יבואנית דגמי הונדה לישראל קבוצת 'מאיר' החלה לשווק היום (ראשון) רשמית בישראל את הונדה CR-V החדש. ה-SUV המשפחתי, הנמכר מסוגו בעולם, ישווק בארץ לראשונה בתולדותיו עם אופציה ל-7 מושבים, כשלכל זה מצטרפים מקבץ שכלולים בהם גם מנוע טורבו חזק, תיבה אוטומטית רציפה המדמה 7 הילוכים וכן מערכות בטיחות חכמות. המחיר ההתחלתי יעמוד על 213 אלף שקלים לגרסת ה-5 מושבים ועד 233 אלף שקלים לדגם ה-7 מושבים. בשלב הראשון יגיעו לחופי המדינה רק 215 כלי רכב במשלוחים הראשונים.
ה-CR-V החדש הוא אכן חדש מיסודו בשושלת הזו שתחילתה ב-1995. הוא נחשף רשמית באוקטובר 2016 במסגרת תערוכת דטרויט על רצפה מעודכנת, אולם עד שלא הפציעה המקבילה האירופית שלו לא ניתן היה להרכיב את פרופיל הדגם שיופץ גם ליבשת אירופה ולאזור המזרח התיכון. כך או כך, אין הבדלים דרמטים בין הדגמים שמעבר לים למחוזותינו, כך שכל היתרונות של הדור החמישי מתגלגלים לתחנה המקומית; זה מתחיל במידות הרבה יותר מרווחות כמעט בכל הפרמטרים שלו, עם אורך של 4.6 מ', בסיס גלגלים של 2.66 מ', גובה של 1.69 מ' ונפח תא מטען של 531 ל' במצב 5 מושבים, או 150 ל' במצב 7 מושבים. גם מרווח הגחון צמח בכמה סנטימטרים ל-20 סנטימטרים לטובת הגנה טובה יותר על מכלוליו באזורים לא סלולים (או בעת טיפוס על מדרכות...) והוא לובש חישוקי 18 אינץ'.
הונדה ביצעו בשלדה של ה-CR-V שינויים מורכבים וחיזקו את הקשיחות ב-35% כדי לספק חווית נהיגה מבוקרת יותר וספורטיבית מהדור הרביעי עם כיול שמנסה לאזן בין נוחות להתנהגות. יתרה מזאת, כדי שהביצוע יהיה כהלכה שידכו לרכב תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה מתקדמת (בסרטון התייחסנו לזו כתיבה אוטומטית בהתאם לפרסום מול הצרכן) עם מערכת מיפוי חדישה המדמה 7 מהירויות - בדומה לפעולה של תיבה פלנטרית. תיבה זו צריכה להעביר למערכת הנעה כפולה 193 כ"ס ו-25 קג"מ, בסיועם ה-CR-V מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10 שניות ועד 200 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק הממוצעת היא בערך 12.5 ק"מ לליטר בנזין בנסיעה משולבת.
חלל הפנים מאמץ מאפיינים מהונדה סיוויק (גם בתכנון) ובמפלס העליון לריכוז רוב הפקודות מותקן צג ראשי 7 אינץ' חדש. תאימות לאפל ו-אנדרויד בילט אין במערכת, לוח המחוונים חדש לחלוטין עם חיווי של מערכות ההגנה ושאר ענייני תפעול, פקדים מגלגל ההגה, מערכת שמע עם 9 רמקולים או 8, כניסות USB, פתחי מיזוג מאחור ומגוון רחב של מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות: בקרת סטיה מנתיב עם תיקון היגוי, התרעה על קרבה מסוכנת לעצמים, בלימה אוטומטית, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית וכן ניתן לצייד כתוספת מערכות מתקדמות יותר כגון פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד, ניטור תנועה צולבת ומצלמה אחורית עם מבט-על וראיה היקפית 180 מעלות.
איך עוקבים אחרינו:
https://www.facebook.com/carworld5/
פייסבוק
https://www.instagram.com/sport5_car/
אינסטגרם
https://twitter.com/car_world5
טוויטר
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634
חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!