$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

Call Of Duty: Black Ops 4. ביקורת

מצבי משחק חדשים הכוללים באטל רויאל וזומבים, אך האם השינויים במשחקיות גורמים למותג להוביל את התעשייה או לרדוף אחריה?

ארתור פליאסצקי   17.10.18 - 16:18
Getting your Trinity Audio player ready...
אני שוכב במארב, מחכה כבר כמה דקות לצלף שממשיך לצוד מעמדה לא ידועה. אני יודע שאם אני אזוז אני כנראה אקבל כדור בראש, אבל להישאר במקום זאת גם לא אופציה, מכיוון וגבולות המפה מצטמצמים מרגע לרגע. בעוד אני מנסה לפענח את המצב שלי, שחקן אקראי קופץ בשדה ראייה שלי ותוך פחות משנייה אני שומע את הירייה של רובה הצלפים ואני רואה אותו קורס לרצפה. הירייה הגיע ממש קרוב אליי, אני מחליט להרים טיפה את הראש ואני רואה את הצלף שוכב כמה מטרים ממני, עם הגב שלו אליי. אני מחייך ומתחיל לזחול לכיוונו בשקט, בראשי עוברת המחשבה ״רק שלא יסתובב, רק שלא יסתובב״. אני יכול לירות בו אבל מחליט לנצל את המצב כדי לחסוך בתחמושת וגם כי הריגה מטווח קרוב מרגישה הרבה יותר מספקת אחרי ששיחקנו ב"חתול ועכבר". אני במרחק נגיעה ממנו, כאשר מסוק מגיע משום מקום ומפוצץ את שנינו. אני מנסה להבין למה המסוק לא עשה שום רעש, למה לעזאזל הוא עף הפוך ולמה הגופה שלי נבלעת ברצפה בזמן שעל המסך קופצת ההודעה git g00d n00bs.

מפלצת משחקי היריות Call of Duty חוזרת עם עוד כותר בסדרת Black Ops. בעקבות האכזבה מהמשחק הקודם, האנשים הטובים בחברת Activision החליטו לבצע לא מעט שינויים כדי לנסות להתמודד עם התחרות הקשה שיש כיום בשוק משחקי היריות. אחד הדברים המשמעותיים ביותר שהשתנה הוא  הביטול של מצב ה-story campaign שחסרונו מאד מורגש, בעיקר לשחקנים שרוצים ללמוד את המשחק לפני שהם קופצים לרשת. למרות זאת, יוצרי המשחק עומדים מאחורי ההחלטה שלהם בטענה שמצב ה-Specialist tutorial יעזור לשחקנים חדשים כדי ללמוד את המשחק ואת היכולות השונות של כל אחד מהעשרת החיילים שניתן להשתמש בהם. כי אם זה עבד ל-Rainbow Six: Siege, למה לא ל-Black Ops 4?

 כל אחד מה-Specialists הוא בעל יכולות מיוחדות למקצוע שלו ותואם את שלל סגנונות המשחק השונים שניתן למצוא במשחקי רשת, הבעיה היא שחלק מהחיילים סובלים מחוסר איזון מבחינת היכולות שלהם, ולא פעם נופלים למשחק שבו כולם משחקים את אותה הדמות. Activision כבר הודיעו על עדכון שיפתור את כל בעיות החוסר איזון וישוחרר כבר בחודש הקרוב.

 

אז מה בעצם השינויים החדשים והמשמעותיים במשחק השנה? דבר ראשון: מערכת התחדשות הבריאות. בעבר במידה והייתם נפגעים מאש האויב, הבריאות שלכם הייתה מתחדשת אחרי מספר שניות אבל הפעם אתם תצטרכו לרפא את עצמכם ידנית בצורה שמעט מזכירה את מערכת הבריאות של FarCry. השינוי מאוד משמעותי מכיוון וגם החלון ההזדמנויות של השחקן להריגה (Time To Kill) התקצר משמעותית, ועכשיו קרבות הם הרבה יותר מהירים ואכזריים, מה שיגרום למערכת הבריאות החדשה לדרוש מכם לתת דגש מיוחד אליה מעבר למתן תשומת לב עבור תחמושת, ירי, מיקום האויבים ותנאי השטח כמו שהיה בעבר.

גולת הכותרת של Black Ops 4 הוא כמובן מצב ה-Battle Royal, שמתווסף לארסנל מצבי המשחק השונים של הסדרה בשם Blackout. במבט ראשון זה נראה כמו עוד חיקוי נוסף ל-PUBG או FORTNITE: אתם צונחים ברחבי מפה ענקית, אוספים נשקים ומתקדמים אל לב המפה ברגל או ברכב בזמן שגבולות הזירה מצטמצמים סביבכם. אבל סגנון המשחק המהיר של COD ומערכת הירי המעולה הייתה יכולה להפוך את Blackout לאחד מהמשחקים המובילים בז׳אנר, אם הוא לא היה סובל משמעותית מכמויות של באגים שמאד פוגעים בחוויה.

כבר מהרגע הראשון שאתם צונחים למפת המשחק אתם תיתקלו בבעיות גרפיות, שליטה גרועה ברכבים, שחקנים שנתקעים בתוך קירות בלתי נראים או איבוד של סאונד באמצע קרבות. אומנם ניתן לתקן את הבעיות האלה בעדכונים, אבל כשמשווים את מצב ה-Blackout למצבי המשחק האחרים שאיתם מגיע COD זה מרגיש כאילו יוצרי המשחק התמקדו על לשחרר מוצר לפני שהם בדקו שהוא בכלל מתפקד.

מצבי משחק הקלאסיים נשארו די דומים למעט מספר שינויים קוסמטיים כדי לאזן אותם ל-Specialists. שני מצבי משחק חדשים התווספו: Heist שמזכיר מעט את Counter Strike, בו אתם מתחילים עם אקדח ואוספים כסף כדי לקנות נשקים טובים יותר בסיבובים הבאים, וכמובן Control שבו אנחנו נגן על נקודות מסוימות על המפה מפני הקבוצה השנייה, מה שמאד מזכיר את Rush מסדרת משחקי Battlefield. נכון לעכשיו, ניתן למצוא מעט מאד שחקנים שמשחקים במצבי משחק הקלאסיים (למעט Team Deathmatch שעדיין משגשג), ולמצוא שחקנים למשחק יכול לקחת כמה דקות טובות.

מצב משחק אחרון שנדבר עליו הוא כמובן הזומבים, שממשיך את העלילה המשוגעת מהמשחקים הקודמים. הפעם נכיר דמויות חדשות שמטיילות בחזרה בזמן ונלחמות בזומבים אל-מתים בטיטאניק, בקולוסיאום ובמקומות היסטוריים אחרים. לרשותנו יעמדו כמובן נשקים חדשים ומשונים ויכולות חדשות לכול אחת מהדמויות. כמו במשחקים הקודמים, הדגש פה הוא על עבודת צוות, והיכולות של הדמויות עובדות נהדר ביחד כנגד גלים של מתים מהלכים. חוץ ממספר בעיות רשת, מצב הזומבים מרגיש מלוטש עד לשלמות, ומרגיש כאילו יוצרי המשחק בהחלט עלו על נוסחה מנצחת.

 

לסיכום:
Call of Duty: Black Ops 4 בהחלט מנסה ללמוד מהטעיות של הכותר הקודם בסדרה, אבל במקום לשפר את מה שלא עבד, יוצרי המשחק החליטו ״להלוות״ רעיונות ממשחקים אחרים ולהלביש אותם בסגנון של CoD, מה שגורם למשחק להרגיש כמו חיקוי מנצנץ כאשר מצב המשחק זומבים הוא היחיד שעדיין מרגיש כמו חווית CoD אותנטית. בסופו של יום התחושה היא ש-Activision רודפים אחרי הזנבות של שאר התעשייה במקום להוביל אותה כמו שהם עשו בעבר.