$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ה-Moto GP בגרמניה: כדאי להמר על ימאהה

העונה מגיעה לנקודת האמצע, רוסי ופדרוסה רוצים לעצור את מארקס

אלון סקיאנו  15.07.16 - 12:00

תגיות: מוטו GP

מירוץ גרמניה בסאסקונרינג יהיה התשיעי מתוך 18 בעונת ה-Moto GP, וזה זמן מצוין לערוך סקירה זריזה במבט רחב על החצי הראשון של השנה. מדובר בעונה בה חלו שינויים טכניים משמעותיים מאד בקטגוריית ה-Moto GP, ובעקבותיהם גם לא מעט הפתעות.

אחד השינויים הטכניים הוא הגדלת מספר המנועים המותרים לשימוש, מחמישה מנועים לשבעה. כמו כן כל המנועים חויבו להשתמש במחשב ניהול מנוע (ECU) אחיד. בעקבות זאת, כל האופנועים ישתמשו במיכל דלק בנפח של עד 22 ליטר. המשמעות היא כי לרוכבים הבכירים שנהנו עד כה משימוש במחשבים יקרים ומשוכללים, אבד היתרון הטכנולוג. במילים אחרות, אבדו להם מספר קמ"ש בתנאי אחיזה קיצוניים (פתיחת מצערת במצב הטייה חריפה, למשל) יחסית לרוכבי הלוויין.

בנוסף, עברה השנה הקטגוריה להשתמש בצמיגים אחידים חדשים מתוצרת מישלין. כל הידע שהצטבר בקבוצות בהתנהגות האופנוע תחת תנאי טמפרטורה שונים, במסלולים שונים, אורך חייו ומידת השחיקה שלו - את הכל יש ללמוד מחדש. זאת, מאחר וצמיגי המישלין מתנהגים אחרת לגמרי מצמיגי הברידג'סטון. בפועל, חזרת היצרן הצרפתי לזירת ה- Moto GPלוותה בקשיים לא מעטים.

המשמעות הישירה של צמיגים בעלי פחות אחיזה, יחד עם מחשב ניהול מנוע פחות מתוחכם – היא נפילות רבות. ואכן, בתמונת טבלת האליפות ניתן לראות כי שני רוכבי ימאהה, ולנטינו רוסי וחורחה לורנסו – צברו יחד עד כה חמישה סיומים ללא ניקוד בשמונה מירוצים. הנתון האחרון הוא מדהים במיוחד כשחושבים על כך שבכל העונה הקודמת, יצאו השניים מכל מירוץ עם ניקוד למעט פעם אחת (לורנסו בסן מרינו). בעונה שקדמה לה, צברו השניים רק שלושה סיומים ללא ניקוד. השנה, עם פחות מחצי עונה מאחוריהם, שברו רוכבי ימאהה את שיא הפרישות של עצמם. ועם עוד עשה סבבים לפנינו, הספירה רחוקה מלהסתיים.

מי שנהנה מהמהומה הוא מארק מארקס, רוכב הונדה. מארקס סיגל לעצמו סגנון רכיבה חדש בעונה הנוכחית. לא עוד רוכב פרוע ואקסטרימי, אלא שקול ומדוד. לא מתאבד על כל עקיפה באופן מיידי. רוכב עם סבלנות וכזה שיודע שכשהתנאים נגדו, עדיף לסיים את המירוץ עם ניקוד מאשר לסכן הכל עבור ניצחון. גישה זו הביאה את מארקס לראשות טבלת הניקוד עם פער של 24 נקודות על חורחה לורנסו ו-42 נקודות על פני רוסי. והנה עוד נתון מדהים: מארקס רוכב העונה על אופנוע נחות באופן משמעותי מיריביו. ההונדה של מארקס הוא אופנוע פחות טוב מהימאהה.

כל אלו הביאו אותנו לפתחו של המירוץ בסאקסונרינג, מסלול בו באופן מסורתי שולטים רוכבי ההונדה. השנה, עם זאת, ההונדה לא מסוגלת להתחרות עם הימאהה. בשלוש השנים שלו בקטגוריה, הצליח מארקס לנצח את המירוץ הגרמני. מתוכן סיים דני פדרוסה, חברו לקבוצה, פעמיים  במקום השני וקבע תוצאה של 1-2 להונדה. דני עצמו ניצח את שני המירוצים בשנתיים שקדמו לניצחונותיו של מארקס. כאמור, חמישה ניצחונות בחמש השנים האחרונות מצביעים באופן מובהק על שליטה של הונדה. ולנטינו רוסי (ככל הנראה הרוכב הטוב ביותר בכל הזמנים) וחברו לקבוצה חורחה לורנסו (אלוף העולם המכהן) מגיעים אל מירוץ מחצית העונה כשהם בפיגור בטבלת האליפות, כבודם פצוע והמאבק שלהם על תואר האליפות צולע. אם מישהו יהמר על ניצחון של ימאהה, הוא עשוי לגרוף קופה נאה אצל הדילרים.