$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ג'יפון עירוני: אאודי מציגה את ה-A1 סיטיקארוור

אודי מפיקה את ה-SUV הקטן ביותר שלה עד כה על בסיס רצפת ה-A1 החדשה. עוד מרווח גחון, מיגונים, קישוטים והרבה צבעים לעכברי הערים

ניר בן טובים   29.07.19 - 13:47

תגיות: אאודי

Getting your Trinity Audio player ready...
אאודי A1 סיטי-קארוור (צילום: יצרן)
אאודי A1 סיטי-קארוור (צילום: יצרן)

לאאודי יש ניסיון לא רע עם כלי רכב שימושיים בכביש ובשטח. בעבר הלא רחוק קראו לדגמים כאלו אול-ראוד (ALLROAD) והם הציעו אלטרנטיבה  הרבה יותר הגיונית על פני SUV שגרתי בזכות מרחבי פנים משופרים ומרכב יעיל. בשנה האחרונה אאודי רמזה שהיא עשויה להציג פרשנות נוספת במשפחה הזו נוכח הגידול במכירות הג'יפונים אבל בסופו של יום היא החליטה להתרחק מעט מה-DNA של מכוניות הסטיישן המוגבהות ולאמץ נוסח חדש בשם CITYCARVER כדי שיקלע לטעמם של הלקוחות הצעירים של המותג.

התוצאה אינה מכונית חדשה לגמרי, אלא אאודי A1 עם תוספת של מיגונים קלים וקישוטים על בסיס מרכב הספורטבק שיתברג מתחת לאאודי Q2. אאודי מכנה אותה "המתקדמת ביותר מסוגה בסדרת ה-A1 והיא מרגישה בנוח בכבישי האספלט הסואנים של העיר, שבילי הכפר המשובשים, הכביש המהיר ואפילו באזורים לא סלולים מאתגרים". כדי לעמוד מאחורי האמירות האלה (או לכל הפחות בחלקן), אאודי ציידה את ה-A1 סיטיקארוור במרווח גחון מוגבה ב-3.5 סנטימטרים. יש לה גם צמיגים גדולים יותר על חישוקי 16-18 אינץ' ומערכות בולמים מוגבהת ועמידה תחת עומסים תובעניים. יתר המידות ללא שינוי עם אורך של 4.4 מ' ורוחב של 1.74 מ'. תא מטען - 335 ל'.

 במבט חיצוני היא מובחנת מהדגם הרגיל על ידי קשתות גלגלים מורחבות, קצת שינויים בפגושים ובשפה התחתונה של הגריל, מיגוני אלומיניום והיא תמכר בתשעה גוונים חיצוניים עם 2 קונטרסטים לצבע התקרה. תא הנוסעים מקבל קשת של חיפויים צבעוניים לאזור הדלתות, לוח המחוונים, פתחי המיזוג והמושבים. מערכות המדיה זהות עם אופציה למערכת באנג-אנד-אולפסון לה 560 וואט ואיכות שמע גבוהה במיוחד. במערכות הבטיחות תמצא גם בקרת שיוט אדפטיבית בין היתר, בלימה אוטונומית ובקרת סטיה מנתיב.

 המנועים יהיו זהים ל-A1 עם שימוש במנוע 1.5 ל' טורבו 150 כ"ס בחיבור אל תיבות ידניות או DSG עם שבע מהירויות, מנוע 1.0 ל' טורבו שלושה צילינדרים, דגם דיזל, ודגם בכיר עם 200 כ"ס מ-2.0 ל' טורבו. לגרסאות המאובזרות ביותר גם מערכת מתלים אדפטיבית עם 4 מצבי כיול: אוטומטי, דינמי, נוחות ו-חסכון - לכל אחד מהם איפיון שונה המשפיע על המצערת, ההיגוי, פעילות התיבה וקשיחות המתלים. 

אאודי תכוון את ה-A1 ספורטבק מול דגמים עתידיים כמו פורד פיאסטה אקטיב. המחירים באירופה יחלו בגזרת ה-32 אלף יורו.  מיבואנית אאודי לישראל צ'מפיון מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי ייבוא הרכב נמצא בבדיקה מול היצרן.

טסט וולוג: מבחן דרכים ב-אאודי A1 ספורטבק החדשה