כריסטיאנו רונאלדו השחקן כבר מזמן הפך למותג, ולא באופן מטאפורי, אלא מילולית. תחת השם CR7, הסופרסטאר הפורטוגלי משווק לנו כבר שנים חולצות, מזכרות, שעונים, מוצרי שיער, ומה לא. אלא שכעת, רגע לפני שכוכב ריאל מדריד כובש גם את השוק האמריקאי, מסתבר שככל הנוגע לחשיבה עסקית, יש כאלה שמקדימים אותו.
רונאלדו השיק לאחרונה ליין של הלבשה תחתונה, תחת שם המותג שלו, CR7, שנמכר בכל אירופה ובמזרח הרחוק. לאור העליה בפופולאריות של הענף גם בארה"ב בשנה האחרונה, כריסטיאנו ויועציו החליטו שהגיע הזמן לחדור לשוק האמריקאי, אבל שם חיכתה להם הפתעה רצינית: מסתבר שכריסטופר רנזי, מדריך כושר אלמוני, כבר מחזיק בזכויות לשם CR7 באמריקה, מה שייצר מחלוקת משפטית. לנו יש האגשה שזה יסתיים בפשרה מאוד משתלמת.
גברברי ארה"ב ייאלצו לחכות לתחתונים
ומישהו הולך להרוויח על גבו (GETTYIMAGES)
רנזי (שראשי התיבות של שמו הן גם CR), מתפעל אתר אינטרנט צנוע, ובו סרטוני כושר באורך של 7 דקות, מה שהוביל אותו לשריין את שם המותג כבר ב-2009. כעת, כשנתקל בדרישה מעורכי הדין של רונאלדו לוותר על השם, הוא החליט שבעצם החברה של כוכב הכדורגל היא זו שהפרה את זכויותיו, ולכן תובע ממנה נתח מכל ההכנסות שייצרה עד היום.
"הזכויות לשם CR7 באמריקה הן שלי, ואני יכול להוכיח ששיריינתי אותן עוד לפני שרונאלדו עשה זאת", אמר רנזי. מצדו של הפנומן נמסר: "אנו מחזיקים בזכויות בלעדיות לשם בכל העולם. ברור כשמש שמדובר בניסיון לקשור את מותג קטן למוניטין האדיר של כריסטיאנו". אז אנחנו לא יודעים מי הקדים את מי, אבל בהתחשב בכך שלרונאלדו יש 28 מיליון עוקבים בטוויטר ו-93 מיליון לייקים בפייסבוק, לא מופרך לחשוב שמדובר במהלך עסקי מחושב של האמריקאי, ולא צירוף מקרים.