מרצדס החליטה לחתוך מהנבחרת שלה את טנדר העבודה המפואר X קלאס, כך מדווחים כלי התקשורת בפרנקפורט. דיימלר חותמת את הפרק הקצר הזה בתולדותיה אחרי פחות משנתיים שהפיק-אפ הגרמני בילה על הכבישים עקב קיצוצים בחברה ושינויים אסטרטגיים שכפו על הנהלת המותג לבצע הפחתה של הוצאות והיפרדות מדגמים לא רווחיים. בשנה הקודמת נמכרו רק 16,700 יחידות של ה-X קלאס באוסטרליה, אירופה ואיזורים מסוימים בדרום אפריקה. ארה"ב לא הייתה על הכוונת של דיימלר בשל הביקוש באמריקה לטנדרים גדולים יותר.
מרצדס הכריזה על כוונתיה לייצר טנדר עוד ב-2015, והבשילה את הרכב הסדרתי קרוב לשלהי שנת 2016. הוא פותח על רצפת רנו-אלסקן-ניסאן נבארה במסגרת שיתוף הפעולה עם רנו-ניסאן, אבל הביא לזירה רשימת נכסים מפוארת שטרם נראתה כדוגמתה ברכבי עבודה. אלא שבראשית דרכו התמודד ה-X קלאס עם רוח של התחדשות בקבוצה זו ובמיוחד נאלץ לפגוש בדרכו את אחד הטנדרים המוצלחים בשנים האחרונות, פולקסווגן אמארוק.
לא סייעו לו להצליח גם תג מחיר מופרז של 40 אלף יורו שהרחיק אותו מידם של רבים וכמה קריאות תיקון שהדליקו אצל הלקוחות נורה אדומה בכל הקשור לעמידותו. מבחינת מכלוליו, ה-X קלאס שווק עם הנעה כפולה או אחורית, מנוע 2.0 ל' טורבו בנזין. 2.3 ל' טורבו דיזל ו-מנוע 3.0 ל' טורבו דיזל בהספק מרבי של 255 כ"ס. הוא יוצר במפעל של ניסאן בברצלונה.
בתחילת השנה דווח בישראל כי רכב אחד מדגם ה-X קלאס הגיע ארצה לבחינת כדאיות, אולם בעקבות פרסומים אלה כל תכנית להכשיר ייבוא סדיר שלו כבר לא תמומש.