קפסולות שמניידות את עצמן באוויר או על הכביש הן דבר שבשגרה בסרטי מדע בדיוני, אבל נדמה לנו שבזמן האחרון יצרני הרכב מגייסים את הרעיונות של אולפי הקולנוע ומגבשים אותם לשלב מעשי. אחרי שוולוו חשפה לפני חודשים אחדים "בועה" שנוסעת לבד ולוקחת את יושביה לטווחים ארוכים כחלופה למטוס פרטי, מציגה כעת אאודי משהו בסגנון דומה, אבל קצת יותר "מקורקע" עבור אתגרי התחבורה של שווקי הרכב הגדולים ביותר בעולם, או אם להיות ספציפיים - סין.
המכונית החדשה הינה בגודלה של אאודי A3. היא נקראת AI:ME ובניגוד למכוניות אוטונומיות מלאות, אאודי פיתחה את הרכב עם מערכת אוטונומית בדרגה 4 - עם גלגל הגה נשלף ופקדים קלאסיים לשליטה על האצה ובלימה. הלב של מערכת ההנעה הוא מנוע חשמלי המפיק בסביבות 170 כ"ס שעוברים לגלגלים האחוריים. כל זה אמור להרגיע את מי שאוהבים להרגיש שהם בשליטה ולא נתונים לחסדי המחשב, אבל עבור מי שמפקיד את חירותו בידי האלקטרוניקה, העיקר פה טמון באווירה הדיגיטלית של חלל הנוסעים המשלב תרכובות ממוחזרות, שקט ובידור ברמה גבוהה.
ה-AI מקושרת לאפליקציה ייעודית ודרכה ניתן לקבוע מראש יעדים ולבצע הזמנות ברשת מקומות בילוי אליהם המכונית תגיע בכוחות עצמה - בהתאם ללוח הזמנים שקבע הנהג (כולל איסוף והחזרה). הסידור הפנימי הוא של 2+2 אבל הספסל האחורי מתוכנן בסגנון כורסא מפוארת לנוחות מרבית ומרחב תנועה, בין היתר בזכות השימוש במערכת הנעה חשמלית שאינה גובה מחיר יקר מרוחבה או בסיס הגלגלים. כמו כן, אאודי הוסיפה חומרי בידוד אקטיביים ו-פסיביים למניעת רעשים חיצוניים ויש אפילו מחזיקי כוסות וצלחות מגנטיים וכן משקפי מציאות מדומה - אם מתחשק לנוסעים לגלוש ברשת או להעביר את הזמן במשחקים.
אאודי, ולא רק היא מכינה את התשתית לימים שבהם נסיעה שיתופית או נסיעה אוטונומית אישית תהיה הדרך העיקרית שלנו להגיע ממקום למקום. קשה למנות כרגע את כל היתרונות (או החסרונות) של השיטה הזו עבור מי שמסרבים לוותר על גלגל ההגה, אבל לפחות דבר אחד עשוי להוריד מאתנו את מפלס המתחים היומיומי נוכח עצמאותה של המכונית - החיפוש המאמלל אחר מקום חניה.
איך עוקבים אחרינו:
https://www.facebook.com/carworld5/
פייסבוק
https://www.instagram.com/sport5_car/
אינסטגרם
https://twitter.com/car_world5
טוויטר
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634
חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!