$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הדור השמיני של הגולף נחשף רשמית

עידן חדש בגולף: טכנולוגיה חדישה ומערכת מיילד הייבריד

אופיר דואק   24.10.19 - 21:33

תגיות: עולם הרכב

Getting your Trinity Audio player ready...
(התמונה באדיבות היצרן)
(התמונה באדיבות היצרן)

רכבי הקרוסאובר הולכים ומשתלטים על עולם הרכב, אבל לפחות באירופה עדין לא נס ליחה של המשפחתית הקומפקטית במרכב האצ'בק. מי שעדין מוליכה את הסגמנט המצטמצם היא הגולף, שהיא גם הדגם החשוב ביותר עבור פולקסווגן באירופה. זאת הסיבה שפולקסווגן בחרה לפסוח על תערוכת פרנקפורט הביתית שנערכה לפני חודש וחצי, ולמקד את מלוא תשומת הלב בחשיפה הרשמית של גולף דור 8 שנערכה הערב (יום ה').

פולקסווגן גולף החדשה לא מביאה איתה מהפכות והפתעות, לא רק בגלל שבעידן האינטרנט רוב הפרטים דולפים או מטופטפים עוד בטרם החשיפה הרשמית, אלא כיוון שמאז ומעולם פולקסווגן גולף הייתה מכונית שמרנית יחסית שהתפתחה באבולוציה איטית ועקבית. בדור השמיני שלה פולקסווגן גולף צריכה להתמודד לא רק עם רכבי קרוסאובר אופנתיים ומוחצנים, אלא גם עם ID3 - הקומפקטית החשמלית של פולקסווגן שנחשפה בפרנקפורט. זה אומר שהפעם יותר מתמיד פולקסווגן גולף צריכה לא להפתיע יותר מידי את קהל הלקוחות הוותיק והנאמן, אבל עדין להיות עדכנית כדי להמשיך להוביל את קבוצתה.

מבחינה עיצובית אין הפתעות. הצללית של הגולף החדשה נראית דומה, אך מלוטשת יותר. כמובן שכדי ליצור המשכיות נשמרו סממני העיצוב המוכרים של הגולף, ובראש ובראשונה קורה C העבה והנטויה. החזית מיישרת קו עם סגנון העיצוב העכשיוי של דגמי פולקסווגן הכולל את פסי הרוחב בשבכה הקדמית המתחבר לתאורת ה-LED של הפנסים ומכסה מנוע משתפל.

תא הנוסעים של הגולף, שתמיד היווה אמת מידה עבור הקטגוריה והתעשייה, עבר מהפך ולא בהכרח לטובה. הגולף שתמיד נודעה בהנדסת האנוש הפשוטה והמדויקת שלה צועדת עם הזמן ועוברת להשתמש במסך מגע גדול במרכז לוח המכשירים שמבטל את חלק מהמתגים הפיזיים, ויצריך יותר תשומת לב ולמידת התפריטים מצד "אנשי הכפתורים", אלו יצטרכו להתרגל גם למתגי מגע הייטקיים לבקרת האקלים והמערכות השונות. המראה בתא הנוסעים נראה אמנם עדכני, מודרני ומתאים לדור המסכים, אבל זה לא מצדיק את מיקום פתחי המיזוג המרכזיים הנמוך מידי כמו בכל דור המכוניות החדש של קבוצת פולקסווגן.

מסך המגע הגדול משרת את מערכת המולטימדיה החדשה של פולקסווגן הנקראת Car2X. המערכת המאפשרת, מלבד כל הקישוריות המוכרות לממשקי הטלפונים הניידים וחיבור ליישומים אינטרנטיים, גם קישור לרכבים נוספים בסביבה בעלי מערכת דומה הנמצאים בטווח של 800 מטרים.  צעד ראשון בדרך לחזון ה-V2V של מכוניות ה"מדברות" וחולקות מידע בינהן על הנעשה בדרך.

הבשורה של הגולף החדשה מתחת למכסה המנוע היא לא פחות מחמש יחידות הנעה היברידיות. שלוש מיחידות ההנעה הללו בהספקים של 110, 130 ו-150 כ"ס מתבססות על שילוב בין מנועי ה-TSI המוכרים למערכת היברידית קלה במתח של 48V, מתגברת את המנוע בעת הצורך ומשמשת כספקית אנרגיה למכלולים צורכי החשמל של המכונית. בנוסף יוצעו עוד שתי גרסאות פלאג אין הייבריד בהספקים של כוללים של 204 ו-245 כ"ס, עם סוללה בקיבולת של 13 קילוואט שתאפשר טווח נסיעה חשמלי של עד 60 ק"מ.

לצד יחידות ההנעה ההיברידיות יוצע מנוע 1.0 ליטר טורבו בנזין בהספקים של 90 ו-110 כ"ס, מנועי דיזל בהספקים של 115 ו-150 כ"ס המותאמים לתקן יורו 6 ואפילו מנוע המונע בגז טבעי. ומה עם גרסת GTI? זו עדין לא נחשפה, ונכון לעתה הגרסה ההבירידית החזקה הנקראת GTE תמלא את החלל עד אשר תוצג ה-GTI בתחילת 2020.

כמקובל כיום, היצע מערכות הבטיחות יהיה מקיף כשבדגמים המאובזרים תציע הגולף יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 2 הודות לשילוב בין בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת אקטיבית לשמירה על נתיב אשר יתפקדו לטענת פולקסווגן עד למהירות של 210 קמ"ש.

*נכון לעתה אלו הפרטים הרשמיים שפורסמו על הדור החדש של פולקסווגן גולף. הידיעה תמשיך להתעדכן כאשר יחשפו פרטים נוספים.