$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

המותגים הקוריאנים מובילים באיכות

כך על פי מחקר שערכו JD פאוור ארה"ב לבחינת איכויות כלי רכב חדשים בשנת 2019. קיה מדורגת ראשונה בכל הפרמטרים זו השנה החמישית ברציפות, עם ציונים גבוהים ליונדאי ו-מותג היוקרה ג'נסיס לו היו מספר הליקויים הנמוך ביותר מכולם. המפעלים של טויוטה זכו בקנדה ו-יפן זכו בציונים הגבוהים ביותר

ניר בן טובים   24.06.19 - 11:44

תגיות: יונדאיפורשהקיה

Getting your Trinity Audio player ready...
יונדאי קונה (צילום: Getty)
יונדאי קונה (צילום: Getty)

מכון JD פאוור האמריקני פרסם השבוע את ממצאיו במסגרת מחקר האיכות המקדמי (Initial quality study). לפי תוצאות המחקר, קיה היא החברה שמפגינה את איכות המכוניות הגבוהה ביותר בפעם החמישית ברציפות מאז משוקללים המדדים משנת 2014, בעוד יונדאי וחטיבת היוקרה שלה ג'נסיס העפילו קרוב אליה ובפערים גדולים משאר המותגים מאירופה, יפן או ארה"ב. יש כמובן לקחת בחשבון שחלק ניכר מתוך המותגים האירופים הפופולריים ביותר כלל לא נמכרים באמריקה.

בתוך כך מציינים במכון, כי זו השנה הראשונה מאז שנערכים המבדקים שלא הושג שיפור כלשהוא באיכות ואף חלה עליה מסוימת בליקויים ותקלות שדווחו על ידי הנהגים. "זה בכל זאת מרשים ש-16 מתוך 18 דגמים של יונדאי מוטור (כולל קיה) דורגו בשלישיה הראשונה בסגמנטים הרלוונטים להם", אומרים במכון. "ההיבטים בהם הם מצטיינים שם בקוריאה היו בעיקר במערכות המולטימדיה והמערכות האלקטרוניות של הרכב", כך מדגישים.

להבדיל מסקרי האמינות של JD פאוור המתייחסים לתקלות או ליקויים בפרקי זמן של מספר שנים, מחקר האיכות המקדמי בודק את טיב המכוניות על פני 90 הימים הראשונים על הכביש. זה אולי נשמע כמו מבחן על חצי רגל, אבל ב-JD פאוור הוכיחו לאורך השנים כי מבחן זה מהווה אינדקציה מצוינת (כמעט מדויקת לחלוטין) לעמידות כלי הרכב ואיכותם בהמשך השימוש בשנים שלאחר מכן. הנתונים זורמים מ-76 אלף רוכשים פרטיים או רוכשים בעסקות חכירה שביצעו עסקאות קניה ב-2019 והשיבו על 233 שאלות ב-8 קטגוריות בין חודש פברואר לחודש מאי.  

המדד עצמו מפענח את כמות התקלות בכל 100 כלי רכב ב-90 ימים. ככל שהציון גבוה יותר, כך איכות המכונית נמוכה יותר. הממוצע של התעשייה עומד של 93 תקלות בכל 100 מכוניות; מותג ג'נסיס השיג את הציון הטוב ביותר לדוגמא עם ממוצע של 63 תקלות ב-100 כלי רכב, בעוד קיה עם 70 תקלות בכל 100 כלי רכב ויונדאי עם 71 בכל 100 כלי רכב. המכונית המצטיינת של ג'נסיס היא ה-G70. גם סנטה-פה החדש הצטיין ובקיה ה-פורטה, סדונה, ספורטאז' ו-קונה.    

הקוריאנים אכן בלטו לטובה, אבל באופן מפתיע גם מותגים אמריקנים שסובלים מתדמית לא מחמיאה הצליחו להצטיין ולהתרחק מעט מהממוצע הנקוב של התעשייה; פורד עם 83 תקלות, שברולט 85, דודג' 90 ו-ביואיק 92. המותגים האירופיים גם התקשו להצטיין - רובם סיימו מתחת לממוצע. אולם גם היפנים דשדשו כאשר רק ניסאן, טויוטה ו-לקסוס קיבלו ציונים טובים יותר מהממוצע.

המותגים בהם נרשם השיפור הגדול ביותר בכמות התקלות (אבל עדיין עם ציון סביר בלבד) היו יגואר, לנד-רובר וחברת וולוו. בפילוח הממצאים עולה כי הדגם הספציפי בו נרשמו הכי פחות תקלות היה פורשה 911 עם ממוצע של 58 ליקויים בכל 100 כלי רכב - זו השנה השניה ברציפות שמכונית הספורט הגרמנית מדורגת במקום הראשון.

סוג התקלות הנפוץ ביותר שמקלקל לנהגים את חווית השימוש טמון במערכות המדיה הראשיות ובמכלול של ליקויים שאפשר למצוא במערכות הבטיחות החדישות – בלימה אוטומטית, סטיה מנתיב וכדומה. "יותר אנשים נתקלו בבעיות עם מערכות סיוע לנהג, אשר קריטיות לבניית האמון של הצרכנים ברכב אוטונומי", כך אומר דייב סרג'נט, סגן נשיא אופרציות גלובליות ב-JD. עוד הוא אומר כי השנה צצו כמה בעיות מסורתיות חדשות כמו פגמים בצבע, רעשים במערכת הבלמים, רעשים במערכת ההשהייה, מנועים עם תקלות הנעה ונוריות check engine עם הנעת הרכב ועוד.