אחרי הקרב חסר הרחמים בעיירה הקטנה, צבא האויב סוף סוף מובס. נשארים מספר חיילים בודדים שעדיין עומדים אבל הקרב הזה שלנו. אני מטייל ברחבי העיירה הבוערת, גופות מפוזרות בכול מקום, ביצורים הרוסים וכלי נשק מגואלים בדם מפוזרים מסביב. מרחוק אני רואה התקהלות של לוחמים ליד חומת אבן, ובין הצבעים האדומים שלנו אני מצליח להבחין במעט גוון כחול של הקבוצה היריבה. הלוחם הבודד שלהם מצליח להחזיק חמישה מלוחמינו לבד, הוא חמוש בחנית ולובש שריון מעוטר, מה שאומר על שחקן מנוסה.
אני נכנס לקרב בשאגה אדירה ותוקף אותו עם החנית והמגן שלי, אנחנו מחליפים מהלומות, ואני מגלה שלשנינו סגנון דומה, התקפות רחוקות עם הטעיות אבל למזלי, אני מצליח לבלום את רוב המתקפות שלו עם המגן שלי. אחרי מספר דקות של קרב אני מזהה פרצה ומטיל את החנית שלי לכיוונו, החנית ננעצת בידו וזרם של דם אדום פורץ מהפצע אבל זה לא מספיק כדי להפיל אותו לקרקע. לתדהמתי הוא שולף את החנית מידו הפצועה ומטיל אותה בחזרה לכיווני, החנית ננעצת בי ואני נופל מת. הנחמה היחידה שלי שחברי לקבוצה יחסלו אותו.
Mordhau הגיח במפתיע בתחילת חודש מאי וכבש את רשת Steam בין לילה. המשחק הוא שילוב של לוחמה עם נשק קר בגוף ראשון שמתרחש בימי הביניים. עד פה הכול נשמע פשוט אבל Mordhau הצליח לשבות קהל אדיר של שחקנים בפחות משבועיים עם מכניקת קרבות פשוטה אבל בעלת עומק מטורף, מערכת עיצוב שחקן מפורטת בלי microtransactions ומשחקי רשת של עד 64 שחקנים על מפה אחת. הפשטות של המשחק היא מה שהופך אותו לנגיש לכול שחקן שמחפש משחקי אקשן מהירים בגוף ראשון.
נתחיל ממערכת הקרב, כבר בהתחלה אתם תרגישו שהמערכת היא קלה ופשוטה, הנפה של נשק תגרום לנזק לאויב אם היא תצליח לפגוע בו, הדיפה תעצור התקפות שבאות כנגדכם והתחמקות זריזה תאפשר התקפת נגד. אבל ברגע שמתחילים לשחק מגלים את העומק של המערכת קרב, הנפות עושות נזק שונה לפי האזור בו אתם פוגעים והעוצמה של ההתקפה, הדיפות בתזמון טוב יכולות לגרום לתוקף לאבד שיווי משקל או להעיף לו את הנשק מהיד, והתחמקויות בכיוונים שונים יגרמו לאויב להישאר פתוח להתקפה או להתרסק על הרצפה בבושת פנים. מערכת הקרב גם כוללת הטעיות מתוחכמות שאפשר לנצל כדי לבלבל את האויב ולגרום לו להתקיף או להגן בכיוון מסוים ולהשאיר אותו פתוח מכיוון אחר. תשלבו את כל זה ותוכלו לבצע שרשרת מהלכים שונים שהופכים לריקוד קטלני וחלק בזמן קרב.
אבל לפני שלומדים את כל המהלכים וההתקפות, אתם תצטרכו למצוא את הנשק שהכי נוח לכם וכמות הציוד במשחק היא מאד מגוונת וכול נשק מרגיש ומתנהג שונה, אלות ופטישים יותר איטיים אבל גורמים ליותר נזק ויכולים להדוף אויב אם הוא מגן, חניתות יכולות לפגוע באויבים בטווח יותר רחוק, חרבות יכולות לשסף ולדקור והאפשרויות רק גדלות ככול שמתעמקים בכל הנשקים. לוקח זמן ללמוד כל נשק אבל ברגע שמוצאים את הטקטיקה הרצויה הם הנשק המתאים, אתם תגלו מגוון ענק של אפשרויות תקיפה והגנה שמרגישות נוחות וטבעיות בזמן קרבות עקובים מדם.
המשחק מכיל מספר מצבי משחק שתוכלו לצלול לתוכם: המצבים הקלאסים שכולנו מכירים בסגנון Deathmatch שכוללים מצבים של שחקנים נגד שחקנים או קבוצות נגד קבוצות, מצב Battle Royale שחייב להיות בכל משחק שמכבד את עצמו כיום, ומצב Dueling שבו תלחמו אחד על אחד כנגד שחקן אחר. שני מצבי משחק נוספים שהמשחק מציג הם horde שבהם אתם תלחמו באויבים ותרכשו ציוד לפי כמות הניקוד שצברתם ומצב נוסף שנקרא frontline, שבו אתם והקבוצה שלהם תתמודדו כנגד הקבוצה היריבה על נקודות לפי אזורי שליטה שונים ברחבי המפה. המצבי משחק הם לא משהו משהו מיוחד שלא ראינו בעבר, אבל הם מתלבשים בצורה נוחה ועובדים נהדר עם המשחק.
מבחינה גרפית המשחק מצליח לספק את העבודה אבל עם מעט בעיות טכניות: Mordhau נותן לכם לעצב את הדמות שלכם במגוון רחב של אפשרויות פנים, גוף, שריונות וקסדות, כאשר איכות הציוד עולה ככול שאתם מתקדמים בדרגות. אבל ברגע שנכנסים לקרב, הדמות שהשקעתם בה כל כך הרבה שעות עיצוב הופכת לעוד חלק מהרקע הכאותי של דם ואנשים שצועקים אחד על השני. בעיה זאת מורגשת במיוחד במצבי משחק של קבוצה נגד קבוצה כאשר שתי הקבוצות מגואלות בדם וקשה מאד להבחין מי שייך לאיזה צד ואם אתם מכים באויב או חבר לקבוצה.
מפות המשחק מפורטות ומעוצבות בצורה נהדרת, טירות עצומות, כפרים קטנים ויערות סבוכים, כולם מוצגים בצורה מיוחדת ושונה שתורמת לתחושת ימי הביניים שהמשחק מנסה להעביר, אבל בחלק מהמפות (במיוחד במפות המושלגות) מרגישים שמנוע המשחק מתאמץ להריץ את הטבח שמתרחש על המסך, ונפילות פריימים לשנייה מאד מורגשות במפות הגדולות אפילו על מחשבים חזקים. וגם השרתים הבעייתיים לא תורמים לתחושה, למרות שיוצרי המשחק הצליחו לתקן את בעיות הניתוקים והתקיעות בשבועיים מאז שהמשחק יצא, בעיות אלו עדיין צצות מדי פעם.
לסיכום:
למרות הבעיות הטכניות mordhau הוא כותר שבהחלט מפתיע לטובה, הוא מצליח להרשים עם מערכת קרבות פשוטה ללמידה אבל בעל עומק רב שמאד קל להיבלע בתוכה ולנסות שילובים שונים של נשקים ומהלכים שעות על גבי שעות ומצבי משחק פשוטים ונוחים שנותנים לכם להתפרע מול שחקנים אחרים באווירת ימי הביניים. מומלץ בחום לחובבי Chivalry וסדרת Mount and Blade.