כדור הארץ והאנושות נפלו תחת שלטונם של עצים מרושעים מעולם אחר, ועכשיו כל הפלנטה היא בית קברות עצום מלא בהריסות, שאריות חלודות וזיכרון רחוק של תרבות בני האדם. אני מנסה לנווט בין הסמטאות המתפוררות בזמן שכלב עץ זומבי עצום רודף אחריי. אני עוצר מעבר לפינה ומשחרר מספר יריות מהרובה ציידים שלי לתוך הפרצוף שלו, בתגובה המפלצת משחררת שאגה אדירה ומסתערת לכיווני, אני מצליח לזנק לצד ומנסה לתקוף אותה עם פטיש ענק בשביל מקסימום נזק אבל הכלב המפלצתי מפתיע אותי ומכה בי עם הזנב שלו.
אני נופל מהמכה ומרים את עצמי במהירות, אנחנו חגים אחד סביב השני, כל אחד מחכה שהשני יבצע צעד כלשהו עד שאני משחרר עוד צרור יריות מהרובה שלי והמפלצת מסתערת לכיווני, הפעם אני מצליח לתזמן את המכה ומתחמק ממכת זנב של הכלב המעוות אבל אז היצור יורק לכיווני נוזל מגעיל שפוגע בי ומרעיל אותי, אני נופל על הרצפה ומת. אני חוזר לחיים בנקודת השמירה הקרובה ומתחיל לצוד את המפלצת מחדש, על הדרך אני מבין שאני בעצם משחק ב-Dark Souls.
Remnant: From the Ashes, מתאר עולם שבו יצורי עץ משונים ממימד אחר פלשו לכדור הארץ וכמעט והשמידו את האנושות. שרידי הניצולים מתחבאים בין ההריסות ומנסים להתקיים מול עולם מתפורר ומפלצות שונות שצדות אותם. אתם תשחקו את אחד השורדים האחרונים שבכוחו להציל את שארית בני האדם ולהדוף את הפולשים המסוכנים חזרה למימד שממנו הם הגיעו.
עד כאן העלילה מאד סטנדרטית, אתם היחידים שיכולים לעמוד מול האיום הנוראי, הסיבה לכך היא לא הכי ברורה והעלילה רוב הזמן מסתבכת ומאבדת את עצמה עם דמויות לא ברורות ששולחות אתכם למשימות משונות ועד לאנטגוניסט ראשי שאין לו ממש סיבה לפלישה או האג׳נדה שלו כנגד בני האדם. אבל אנחנו לא פה כדי להבין למה אנחנו נלחמים ביצורי עץ מהחלל, אנחנו פה בשביל האקשן, וכאן המשחק מספק את הסחורה. Remnant הוא שילוב מעניין של משחק תפקידים, אקשן בגוף שלישי ואלמנטים של Rogue Like, אבל את ההשראה הכי ברורה המשחק לוקח מסדרת Dark Souls המצוינת, ובוגרי הסדרה ירגישו בבית כבר בשלבים הראשונים.
האויבים במשחק הם קטלניים ויהוו אתגר לכול אורך המשחק, אפילו האויבים הפשוטים ביותר מסוגלים לחסל אתכם במהירות אם לא תקדישו להם תשומת לב. אתם תצטרכו ללמוד כל סוג אויב ולתזמן את ההתקפות שלהם כדי שתוכלו לבצע התקפות נגד או התחמקויות. מערכת הקרב מרגישה פשוטה בהתחלה, אבל ככול שמתקדמים במשחק מגלים עומק, טקטיקות ואסטרטגיות שונות לכול סיטואציה. גולת הכותרת במשחק היא כמובן הקרבות מול הבוסים השונים שתתקלו בהם. בשונה מהאויבים הרגילים, הבוסים מתפתחים ככול שהקרב ממשיך מה שאומר שהטקטיקה שלכם תצטרך להשתנות ולהסתגל ליכולות החדשות של הבוס. בדומה ל-Dark Souls, אתם תמותו לא מעט במהלך המשחק, אבל כל מוות ילמד אתכם משהו נוסף על האויב שנפלתם מולו והמשחק ידרבן אתכם לנסות לשנות אסטרטגיה אם אתם מרגישים תקועים.
את המשחק אתם תתחילו עם אחד משלושה מקצועות, כאשר כל מקצוע בעל יכולות מיוחדות משלו, גישה לציוד מתאים וסגנון משחק ייחודיי. ה-Scrapper הוא מקצוע שמתמחה בלוחמה בטווח קרוב וימלא את התפקיד של הטנק שסופג נזק בעזרת שריונות כבדים ומעניש אויבים בעזרת נשקים אדירים, ה-Hunter מתמחה בלוחמה בטווח רחוק והתמקדות בנזק קריטי בזמן קרבות. המקצוע האחרון, הEx-cultist הוא מעין שילוב של שני המקצועות הקודמים וגם מספק תמיכה לחברי קבוצה אחרים בעזרת יכולות שמשדרגות את הנזק, התחדשות החיים והסיבולת או שהוא יכול לנטרל אויבים בעזרת יכולות קסם.
שלושת המקצועות עובדים נהדר בנפרד וגם ביחד במצבי אונליין עם שחקנים אחרים. למעשה המשחק מומלץ יותר כאשר משחקים אותו ב-co-op עם חברים ברשת, מכיוון ושלושת המקצועות משלימים אחד את השני בזמן קרבות ומאפשרים לכם לבצע התקפות משולבות כנגד מפלצות ובוסים בדרכים שונות.
כנגד כל המפלצות הרבות שתתקלו בהן במהלך המשחק יעמדו לרשותכם שלל נשקים, שריונות וחפצים איתם תוכלו לפלס את דרככם מול האויבים השונים במשחק. בעזרת נשקים לטווח ארוך תוכלו לחסל אויבים מרחוק ונשקים לטווח קרוב כדי להתמודד עם אלו שהצליחו להתקרב אליכם. המעבר בין הנשקים הוא חלק וזריז, מה שתורם לאקשן מהיר ושינוים טקטיים בזמן אמת.
כדי להתגונן כנגד המפלצות השונות אתם תשתמשו בשריונות שונים שהמשחק יזרוק עליכם, אתם תצטרכו למצוא את האיזון בין שיריונות כבדים שיאטו אתכם ויבזבזו יותר סיבולת לבין שיריונות קלים שיגנו חלקית מפני נזק. בנוסף לשריונות אתם גם תמצאו מגוון של חפצים שונים בצורת טבעות, שרשראות ושאר חפצי קסם שיוסיפו לכם בונוסים שונים ויכולות מיוחדות.
כמות הציוד במשחק היא עצומה אבל להשיג ציוד ניתן רק באזורים מסוימים או לבנות בעזרת חלקים שונים שתמצאו על מפלצות שתהרגו. כל זה עלול להרגיז שחקנים שאוהבים את ה-Loot Grind של רוב המשחקים בז׳אנר, במיוחד במשחקי co-op בסגנון הזה. והרבה פעמים במהלך המשחק אתם עלולים למצוא את עצמכם תקועים עם נשק מסוים זמן רב רק בגלל שלא מצאתם משהו אחר שיתאים לכם.
עיצוב העולם של Remnant מרגיש מעט מוזר לפעמים, כאשר חלק מהמפות מעוצבות ומפורטות מבחינה גרפית ואילו מפות אחרות נראות משעממות וחוזרות על עצמן, במיוחד בחלקים הראשונים של המשחק. גם הדמויות של בני האדם סובלים מאותה תופעה, עם הבעות פנים ריקות ואנימציות מכניות להחריד. למרבה המזל המפלצות השונות והאויבים הבוסים מעוצבים בצורה נהדרת, עם אנימציות מפורטות, כך גם הנשקים השונים ובמשחק והאפקטים שלהם, ובזמן קרבות המשחק מרגיש חי ובועט.
מבחינת סאונד המשחק גם מפספס בחלק מהדברים, הדמויות השונות במשחק מרגישות כבדות ולא מעניינות, כאילו המדובבים עייפים או משועממים. גם הפסקול מרגיש סתמי וחוזר על עצמו בחלק גדול משלבי המשחק בזמן שחוקרים את המפה, אך מצליח להתעורר ולעלות הילוך במהלך קרבות בוסים, ולהכניס קצת חיים לאקשן.
לסיכום:
Remnant: From the Ashe הוא הפתעה מעניינת במיוחד. הוא אומנם לא מנסה לחדש יותר מדי בתחום וחלקים ממנו מרגישים כאילו נלקחו ממשחקים אחרים, אבל הוא עושה את העבודה בצורה נהדרת. למרות הפספוסים הטכניים המשחק מצליח לבדר עם מערכת קרב מהירה וקטלנית, co-op חלק ונוח ומצב שחקן יחיד מעולה שבהחלט מצליחים לגזול שעות רבות. מומלץ בחום לחובבי dark souls ושחקנים שמחפשים חווית co-op נוחה ומהירה.