הדור המקורי של ב.מ.וו X5 היה רכב חשוב בשלהי שנות ה-90. בניגוד למרצדס ML שהופיע לפניו ופתח רק את הדלת האחורית לאופנת הקרוסאוברים, הנציג הבווארי של מינכן הצליח לערבב נוסחא מאוזנת יותר בין נסיעה בשטח לנהיגה דינמית על הכבישים הסלולים. כך הוא ממשיך לעשות למעלה מ-20 שנה וגם הדור הנכנס שלו שהוצג אשתקד ממשיך את המסורת הזו, אפילו שהוא קצת פחות בולט כיום בין סדרות ה-X הרבות.
הדור הרביעי של ה-X5 צמח מאוד במידותיו והוא מציע כיום כאופציה שורה שלישית עבור שבעה נוסעים. זו תהיה זמינה בישראל רק בהמשך השנה עם קיפול שימושי מתחת לרצפת תא המטען (וגם שורה השניה הניתנת לקיפול חשמלי עבור נגישות משופרת לחלקו האחורי). במספרים זה אומר שהוא גדל באורכו ב-3.6 סנטימטרים, הרוחב ב-6.6 סנטימטרים, בסיס הגלגלים בעוד 4.2 סנטימטרים ל-2.97 מ', הגובה ב-2 סנטימטרים כמעט. נפח תא המטען בגרסת ה-5 מושבים הוא 650 ל', ומשקל הרכב הוא 2.1-23 טון - בכפוף לגרסת ההנעה.
את הכוח מקבל ה-X5 משלושה מנועים המשווקים בישראל, המבוססים על ששה צילינדרים טורבו מנפח 3.0 ל' בחלוקה לגרסת בנזין אחת וצמד דגמי סולר: גרסת ה-xdrive40i המפיקה 340 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-5.5 שניות); גרסת xdrive30d בהספק של 265 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-6.5 שניות); והגרסה הבכירה ביותר במשפחה היא ה-X5M50D. דגם זה מחלץ הספק מרבי של 400 כ"ס ב-4,400 סל"ד ו-77.5 קג"מ הזמינים מ-2,000 סל"ד. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. כל הדגמים מגיעים עם הנעה כפולה X-דרייב בחיבור אל תיבת 8 מהירויות אוטומטית.
ברבעון האחרון של השנה יצטרף לסדרת ה-X5 גם מנוע פלאג-אין היברידי המבוסס בחלקו על מערכת ההנעה של ב.מ.וו 745e, אולם קצת יותר משודרגת. הקרוסאובר הידידותי לסביבה יהיה בעל הספק מרבי של 400 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 80 קילומטרים עוד אוזלת כוחן של הסוללות. הוא יאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות בלבד ותהיינה לו אפשרויות טעינה סטנדרטיות מרשת חיצונית או עמדות ביתיות.
ב.מ.וו מציעה בציוד התקני של X5 החדש שתי בשורות חשובות: 10 מערכות בטיחות חכמות היקפיות (סטיה מנתיב, פיקוח על עצמים נסתרים במראות הצד, בלימה אוטומטית, התרעות על תנועה צולבת ועוד), וכן את בקרת ה-Bmw live cokpit שהושקה בסדרה 8 החדשה. המערכת מבוססת על צג ראשי 12.3 אינץ' וצג נוסף דיגיטלי בלוח המחוונים בגודל 12.3 אינץ'. כמובן שלרכב מגוון רחב של התאמות לטלפונים החכמים עם בלוטות', פקדים מגלגל ההגה, מערכת שמע משובחת ועוד הרבה תוספות.
הרכב יימכר ב-3 מפרטים ועם מספר חבילות אופציונליות. גרסת הכניסה תהיה חבילת Elite עם חלון גג-פנורמי (גדל ב-30% לעומת קודמו), מושבי עור, חישוקי 20 אינץ' ועוד. מעליו גרסת Superior שמוסיפה מתלים אדפטיביים, מערכת היגוי לגלגלים האחוריים, מערכת שמע הרמן-קרדון עם 16 רמקולים, מצלמות היקפיות, בקרת סיוע בחניה ועוד. הגרסה היקרה ביותר במשפחה היא תמצא בחבילת ה-M; זו כבר מציעה קיט M ספורטיבי עם חצאיות צד, מערכת פליטה ספורטיבית, ריפודי עור ייחודים ועוד. ל-X5 גם חידושים קטנים וחביבים כמו מחזיקי כוסות עם חימום וקירור וקיט תא מטען אופציונלי עם כיסוי נגלל ומסילות למניעת החלקת חפצים.
אופציה נוספת היא מארז ה-xoffroad בתוספת תשלום של 36 אלף שקלים עם חבילת שטח ייחודית לדגמים הבכירים, הכוללת מיגונים, נעילת דפרנציאל אחורי, מתלי אוויר אדפטיביים ומערכת נהיגה סלקטיבית עם 4 מצבי שטח - חול, שלג, סלעים ו-חצץ. מערכת זו מבצעת התאמות אוטומטיות לתגובת המצערת, תיבת ההילוכים וכן ומרחק הגחון מהקרקע.
המחירים בישראל ל-ב.מ.וו X5 החדש:
30Delite ב-600 אלף שקלים.
30Dsuperior ב-690 אלף שקלים
40ielite ב-609 אלף שקלים.
40isuperior ב-699 אלף שקלים.
50M ב-890 אלף שקלים.
איך עוקבים אחרינו:
https://www.facebook.com/carworld5/
פייסבוק
https://www.instagram.com/sport5_car/
אינטגרם
https://twitter.com/car_world5
טוויטר
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634
חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!