בתמצית
יבואנית לקסוס החלה בשיווק RC החדשה, תצורת הקופה של IS המשפחתית הגדולה והיורשת של לקסוס IS C (גרסת הקופה-קבריולה של לקסוס IS הקודמת). עד כה שווקה בישראל גרסת RC-F הספורטיבית הקיצונית.
כמה עולה?
ישראל היא השוק הכי גדול לדגמי לקסוס במערב אירופה, ורביעי סה"כ עם כוללים את מזרח אירופה, ועדיין גרסת RC מגיעה אלינו באיחור של כמה חודשים לאחר התחלת שיווקה במרבית מדיניות אירופה. לטענת היבואנית העיכוב נבע ממשא ומתן ארוך בנוגע למחיר המכונית שנקבע על החל ב-325,000 שקלים - נמוך בכ-10% מגרסאות הבסיס של המתחרות הגרמניות: ב.מ.וו סדרה 4 קופה ומרצדס C קלאס קופה (אודי הציגה A5 חדשה שתגיע אלינו בתחילת 2017). הגרסה המאובזרת יותר עולה 370,000 שקלים.
כמה סוגרת?
לעת עתה יבואנית לקסוס מתכננת להתרכז במנוע אחד עבור הדגם (גרסת 200t): טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר שמפיק 245 כ"ס ו-35.7 קג"מ בטווח שבין 1,650-4,400 סל"ד. המנוע משודך לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים והכוח מניע את הגלגלים האחוריים. הביצועים מצוינים עם תאוצה ממצב עמידה ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. ועדיין המתחרות הגרמניות (428 ו-C300 קופה) מהירות משמעותית עם תוצאה של כ-6 שניות או פחות במיאוץ הקלאסי. הסיבה כנראה שנובעת בעיקר בגלל משקלה של המכונית, 1,725 ק"ג - גבוה מהמתחרות הגרמניות בכ-200 ק"ג.
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
מה מקבלים?
רשימת האבזור כצפוי ארוכה וכוללת את מערך המולטימדיה של לקסוס שיודע להקרין את אפליקציית הניווט וויז, חיישני חניה אחוריים ומצלמת רוורס (בהתקנה מקומית), בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, ידיות להעברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה, מפתח חכם, חלון גג נפתח, תאורת לד מלאה, חישוקי 18 אינץ' קלים ועוד. מהפן הבטיחותי נמצא בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת לסיוע במצבי חירום שבין היתר כוללת מתיחת חגורות בטיחות ובלימה אוטונומית.
חבילת 'F ספורט' שמייקרת את המכונית ל-370,000 שקלים, תוסיף עדכונים קוסמטיים לחוץ ולפנים, מתלים אדפטיבי נשלט אלקטרונית, מושבי עור עם זיכרונות, מצלמת רוורס וחיישני חניה היקפיים (אחוריים מקוריים) ועוד. בנוסף היא גם תציע יותר אבזרי בטיחות כמו התראה על סטייה מנתיב, התראה על עצמים בשטחים מתים, זיהוי תנועה חוצה מאחור ותאורה אדפטיבית.
מה יקרה בפלח השוק?
תחום הקופה היוקרתי בפלח D אליו שייכת המכונית, מגלגל מכירות של כ-300 יחידות בשנה ורבת המכר בקבוצה היא ב.מ.וו סדרה 4. בלקסוס מצפים לקצב מכירות נאה עם כ-30 מכוניות עד סוף שנה זו, ו-50 בשנה מלאה עם חלוקה שווה בין רמות האבזור. אמנם למתחרות הגרמניות יש מנעד רחב יותר של גרסאות מנוע ורמות אבזור, אולם לדברי דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל, גרסת ה-2.0 ליטר פוגעת במרכז הקטגוריה והיכן שמרוכזות מרבית המכירות. עם זאת הוא אינו פוסל צירוף מנועים נוספים לדגם בהמשך, ובמקביל צירוף מנוע זה לדגמים אחרים.
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)