגמר ליגת האלופות בין צ'לסי ליונייטד. חכו ליורו, מישהו שם כבר יפשל. וכשזה יקרה אל תשכחו לרוץ לפייסבוק.