סוכנות הידיעות של 'בלומברג' מדווחת על ביקוש שיא למכונית הספורט החשמלית פורשה טייקן. כמות ההזמנות שנערמה במטה החברה בשוטטגרט עשויה להפוך אותה לנמכרת ביותר בתולדות המותג - בהפרש ניכר מהכוכבת המיתולוגית של היצרן, פורשה 911. עד כה, החברה קיבלה למעלה מ-30 אלף הפקדות עבור הטייקן, מה שעשוי להגדיל את מכסת הייצור השנתית ל-40 אלף מכוניות על פס הייצור המופרד של הדגם החשמלי. לשם השוואה, פורשה מסרה בשנה הקודמת קצת יותר מ-35 אלף יחידות של ה-911. הפערים נסגרים עוד בטרם עלתה לכביש.
דגמי אב-טיפוס של הטייקן הופיעו בכמה פעימות ובמספר תערוכות, אבל בחודשים האחרונים היא צוברת הכרה בינלאומית נרחבת לקראת הבכורה הרשמית בחודש ספטמבר (עם מפגן ראווה גדול בתערוכת פרקנפורט). בחודש הקודם השתתפה ה-טייקן החשמלית, לה מעל 600 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות ועד מהירות מרבית של 250 קמ"ש, באירוע חגיגי במסגרת מירוץ סיום העונה של סבב הפורמולה E, תחת הסוואה חלקית.
בפורשה אמצו את שיטת השיווק של אלון מאסק וחברת טסלה, על פיה ניתן להזמין את הרכב עם הפקדה חלקית של סכום זניח מהעלות הכוללת של הרכב שנאמדת ב-70 אלף יורו. הלקוחות נדרשים להשאיר אצל פורשה 3,000 דולרים אותם ינכו מהסכום הסופי. פורשה הפעילה במקביל לכך תכנית תמריצים אסטרטגית במסגרתה היא הקימה תשתית טעינה מהירה באזורים עיקריים באירופה ובארה"ב. בעמדות אלה, ניתן להטעין את הסוללה ב-4 דקות תמורת טווח נסיעה של 100 קילומטרים מתוך 500 קילומטרים מקסימליים (טעינה של כ-40 דקות).
בפולקסווגן מגיבים באופטימיות לסבב המכירות המוקדם של הטייקן בתקווה שהיא תהווה חותמת ראויה לחשמול של כל דגמי הליבה של הקונצרן בשנים הקרובות. בתוך כתלי פורשה בכל אופן מבטיחים לנקוט במשנה זהירות שלא לקלקל לחובבי המותג את המכוניות האייקוניות עם סוללות ומנועים חשמליים. לפורשה מקבץ מכוניות היברידיות כיום, בהן הפנמרה, אבל עדיין מוקדם לדעת כיצד תתגבש ה-911 החשמלית. בכלי התקשורת בפרקנפורט אומרים שהיא ככל הנראה תעזר במערכת של הפנמרה עם יכולת טעינה מהשקע. איך כל זה ישפיע על חלוקת המשקל שלה והתכונות הגרעיניות? ימים יגידו.