טלקאר ממשיכה לעדכן בשקט את נבחרת ה-SUV הפופולרי קיה ספורטאז' ומודיעה על התחלת שיווקה של גרסת ספורטאז' טורבו-'טופ' עם מנוע 1.6 ל' טורבו בנזין ומקבץ תוספות. דגם זה חובר לעוד שני דגמים הנמכרים כיום בישראל על ידי היבואנית המקומית לצידם של ה-CRDI טורבו דיזל לו 136 כ"ס ומנוע ה-2.0 ל' בנזין האטמוספרי (ללא טורבו) המפיק הספק מרבי של 155 כ"ס ומוצב בתחתית ההיצע במחיר התחלתי של 148 אלף שקלים.
דגם ה-'טופ' לו הנעה קדמית פותח אלטרנטיבה מעניינת לגרסאות הבנזין טורבו, עם מחיר נמוך ב-10,000 שקלים מהגרסה המפוארת יותר במפרט 'פרמיום' המצוידת בן היתר גם בהנעה כפולה ויקר ב-8,000 שקלים מדגם הדיזל. בתוך כך, מהלך אסטרטגי זה מחזק את ספורטאז' מול יריבו העיקרי יונדאי טוסון טורבו, כאשר הוא מאובזר היטב ללא פשרות משמעותיות, כולל מערכות בטיחות מקוריות רבות ורשימה נדיבה יחסית של רכיבים: גג-שמש פנורמי, מערכת מדיה ראשית 8 אינץ' עם אפליקציות ניווט וחניה, חישוקי 17 אינץ', בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, מראות צד עם קיפול חשמלי, חיישני תאורה וגשם ועוד.
מנוע ה-1.6 ל' טורבו (עם בקרת 'עצור ו-סע') מחלץ הספק מרבי של 177 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-27 קג"מ מ-1600 סל"ד. בחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות ועד מהירות מרבית של 201 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-12 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
בצ'מפיון מוטורס מוסיפים למשפחת סקודה סקאלה המשפחתית גרסה מאובזרת יותר מעל מהדורת 'אמבישן'. החל מהשבוע ניתן יהיה להזמין את הדגם גם במפרט 'סטייל' שמוסיף לסקאלה רכיבים רבים - קוסמטיים, טכנולוגיים ובטיחותיים. כל זאת, תמורת תוספת מחיר של כ-8,000 שקלים לערך, (גרסת 'אמבישן' תומחרה ב-118 אלף שקלים ו-120 אלף שקלים כולל אגרת רישוי).
סקודה סקאלה
חלל הפנים המשודרג
אז מה בתפריט? בציוד התקני קיים מסך 8 אינץ', אולם כאן מתווסף לרכב גם לוח מחוונים וירטואלי המשפר את חווית המשתמש והנראות עם תפריטים מתחלפים, מה שמעניק לרכב תחושה קצת יותר מתקדמת לעומת הדגם הבסיסי. זאת ועוד, לסקלה 'סטייל' גם בקרת אקלים דיגיטלית (בדגם האמבישן קיימת בקרה מכאנית). פתחי מיזוג מאחור נוכחים בשתי הגרסאות. כמו כן, גרסה זו מגיעה עם תאורת FULL LED, איתות דינמי, כניסה ללא מפתח, מראות צד חשמליות מתקפלות עם הפשרת אדים, חישוקי 17 אינץ', מסגרות כרום בחלונות ועוד.
לסקאלה מספר מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטומטית, ובגרסת 'סטייל' מתווספת למעטפת ההגנה גם מערכת עם פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד וכן מצלמה אחורית עם חיישני חניה אחוריים.
המנוע היחידי של סקאלה בישראל ה-1.0 ל' טורבו בנזין 115 כ"ס (20.5 קג"מ) המחובר אל תיבת DSG שבע מהירויות דו-מצמדית. הוא מאיץ את הרכב ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא 16 ק"מ לליטר.