על פי פרסומים באירופה (שישי) עולה כי חמשת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה מתאגיד פולקסוואגן (אאודי, פורשה ופולקסוואגן) יחד עם מרצדס ו-ב.מ.וו תיאמו פעולות משותפות בניגוד לחוק במטרה להאט את הפיתוח ואת הכנסתם לשימוש של מערכות ואמצעים להקטנת פליטת מזהמים ממכוניות מתוצרתן עם מנועי בנזין או דיזל. על פי אותם פרסומים, החברות פעלו לכאורה במזימה להקטין את האפשרויות של השימוש בממירים קטליטיים משוכללים ומפרידי חלקיקים מסנני זיהום במכוניות שנמכרו באירופה בין השנים 2006 ל-2014.
בית המשפט של האיחוד האירופי קבע "כי כל היצרנים הנ"ל חסמו אפשרויות פיתוח חדשני ומנעו מצרכנים את האפשרות לרכוש מכוניות יותר ידידותיות לסביבה". היצרנים טרם השיבו לפסיקה של בית המשפט וכעת מרחפים מעליהם קנסות אדירים בשיעור של מיליארדי יורו. הקנס המקובל בדרך כלל על חברה שפועלת לרעת התחרותיות בשוק החופשי הוא בשיעור של 10% מהמחזור שלה אולם באיחוד האירופי לא מבקשים לקנוס כל מותג בפני עצמו אלא את חברות האם ובמקרה הזה את דיימלר (מרצדס) ואת פולקסוואגן ו-ב.מ.וו הגרמניות. נציין כי המחזור השנתי של ב.מ.וו ב-2018 היה 97 מיליאר יורו, של דיימלר הוא 167 מיליארד יורו ואילו המחזור השנתי של תאגיד פולקסוואגן בשנה שעברה עמד על 174 מיליארד יורו. אם נסכם את הקנס המצטבר נקבל 43.8 מיליארד יורו.
עד עתה, יצרניות הרכב עדיין לא השיבו לפסק הדין החשוב הזה.
איך עוקבים אחרינו:
https://www.facebook.com/carworld5/
פייסבוק
https://www.instagram.com/sport5_car/
אינסטגרם
https://twitter.com/car_world5
טוויטר
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634
חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!