המתקפה החשמלית על כבישי ישראל מעלה הילוך. אחרי ניסאן ליף החדשה, יונדאי איוניק אלקטריק, רנו זואי ועוד מתחרים שעושים את דרכם למחזותינו - ועל רקע פריסת תשתית טעינה מורחבת, חושפת בימים אלה דוד לובינסקי, יבואנית דגמי פיג'ו-סיטרואן, אופל ומותגי MG ו-DS את גרסתו החשמלית של הג'יפון המשפחתי MG ZS. דגם הפלאג-אין הנטען מהחשמל הוצג לפני מספר חודשים בסין ויהיה זמין בישראל החל מסוף שנת 2019, כאשר אפשרות להזמנתו תפתח בשבועות הקרובים בצורה מקוונת. טרם נקבע מחירו בישראל.
מערכת החשמל של ה-MG ZS החשמלי נשענת על סוללת ליתיום איון קומפקטית 45.6 קו"ש מקוררת מים אותה ניתן להטעין בתשתית חיצונית בפרק זמן של 30 דקות לנפח שימוש של 80% או ל-100% בפרק זמן של כ-7שעות משקע טעינה ביתי. ההספק המרבי של המנוע החשמלי נאמד ב-143 כ"ס ו-35.6 קג"מ מאפס סל"ד בחיבור אל תיבת הילוכים ממוחשבת עם מהירות אחת והנעה קדמית. את זמן ההאצה ל-50 קמ"ש מסיים ב-3.1 שניות, ל-100 קמ"ש מסיים ה-MG החשמלי בפחות מ-8.4 שניות (לעומת כ-10.5 שניות בדגם הבנזין הקונבציונלי) בעוד המהירות המרבית היא 141 קמ"ש. ממדים אלו נכונים למבדקי ה-WLTP (תנאי נהיגה מציאותיים).
ה-MG ZS החשמלי שומר על מידותיו ואינו חורג במשקלו בצורה מופרזת (1.58 טון) ביחס לדגם שנמכר בישראל עד כה רק עם מנוע בערה. יתרה מכך, למרות העמסת הסוללות הוא אינו גובה מחיר מנפח תא המטען, שעומד כאן על 448 ל ועד יותר מ-1,300 ל' בקיפול השורה השנייה. שאר הפרמטרים נותרו דומים - בסיס הגלגלים הוא 2.59 מ', רוחבו 1.81 מ', גובהו 1.61 מ' ואורכו 4.31 מ'. את הדגם החשמלי תשווק דוד לובינסקי בצמד רמות גימור ועם מערכות בטיחות מקוריות רבות. בין היתר הוא כולל בקרת סטיה מנתיב, בקרת בלימה אוטומטית, פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית עם בקרת זחילה בפקקים, התרעה על תנועה צולבת מאחור, מצלמת נסיעה לאחור מקורית ועוד.
ה-MG ZS החשמלי הוא רכיב משמעותי בהתפתחות המותג הבריטי לשעבר (כיום בבעלות SAIC הסינית) אל אפיקי מערכות הינע ידידותיות לסביבה. המטה הסיני השקיע בחשמול הפלטפורמות של MG קרוב ל-7 מיליארד דולר ובעתיד יחבור אליו גם קרוסאובר חשמלי במידותיו של סקודה קודיאק.
(צילומים: יחצ)