יצרנית המכוניות הבריטית מיני שבבעלות ב.מ.וו כבר הציגה את המיני החשמלית שלה כדגם קונספט בתערוכת המכוניות של פרנקפורט ב-2017. מיני לקחו את הזמן (גם באדיבות הברקזיט) ולא מיהרו יותר מדי לדחוק בהשלמת הפיתוח והתחלת הייצור של הבריטית המיתולוגית בגרסה החשמלית וזה יקרה רק בסוף השנה כאשר המפעלים של החברה באוקספורד יתחילו לייצר אותה בנובמבר (אולי אחרי שנראה אותה בתצורה סדרתית מלאה בפרנקפורט השנה). השם של המכונית טרם נחשף אך ממקורות במיני נראה כי אין יותר מדי אפשרויות והיא תיקרא "מיני אלקטריק" או אולי בהמשך למסורת שמות הדגמים דווקא Cooper SE.
חברת האם הגרמנית ב.מ.וו העבירה את הטכנולוגיה של דגם ב.מ.וו i3s החדיש ביותר למהנדסים של מיני בבריטניה על מנת שאלה ימצאו את הדרך היעילה להשתיל בליבה של הבריטית את מערכת האנרגיה של הגרמניה שהייתה פורצת הדרך החשמלית הראשונה של ב.מ.וו לפני כמה שנים ומאז היא קיבלה כמה גרסאות ורמות שונות של הספקים לטווחי נסיעה שונים. המנוע החשמלי החדיש של ה-i3s מפיק 184 כוחות סוס ומומנט של 27 קג"מ וגם מארז הסוללות שיותקן במיני החשמלית יהיה זהה והוא יספק אנרגיה של 33KWh. אם יש סוגיה בעייתית כלשהי במכונית החדשה עוד טרם הגיעה לכבישים, הרי שהיא נעוצה בוודאות בטווח הנסיעה שלה בין הטעינות. על פניו הטווח שלה יהיה 235 ק"מ (330 ק"מ בגרסת מארז סוללות גדול ויקר) וזה עולה במעט על הטווח של המכונית מבית ב.מ.וו שזוללת קצת יותר אנרגיה ומכסה טווח של 200 ק"מ, אבל אם משווים את הנתונים של מיני לחשמלית חדשה אחרת ופחות נוצצת כמו פיג'ו 208 החשמלית עם מנוע בהספק 136 כוחות סוס אך מומנט של 26 קג"מ אבל עם טווח נסיעה מרשים יותר של 340 ק"מ ותג מחיר צנוע יותר.
במיני ינסו כמובן לייצר זהות של פרימיום בכדי לצמצם את הפער היעיל של טווח הנסיעה למכוניות חשמליות קטנות אחרות. אנחנו מניחים כי היצרן הבריטי יבקש לפצות על טוח הנסיעה עם איכות נסיעה ורמת גימור גבוהה יותר מכפי שנקבל במכוניות חשמליות עממיות באירופה כמו רנו קליאו חשמלית ופיג'ו 208 חשמלית שתגענה גם הן ממש בקרוב.
איך עוקבים אחרינו:
https://www.facebook.com/carworld5/
פייסבוק
https://www.instagram.com/sport5_car/
אינסטגרם
https://twitter.com/car_world5
טוויטר
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634
חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!