לילה גשום במזח נטוש, סערה אדירה משתוללת סביבי בזמן שאני מחפש את החשוד שיכול לתת לי מידע לגביי התיק שאני עובד עליו. מהרגע שהתחלתי עם פרשיית הרצח של משפחת הוקינס, אני רק מגלה יותר ויותר רמזים שמובילים למשהו משונה שמסתתר בעיר. כתות מוזרות, יצורים משונים, טקסים לאלים נסתרים הם רק קצה הקרחון, ככול שאני מתקדם בעלילה הסבוכה אני מתחיל לאבד את הסבלנות שלי, וכנראה גם את השפיות. אני מתחיל לראות צורות מוזרות צופות בי מהצללים, קולות משונים לוחשים את שמי וחזיונות אקראיים זורקים אותי לעולמות מעוותים של טירוף. ולמרות כל זה אני חייב להמשיך הלאה, אני לא יכול לעצור, כוח אל טבעי מושך אותי אל לב התעלומה. אני רק מקווה שישאר ממני משהו בסוף.
הוא סיפור קצר שהגיח ממוחו הקודר של סופר האימה האזוטרית ה.פ. לאבקראפט. המשחק שנושא את שמו של הסיפור אומנם מתרחש באותו עולם אבל עלילה היא שונה. אתם תיכנסו לנעליו של הבלש הפרטי אדווארד פירס שחוקר את מותה של משפחת הוקינס שמתה בשרפה מסתורית. ככול שתתקדמו בסיפור אתם תתקלו באלמנטים שונים מסיפוריו של לאבקראפט, ערים עתיקות, כתות מסוכנות, יצורים מעוותים ואלים עתיקים. אבל המרכיב המרכזי בעלילה היא אובדן השפיות שהדמות הראשית שלנו עוברת.
אדווארד פירס אומנם מתחיל כקלישאה של בלש פרטי עם חיבה עזה לאלכוהול, כדורים ומונולוגים פנימיים על כל סיטואציה שהוא נתקל בה במהלך החקירה, אבל ככול שהעלילה מתקדמת ופירס נחשף לזוועות שונות, הוא מתחיל לאבד את האחיזה שלו במציאות והדמות תשתנה בהתאם. הבחירות שתעשו במהלך המשחק יערערו את מצבו הנפשי ופירס יתחיל לסבול מכל מיני תופעות מוזרות כמו פרנויה שתגרום לכם לראות חזיונות מוזרים או לשמוע קולות, התמכרות שתכריח אתכם לחפש אלכוהול או כדורים ועוד כל מיני שיגעונות שישפיעו על צורת המשחק שלכם. ההחלטות והבחירות שביצעתם במהלך המשחק ישפיעו על פירס והאם יגיע לסוף העלילה בתור כלי שבר קטטוני או שיצליח לאחוז במציאות.
את עיקר המשחק אתם תבלו בלחקור אנשים וזירות שונות. לרשותכם יעמדו כלים רבים ויכולות שתוכלו לשפר ככול שתתקדמו במשחק. תוכלו לבנות את פירס בשלל דרכים שונות שישפיעו האינטראקציה שלו עם העולם ועם עצמו, אם תשקיעו בעיקר בשיפור הנתונים הפיזיים שלו פירס יוכל להשיג את מה שהוא רוצה בכוח אבל הוא יהיה חסר יכולת מול כוחות המיסטיים שתתקלו בהם. יכולות אלו יעזרו לכם בזמן חקר של עדים או חשודים, תוכלו לבחור אם לשכנע, לאיים, לשקר או לסחוט את האדם שאתם מדברים איתו, והדמות שחקרתם תגיב בצורה שונה לכול דרך שבה תנסו להוציא ממנה מידע בהמשך העלילה.
הדמויות במשחק מדובבות וכתובות בצורה נהדרת ומרשימה, כל אדם שתתקלו בו מרגיש כמו מישהו חי, נושם, עם רצונות משלו וצורה שמשפיעה על הסיפור. הבעיה היא האנימציה של הדמויות שמרגישה מאד מלאכותית, ורוב הדמויות מרגישות לפעמיים כמו בובות ראווה חסרות הבעות פנים עם אנימציות הליכה לא נכונות אנטומית.
חוץ מלחקור אנשים אנחנו גם נחקור זירות שונות במהלך העלילה כדי לאסוף רמזים. גם כאן הצורה שבה בניתם את היכולות של פירס באה לידי ביטוי בצורה נהדרת. אם השקעתם בידע שקשור למגיה אז תוכלו לזהות מרכיבים שונים של קסם או לזהות ספרים שקשורים לכתות, ואם השקעתם בידע רפואה אז תוכלו לזהות תרופות ורעלים או לגלות מידע על גופה טרייה. חקירת הזירות תדרוש מכם תשומת לב לפרטים קטנים ופתרון חידות, שחקנים שאוהבים קווסטים בהחלט ירגישו כאן בבית.
למרות שבהתחלה המשחק מרגיש כמו סיפור בלשים קלאסי עם אלמנטים של העל-טבעי, Call of Cthulhu גם מכיל מצב התגנבות שמרגיש מעט מאולץ ולא קשור לסגנון המשחק, במיוחד שהוא מגיע אחרי מספר שעות טובות של התקדמות. הוא גם עשוי בצורה פשוטה להחריד שמזכירה משחקי התגנבות מלפני עשור במקרה הטוב, מה שמרגיש מעט מוזר בהתחשב שיוצרי המשחק עומדים מאחורי סדרת המשחקי התגנבות הנהדרת Styx.
מבחינה גרפית המשחק אמנם מצליח ליצור סביבות נהדרת בעזרתו הרבה של מנוע Unreal 4, אך הדמויות במשחק מרגישות בהחלט כפספוס. המשחק עדיין מצליח להכניס אתכם לאווירה של עולמו המשונה שללאבראפקט יצר בעזרת סביבות משחק מהמושקעות שיצא לכם להיתקל בהן במשחקי גוף ראשון. כל מבנה, מערה או יער עשוי בצורה מוקפדת לפרטי פרטים, והמשחק בהחלט יודע לנצל את הפרנויה וההזיות של פירס כדי לתעתע בנו או להקפיץ אותנו מפחד.
לסיכום:
Call of Cthulhu אמנם סובל מקצת בעיות גרפיות של דמויות ומכניקת התגנבות מיושנת אבל זה לא מצליח לפגוע בחוויית המשחק שמצליח לסחוף אותנו אל תוך עולם האימה הקוסמית של לאבקראפט. מעריצי הספרים ושחקנים שלא מכירים את הסיפורים יגלו עולם מסתורי ואפל עם דמות ראשית מרתקת ועלילה מפותלת שלא תצליחו לעזוב כבר מהדקות הראשונות ועד לסיום מטורף שיחכה לכם בסוף המשחק.