הפועל תל אביב תחל הערב עידן חדש. האדומים יארחו את הפועל ירושלים – לראשונה באולם הדרייב אין החדש. 7 שנים וחצי אחרי הריסת אולם אוסישקין, הפועל נכנסת לבית החדש והמרשים שלה. עדיין אין שם רשמי לאולם, ולמרות יוזמה לקרוא להיכל 'אולם אריק איינשטיין', בחברת 'היכלי הספורט' עדיין שוקלים את הנושא מאחר ויש רצון למכור את השם לחברה חיצונית שתשלם עבורו סכומי כסף לא מבוטלים. לשם ההשוואה, חברת 'מנורה מבטחים' משלמת כ-2.5 מיליון שקל בשנה כדי שיד אליהו יקרא על שמה.
רגע לפני המשחק, שוחחנו עם ארז זייצ'יק, וקיבלנו הצצה מנקודת המבט שלו לכל מה שקורה סביב הפועל ת"א עם הכניסה לאולם החדש. זייצ'יק לא מרבה להתראיין ובניגוד לרמי כהן ואורי שלף, נמצא באופן טבעי מאחורי הקלעים. עד לפני שנתיים וחצי כיהן כמנהל השיווק במועדון, בתפקיד בשכר, ומאז למעשה הוא מכהן כחבר הוועד המנהל של הפועל ת"א לאחר שנבחר לכך בבחירות שהתקיימו. זייצ'יק, יחד עם 4 חברים נוספים, מרכיבים את הוועד המנהל וכולם פועלים בהתנדבות מלאה. למעשה, הוא עזב תפקיד בשכר, בשביל לעשות אותו דבר, ואף יותר מכך – רק בהתנדבות.
איך התחיל סיפור האהבה המחודש עם הפועל ת"א?
"ב-2007 עברתי לתל אביב, ורציתי לשמור על כושר. חיפשתי מסגרת ואמרו לי תבוא, יש קבוצה שקשורה להפועל ת"א ומתחילה לרוץ בליגה ב'. אני זוכר שנסענו למשחק ראשון באלקנה בליגה ב', והיו שם 400 אוהדים עם שירים, תופים, שלטים ואבוקות. מי שמכיר כדורסל יודע שאין דברים כאלה, כמעט ולא בליגה הלאומית ולא תמיד בליגת העל"
הימים שאוהדי הפועל ירצו לשכוח
ואז הגיעה עליית הליגה
ארז זייצ'יק, חלק מהוועד המנהל
"באותה עונה, במשחק העלייה מליגה ב' לליגה א', רציתי להזמין את המשפחה והחברים והפנו אותי לנועה סקלי שניהלה את נושא הכרטיסים. אני לא אשכח שרציתי 15 כרטיסים והיא אמרה בחיוך: 'אין בעיה, 300 שקל'. אני מגיע מפעם, מהדור הישן, שבחיים שחקן או מקורב לא היה משלם על כרטיס, אבל פה הבנתי שיש משהו אחר. חברי הנהלה משלמים על מנוי, כולם משלמים. אין הזמנות, ואין 'תכניס אותי' ויש לי אורח. מי שבא קונה כרטיס ולא משנה איך קוראים לו. יש לנו מנהל תקין ברמה הכי גבוהה שיש וזה חשוב ומיוחד כאחד", הוסיף שחקן העבר.
כמו חבריו לוועד המנהל, גם זייצ'יק לא ישן הרבה בשבועות האחרונים. לצד אירוע חנוכת האולם ביום שישי האחרון, מתכוננים בהפועל למשחק הבכורה וההתרגשות גדולה.
כמה מנויים נוספים מכרתם בעקבות המעבר לדרייב אין?
"מכרנו עוד 1,700 מנויים, בנוסף ל-1,200 מנויים שהיו בהדר יוסף, וכיום יש כ-2,900 מנויים ואנחנו עדיין מוכרים". כאן חשוב להזכיר כי באולם יש 3,500 מקומות, כשכ-350 מהם יוקצו לאורחת. "האכזבה הייתה שלא קיבלנו את האולם בתחילת השנה כמו שהיינו צריכים וזה גרם לאובדן הכנסות. עכשיו אנחנו מוכרים מנויים לחלק מהעונה, ולא לכל העונה. בנוסף, הרבה יותר קשה למכור במהלך עונה גם לוגיסטית וגם שיווקית. למרות הקשיים הקהל של הפועל ת"א לא מאכזב בדברים האלה", מחמיא זייצ'יק וממשיך בהתלהבות: "אנחנו מוכרים מרצ'נדייס בכמויות. אנחנו במקום ה-3 או ה-4 בארץ בכל ענפי הספורט, וכולם מתנדבים תחת שרה מוזס שהיא אישה בפנסיה שעושה הכל בהתנדבות, עשר שעות ביום".
מה התקציב היום וכמה הוא יגדל כתוצאה מהאולם החדש?
"יש לנו תקציב מהנמוכים בליגה. למרות שיש קשיים, מדובר בהצלחה ספורטיבית שלא נראתה פה הרבה שנים. אם מישהו שכח, גם נשארנו שנתיים בליגה הלאומית למרות שהציעו לנו לעלות. היה מי שחשב שזה ישבור אותנו, אבל כולם רואים שלא כך הם הדברים. הגענו להישגים, פלייאוף, ניצחונות בדרבי, בגביע, והדובדבן הוא האולם, והוא מאוד מאוד הפועל ופה השמיים הם הגבול".
וניצחון גדול בדרבי (אלן שיבר)
וניצחון בלתי נשכח בחוץ על מכבי ת"א (אלן שיבר)
ועכשיו יוצאים לדרך חדשה
והעתיד, כך מתברר – אדום ואפילו ורוד. "החל מהעונה הבאה, הגידול בתקציב יהיה למעלה ממיליון שקלים בעקבות האולם. זאת אומרת שאם השנה התקציב שלנו הוא 6 מיליון שקל, נגיע ל-7 מיליון. חשוב גם להגיד מילה על רמי כהן. אני מגיל 7 בכדורסל. אין אדם כמו רמי כהן בספורט הישראלי, מבחינת ערכים, יושרה, מילה. הוא אדם שאני לומד ממנו הרבה ואני חושב שכל אוהד הפועל ואוהד ספורט צריך לקחת תמונה שלו ולתלות בסלון", מסביר זייצ'יק.
תפרט בבקשה
"לא אכנס לפרטים, רק אומר שהוא משקיע את כל מרצו וזמנו מאהבה, ולא מבקש שום קרדיט על העבודה שלו, וגם שמבקשים לתת לו קצת קרדיט, אז גם את זה הוא לא מוכן לקבל. כזה הוא".
מה השאיפות של המועדון בעתיד?
נעשה מאמץ גדול כדי להגדיל הכנסות ושנוכל לשחק ביורוקאפ, אולי כבר בשנה הבאה. אם כן זה יהיה עם אחריות, לא נקפוץ מעל הפופיק. התקציב שצריך כדי לשחק באירופה הוא 8-9 מיליון שקל. היום הפועל עומדת על 6 מיליון. בשנה הבאה יותר בגלל האולם החדש. נצטרך לבחון את הנושא".
יש כבר דיבידנדים בעקבות האולם החודש, מלבד מכירה של מנויים נוספים?
"יש ספונסר חדש על גב החולצה והיום השחקנים יעלו עם ההדפס בפעם הראשונה. יש לנו 15 ספונסרים שונים וזה הולך ומשתפר כל הזמן. האולם ייתן דחיפה לעניין. יש קובייה במרכז האולם שנוכל לפרסם בה ותהיה פעילה החל מסוף החודש, מסכי לד, טיסן צפלין שעשינו וכדומה".
אין סיכוי שיהיה הערב מקום פנוי באולם, נכון?
"כל הזמן הזה שאנחנו מדברים יש לי ממתינות ואין כרטיס אחד למכור. היינו יכולים למכור הערב 12,000 כרטיסים, ולמלא את בלומפילד בקלות. אגב, אנחנו הקבוצה שמביאה הכי הרבה קהל למשחקי חוץ אי פעם בהיסטוריה של הליגה. יש לנו הגרלות קבועות על כרטיסים למשחקי החוץ. למשחק בנס ציונה למשל, אנחנו מקבלים 200 כרטיסים ויש הגרלה ש-600 אוהדים נרשמים אליה".