בניגוד לחברת פורשה שמחזיקה כיום על המדפים 2 קרוסאוברים שהפכו למנועי צמיחה עבור היצרנית משטוטגרט, למבורגיני הבולונזית מעולם לא דמיינה שהיא עשויה למצב בחזית המותג SUV. אלא שבהתחשב בהרגלי הצריכה של הלקוחות בשנים האחרונות שבראש סדר העדיפויות שלהם ישיבה גבוהה וטיפוס על מדרכות, האיטלקים ללא ממש יכלו להרשות לעצמם - תדמיתית וגם כלכלית להשאר מחוץ לזירת רכבי הכביש-שטח, ולכן נאלצה בלית ברירה לייצר ה-אורוס, הקרוסאובר האמיתי הראשון בתולדותיה (אם חותכים את חבל הטבור מ-LM002 השנוי במחלוקת).
כפי שדיווחנו לכם לפני כמה חודשים למבורגיני שוברת שיאי מכירות של כל הזמנים ומי שכמעט לבדו אחראי למהפכה הזו הוא למבורגיני אורוס. במחצית הראשונה של השנה דיווחו האיטלקים על מסירת 2,693 יחידות ממנו,1,211 דגמי הורקאן ו-649 דגמי אוואנדטור. במילים אחרות, למבורגיני, שנמצאת בשליטת אאודי צמחה בכמעט 100% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. זה גם הנימוק עליו נשען מנכ"ל החברה סטיבן דומינקלי לפיו למבורגיני תסיים את השנה עם למעלה מ-8,000 מסירות - שייא חסר תקדים ליצרנית האיטלקית.
האורוס, לו מנוע 4.0 ל' טווין-טורבו והספק של 650 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-3.7 ש'), מסב לאנשי למבורגיני הרבה נחת, אבל אליה וקוץ בה; דומינקלי סבור שדווקא הגדלת המכירות טומנת בחובה נזק ערכי ללמבו. ללא מערכת בלמים ואיזונים ראוי, הוא מעריך כי כוח המשיכה של למבורגיני שמבוסס באופן מהותי על אקסקולסיביות ינזק - ככל שיעלו יותר רכבי למבורגיני על הכבישים, כך פוחת מעמדה כיצרן אקזוטי. אחד מסגניו של דומינקלי שמטפל ברצפת הייצור ובהיקף הבינלאומי סיפר לכלי התקשורת בגרמניה כי מכסת הייצור השנתית תעצר - גם במחיר של איבוד כמה אלפי לקוחות. לדברי החברה, העלאת קצב הייצור ל-10 אלפים מכוניות בשנה היא אפשרית, אבל רק בתנאי שמוסיפים דגם רביעי למשפחה.
כך או כך, האורוס ממשיך לצבור תאוצה וביקוש ולמבורגיני עתידה כנראה לפרסם הערות נוספות באשר למכסת הייצור שלו. בה בעת, בחברה חוזרים ואומרים שהם פוסלים על הסף למבורגיני חדשה חשמלית, מאחר ואף לא אחד מלקוחותיה הנאמנים דורשים דגם כזה ומוכנים לרכוש למבורגיני בלי מנוע שיכול להגיע עם עד תריסר צילינדרים בקרביים. ולמרות זאת, למבורגיני כן נערכת לחשמול הדגמים שלה נוכח תקנות זיהום האוויר המחמירות.