$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2022
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
רגעי שיא בספורט
ספורט אמריקאי
הפראלימפיים - שיקום בתנועה
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
חדשות ושמועות
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
נוסע שנחת בנתב"ג ניסה להבריח 2 ק"ג מטבעות זהב - ונעצר
21.11.24
כמעט 0 מעלות בירושלים: הכל על גל הקור שיגיע בשבוע הבא
21.11.24
עינב בובליל יוצאת להגנת ספיר בורגיל: "כאב של מישהו אחר לא מקטין את הכאב של כל המדינה"
21.11.24
סרט מלחמה: רשת ההוסטלים הישראלית בחרה לא להיכנע למצב – וזה עובד לה
21.11.24
יום הולדת 100 לסוזוקי סאן
היצרן היפני שהחל את דרכו כיצרן נולים של אריגה הפך ליצרן רכב רק ב-1952
בועז קורפל
16.03.20 - 16:01
תגיות:
סוזוקי
Getting your
Trinity Audio
player ready...
מיצ'יאו
סוזוקי
נולד ב-1887 למשפחה של חקלאים שעסקו בגידול כותנה, אבל הילד הצעיר והסקרן חיפש אתגרים אחרים מעבר לגידול הצמחים וקטיף הפרחים שלהם ופנה לאחד הנגרים בכפר שלו על מנת שזה ילמד אותו את מלאכת עיבוד העץ. בגיל 21, ואחרי שהוא עבר את מלחמת רוסיה-יפן כאיש תחזוקה של נולי אריגה, הוא לקח את השליטה על העסק המשפחתי שלו והעביר אותו הסבה למפעל לייצור נולי אריגה. היצירתיות שלו הביאה אותו לפתח נול אריגה שפועל בעזרת דוושה והוא הפיק חומר גלם באמצעותו בכמות של פי 10 מכל נול אחר שהיה בשימוש ועד מהירה הגיע ביקוש עצום להמצאה שלו והוא הקים ב-1909 את מפעלי נולי האריגה שלו שזכה להצלחה אדירה ובחלוף 11 שנים הוא הפך לחברה גדולה וציבורית שהציגה שכלולים רבים והמוצרים שלה כבשו את מזרח אסיה.
ההתעניינות שלו ברעיונות וטכנולוגיה הובילה את מיצ'יאו
סוזוקי
לעולם הרכב רק באמצע שנות ה-30 כאשר ב-1936 הוא הציג את דגם האב טיפוס המוטורי הראשון שלו. מלחמת העולם השנייה שפרצה באותן שנים גררה את יפן לאסון כלכלי שנמשך שנים רבות אבל בסופו הגיעה המהפכה התעשייתית ותעשיית הצבא והמטוסים עברה הסבה מהירה לתעשיית רכב.
סוזוקי
החליף את שם המפעל שלו ממפעל לייצור נולים למפעל רכב ועד מהירה הוא הציג את כלי הרכב הראשון שהיה למעשה אופניים עם מנוע עזר בנפח 360 סמ"ק עם שתי פעימות. מחלקת הפיתוח הקטנה של החברה השיקה את המכונית הראשונה של החברה ב-1957, הדגם נקרא "סוזולייט" (בתמונה) והיא יוצרה עד סוף שנות ה-60.
סוזוקי "אור-שמש", מכונית הנוסעים הראשונה של היצרן שהוצגה ב-1955 עם מנוע 360 סמ"ק
מיצ'יאו
סוזוקי
סיים את תפקידו כנשיא החברה בגיל 70 והעביר את הניהול לחתנו והוא נשאר רק כחבר במועצת המנהלים של החברה. מיצ'יאו
סוזוקי
הלך לעולמו בגיל 95 בעיר הממאטסו בשנת 1982 ועל שמו נרשמו 120 פטנטים שתרמו לקידום התעשייה הכבדה של יפן ובמיוחד בתעשיית הרכב. המפעלים של
סוזוקי
צמחו והפכו להיות מהמובילים ביפן לצד מפעלי הענק של הונדה וימאהה, אבל הם היו בין הראשונים לזהות את הפוטנציאל האדיר של פיתוח וייצור של אופנועי ספורט לשוק האמריקאי בקטגוריית מוטוקרוס וגם אופנועי ספורט לכביש, שם הם הגיעו לתהילת עולם גם במירוצי MotoGP.