אנחנו רגילים לתאר מכונית הוט-האץ' במונחים ספורטיביים מאופקים, אבל בתוך הקבוצה הזו נרקמה תת מחלקה של מספר מכוניות הייפר-האץ' פרמיום חריגות בכל קנה מידה. אאודי RS3 הייתה בשנים האחרונות המשפחתית הקומפקטית הנבחרת עם 400 כ"ס למי שחפץ לשלב ביצועים של מכונית מסלול עם שימושיות משפחתית, אבל היא כנראה הצליחה לגרד למרצדס במקומות הרגישים ולראיה, דיימלר מגיבה עם ה-A קלאס החזקה ביותר בתולדות המותג שמקבלת כמובן את החותמת של AMG ועוד מכלולים מחטיבת הפורמולה 1 היצרן. והיא זקוקה לזה.
הסיבה לכך היא שבחרטום שוכן מנוע ה-2.0 ל' טורבו 4 צילינדרים החזק ביותר בעולם., מה שגם מקנה לה את התואר המפואר "המשפחתית הקומפקטית המהירה בעולם". לא נכנס לכל הצנרת והחיווטים המורכבים שמאחוריו, אבל על קצה המזלג נדווח לכם שהוא מסובב על הציר 180 מעלות, כך שסעפת הפליטה ומגדש הטורבו פונים לכוון קיר האש וסעפת היניקה מכוונת לצד השני. במרצדס אומרים שבשיטה זו אפשר לייעל את קירור המערכות ומרכז הכובד השתפר משמעותית, לצד שיפור בגמישות המנוע מהתחום הנמוך וחידוד יסודי של תגובת המצערת.
כל יחידות הכוח של הסדרה נפלטות מפס הייצור של חטיבת AMG באפלבך בביצוע ידני על ידי אדם אחד ובחתימתו תחת הקידוד M139, ויש כאן טכנולוגיות כבדות עם שימוש במגדש טורבו מתקדם (טווין-סקרול), מערכות קירור רציניות וחיפוי צילינדרים שתוכלו למצוא אותו גם במכונית הפורמולה 1 של לואיס המילטון ו-ואלטרי בוטאס. התוצאה יכולה לגרום אפילו למכוניות קיצון לחטוף רגליים קרות; ה-A45 בגרסת ה-S הבכירה מחלקת לכל הגלגלים דרך ויסות כוח אלקטרו-מכני תפוקה מרבית של 421 כ"ס, כלומר שיפור של 40 כ"ס לעומת הדגם היוצא ועוד תוספת של 51 קג"מ (48 קג"מ לפני כן) מ-5,000 סל"ד. זה אומר, בחלוקה קצת גסה 211 כ"ס לכל ליטר נפח. היא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות ועד 270 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית באמצעות תיבה דו-מצמדית 8 מהירויות. ניתן אגב לרכוש גם גרסה בסיסית לבעלי לב חלש: 387 כ"ס בלבד והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.0 שניות, רחמנא ליצלן.
כל הדגמים מגיעים עם מערכת מתלים אדפטיבית ואינספור מצבי כיול אלקטרוניים שניתן להתאים אותם לפי תנאי הנהיגה בכביש או במסלול כולל מצבי דריפט, שיגור ועוד. מרצדס גם תכננה את החיפוי התחתון של המכונית מחדש, הגדילה את מערכת הפליטה וחיזקה את השלדה. על האחיזה הופקדו צמיגים בגודל 245/45 על חישוקי 19 אינץ' והבלימה היא באמצעות דיסקים מאווררים גדולים בקוטר 360X36 מילימטרים עם 6 בוכנות לקליפר (ויש גם לוגואים של AMG מושחרים על קונטרסט אדום בגרסת ה-S).
מרצדס תשווק את המנוע גם בדגם ה-CLA, כך שתהיה לכם אופציה לקנות את המכונית הקומפקטית החזקה בעולם או לרכוש את מכונית הספורט-סדאן דמוית הקופה החזקה ביותר בעולם - לפחות בטווח העלויות של הסגמנטים הרלוונטים. המחירים באירופה - צפונה מ-55 אלף יורו. לישראל היא תגיע כנראה בשנה הבאה.