$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

המכונית הראשונה של מותג קופרה - פורמנטור

אחרי אטקה ו-לאון מציגים מותג קופרה את ה-SUV החדש שנולד במיוחד עבורם

ניר בן טובים   02.03.20 - 18:35

תגיות: סיאט

Getting your Trinity Audio player ready...

אל השם 'פורפמנטור' (Formentor) התוודענו כמעט לפני שנה כאשר מותג קופרה החל לגבש את זהותו ולאותת שהוא אינו מתכוון להסתפק רק במכוניות המבוססות על סדרות קיימות של חברת סיאט. אחרי הקופרה אטקה והלאון קופרה שנחשפה ממש לפני כמה ימים, מותג הספורט של SEAT מציג בפעם הראשונה את המכונית שפותחה בלעדית עבורם בדמות SUV קומפקטי עם מגוון של מנועים ועיצוב קרבי ברוחה של הלאון החדשה. 

קופרה פורמנטור תוכנן להחשף במסגרת תערוכת ז'נבה, אבל ביטול התערוכה בעקבות החשש מפני נגיף הקורונה סתם את הגולל על הבכורה הבינלאומית. ובכל זאת, בקופרה, כמו ב-95% מעמיתיהם בתעשייה שכבר ארגנו חודשים קודם לכן רכבת של מוצרים ומהפכות טכנולוגיות, ינצלו את הפלטפורמה האינטרנטית וימשיכו בתכניות החשיפה כסדרן בימים הבאים. אז תמונות "מציאותיות" לא פורסמו, אבל אתר החברה הפיץ את התמונות הרגילות בצירוף רוב הפרטים החשובים לצרכנים. 

אז מה אנחנו יודעים? הפורמנטור, שקרוי על שם Cap de formentor במאיורקה, מבוסס על פלטפורמה מודולארית והוא חסר כמה סנטימטרים בודדים במידותיו לעומת האטקה; מקצה אחד לשני אורכו 4.45 מ', רוחבו 1.83 מ', גובהו 1.51 מ', בסיס הגלגלים הוא 2.68 מ' ונפח תא המטען הוא 450 ל' מאחורי השורה השניה. תא הנוסעים שלו הוא העתק כמעט מדויק של הלאון החדשה, כך שהמערכת המרכזית מבוססת על צג 12 אינץ' עם כל הממשקים המודרניים, ויש בו מעט מתגים פיזיים וכן בקרה נפרדת להפעלת חלק מהפקודות באמצעות מחוות ידיים. מצד שני, החוויה הספורטיבית של קופרה קצת יותר מודגשת בפורמנטור בזכות הגה ייחודי ומושבי באקט ספורטיביים ומתגים המדמים הגאי מירוצים (הנעה מגלגל ההגה ושליטה על מצבי הנהיגה). 

למרות ש'קופרה' סימנו בעיקר את חובבי הנהיגה, ה-פורמנטור יוצע עם 2 יחידות הנעה שונות, כאשר לפחות אחת מהן רגועה יותר ומתאימה גם לנהגים מאופקים החרדים לאיכות הסביבה; דגם זה משתמש במנוע היברידי בטכנולוגיית טעינה מהשקע המבוסס 1.4 ל' בנזין בהספק של 150 כ"ס, סוללת ליתיום 13 ק', ועוד מנוע חשמלי לו הספק של 115 כ"ס. התפוקה המשוקללת (היברידית) עומדת על 245 כ"ס, 40 קג"מ, וטווח  הנסיעה על הסוללה הוא כ-50 קילומטרים בין טעינות.

מהקצה השני, מנוע 2.0 ל' טורבו קונבציונלי המחלץ הספק מרבי של 310 כ"ס ו-41 קג"מ ומשודך להנעה כפולה עם וויסות אחיזה בין הגלגלים המנטרת באופן ממוחשב מספר מקורות - היגוי, הטיית גוף, מהירות גלגלים ועוד. אין כרגע למרבה הצער נתונים אודות ביצועים של שני המנועים, אולם החיבור הוא לתיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות וכן תהיה זמינה מערכת מתלים אדפטיבית (עם בחירה בין מספר מצבי כיול).

המחירים לקופרה פורמנטור טרם פורסמו, אולם הערכות בגרמניה מדברות על צפונית ל-40 אלף יורו בגרסאות החזקות. טרם ידוע מתי ינחת בישראל.