יצרני הרכב מכתיבים את גלי האופנה - אין היום אחד מהם שמוכן להצטופף על הכבישים ללא SUV קטן או גדול. אבל בתוך הקטגוריה המבעבעת הזו התפתחה בשנים האחרונות תופעה שכיחה שבמסגרתה מקלפים את החליפה הקונבנציונלית ומגלפים לנו רכב חדש, מסוגנן יותר, סקסי (לפעמים) ולעתים נדירות גם מגובה בביצועים מניחים את הדעת. בלקסיקון של ענף הרכב מרוכזת הקהילה הזו תחת מטריית "דמויי הקופה".
אאודי קוראת לזה "ספורטבק", אבל בניגוד לדגמים כמו ה-A3 שפשוט נראים כמו סטיישן רבוע, דגמי הג'יפונים זוכים להופעה הרבה יותר מצודדת. כך הדוגמא כעת עם הבשלת ה-Q3 ספורטבק שמולו תמצאו מתחרים כמו ב.מ.וו X4 או מרצדס GLC קופה. היתרונות הטמונים בשיטה זו אינם רק במישור הכלכלי (אין צורך לייצר פלטפורמה חדשה), אלא היכולת להרחיב את גבולות ה-Q3 הרגיל ולהגיע אל קהלים נוספים שעיצוב נמצא בראש סדר העדיפויות שלהם (וגם ייחוד, בהינתן החבילות הקוסמטיות הנכונות).
מה שמבדל את ה-Q3 ספורטבק ממקבילו השימושי יותר הוא המבנה השפוף של התקרה שמתחיל בקורה C (האחורית) וממשיך אל זנב קצת יותר ארוך. המידות הרשמיות לפי אאודי הן צמיחה של 1.6 סנטימטרים באורך והפחתה של 2.9 סנטימטרים בגובה - מה שכמובן בא על חשבון היושבים בשורה שתיים אבל אינו גובה מחיר מתא המטען שנותר על 530 ל'. חוץ מזה יש לו קצת דגשים תלת ממדיים בגופי התאורה מלפנים ומאחור וכן בוצעו שינויים קלים בחיתוך מעל קו הדלתות כדי להעניק לו מראה שרירי יותר.
תא הנוסעים הוא העתק של שטח המחיה המוקפד שתמצאו ב-Q3 עם מערכות מדיה MMI חדישות וצג ראשי גדול עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 12.3 אינץ'. כל המערכות מותאמות לאפל ו-אנדרויד כמובן והרכב מגיע עם מגוון רחב של מערכות בטיחות, טעינה אלחוטית לנייד, שקעי USB, מערכת שמע משובחת ואופציות מהודרות למושבים והדיפונים. אאודי גם הוסיפו כמה גוונים בלעדיים לסדרה זו.
הרכב המנועים מתחיל בקולקציה של גרסאות דיזל (שלא תהיינה רלוונטיות בישראל) ומנוע אחד בלבד בשלב זה שכן מתאים ליושבים בציון - בנזין בגרסת 2.0 ל' טורבו בהספק מרבי של 230 כ"ס. בעתיד, יתווסף להיצע מנוע 1.5 ל' טורבו ל' היברידי קל 48 וולט בעל מתנע-גנרטור המאפשר ניתוק חלקי בעת שיוט לחסכון בדלק. המנועים הבכירים מחוברים אל הנעה כפולה (קוואטרו) ותיבת ההילוכים היא דו-מצמדית אס-טרוניק עם 7 מהירויות.
מכירות ראשונות של ה-Q3 ספורטבק תצאנה לדרך בסתיו הקרוב עם תג מחיר של 41 אלף יורו בגרמניה. לישראל הוא יגיע ברבעון הראשון של שנת 2020, כך מסרה ל'עולם הרכב' היבואנית צ'מפיון מוטורס.
באאודי אגב מבהירים שדגם זה אינו בא על חשבונו של ה-Q4 שכבר נמצא במבחני ניסוי ברחבי אירופה. דגם זה עתיד לצאת לכבישים מתישהו בתחילת שנת 2020 עם מרכב גדול יותר וכן עם הנעה חשמלית או בגרסת פלאג-אין לה קשרים טכנולוגיים לגרסת ה-אי-טרון הרעיונית שהופיעה לאחרונה בתערוכת ז'נבה (טווח נסיעה של 425 קילומטרים בין טעינות). הוא יתברג בין ה-Q5 ל-Q3 ועל פי פרסומים שונים בגרמניה הוא ייחשף רשמית בתערוכת הרכב הקרובה בפרנקפורט.