מומלץ להוציא את זכוכית המגדלת. אופל חשפה מתיחת פנים לאסטרה הנוכחית (מודל 2015) אבל מאחר ואת רוב העדכונים ביצעו הגרמנים רק מתחת למעטפת קשה לזהות הבדלים בין הדגם שלפני הרענון לזה שמגיע אחריו. ובכל זאת, האסטרה חייבת לחזק את שורותיה מול דגמים חדשים מבית פולקסווגן, מאזדה, פורד, טויוטה, קיה, יונדאי ועוד על מנת להשאר בתמונה עד שתגיע המחליפה הרשמית שלה מתישהו ב-2021. זו כבר תהיה מכונית חדשה לגמרי, משוחררת מכבלי ג'נרל מוטורס ומתוגברת על ידי הטכנולוגיות המובחרות של קונצרן פיג'ו-סיטרואן, בעלי הבית החדשים של אופל החל מהשנה הקודמת.
אי לכך, האסטרה המחודשת מקבלת מקבץ עדכונים חלקי מבחינה קוסמטית עם שינויים מינורים בנראות של הגריל הקדמי, הפנסים והפגושים, וכן ליטושים קלים מאוד בחלל הנוסעים. מירב השדרוגים טמונים במערכות הבטיחות של הרכב (שימוש במצלמות משופרות וקטנות יותר עם זיהוי הולכי רגל), מערכת שמע משוכללת יותר של חברת BOSE, לוח מחוונים דיגיטלי, צג ראשי 8 אינץ' משוכלל יותר, מצלמת ראיה לאחור ברזולוציה גבוהה יותר, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד ועוד.
את החידושים המרכזיים ריכזו אופל מתחת למכסה המנוע. שורה של מנועים חדישים - פרי פיתוח הגרמנים במפעל הראשי ברוסהליים (אלו עדיין לא המנועים של פיג'ו-סיטרואן) עשו את דרכם לחרטום של האסטרה 2020. באגף הבנזין, מנוע 1.2 ל' טורבו בהספק של 110 כ"ס, 130 כ"ס ו-145 כ"ס, וכן מנוע 1.4 ל' טורבו בהספק של 145 כ"ס אף הוא. לפחות כרגע, פורסם כי שני המנועים הקטנים משודכים לתיבת שש מהירויות ידנית בלבד, בעוד מנוע ה-1.4 ל' טורבו מגיע עם תיבת הילוכים רציפה לה שבע מהירויות קבועות מראש, עם מערכת המדמה העברות הילוכים מדורגות.
דווקא המנוע האטרקטיבי ביותר טמון באגף הסולר; לאסטרה מנוע 1.5 ל' טורבו-דיזל בהספק של 105 ו-122 כ"ס (30 קג"מ מ-1,900 סל"ד), אולם ניתן לחברו גם אל תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בת תשע מהירויות. בסיועה, האסטרה חסכונית יותר בשיעור של כ-10% ביחס לדגם הדיזל הקודם, כך שצריכת הדלק הממוצעת תתייצב על כ-20 ק"מ לליטר על פי מדדי ה-WLTP ופליטת המזהמים הופחתה בשיעור של 17% (תנאי נהיגה מציאותיים מחוץ לכתלי המעבדה).
חלק מהשינויים המבניים שעוברים על אופל בישראל כרוכים במעבר הזיכיון מידי 'שלמה' לידי יבואנית פיג'ו-סיטרואן, דוד לובינסקי, הסכם שנכנס לתוקפו ב-1 במרץ אחרי מכירת אופל מ-GM לידי PSA בקיץ 17'. האסטרה הנוכחית שרשמה ירידה דרסטית במכירותיה אינה זמינה לרכישה בפרופיל הדגמים של החברה בארץ, ועיקר המיקוד - כמו ברוב יצרני הרכב העולמיים, מופנה לכיוונם של ג'יפונים קומפקטיים. נגזרת של המגמה הזו תהיה חשמול מלא גם של רכבי אופל השונים (קרוסלנד, מוקה X, גרנדלנד) בהתאם להתפחות הטכנולוגית של חברת פיג'ו-סיטרואן שכבר תרמה לדגמים אלו את הרצפה. במסגרת ההבנות ביניהן תאפשר החברה הצרפתית לאופל לנצל את הפלטפורמות המודולאריות שלה, מערכות ההינע ועוד חידושים כאלה ואחרים.
בהתכנות העולמית של אופל עתידם של הג'יפונים מובטח, אבל ברקע נגנזו כעת ויעלמו בהמשך כמה דגמים חסרי חשיבות כלכלית, בהם אופל קארל, אופל אדם, וגם הזפירה כנראה תתפוגג. עתידה של האינסיגניה עדיין לוט בערפל נוכח התחרות בקבוצת הספורט-סדאן, אולם סיכוייה להמשיך יחסית גדולים בשל ההתעוררות שחלה בקטגוריה הזו.
את האסטרה המחודשת אנחנו נראה בישראל, אולם לדברי היבואנית דוד לובינסקי עדיין לא נקבע מועד עליה. גם הקורסה החדשה המבוססת על פיג'ו 208 החדשה תעשה עלייה לישראל, מתישהו בשנה הבאה.