$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הנטענת הראשונה של לקסוס - NX

לקסוס תציג את גרסאות ה-PHEV הראשונות של מותג היוקרה היפני על סיפונו של הקרוסאובר NX

ניר בן טובים   16.04.20 - 08:54

תגיות: לקסוס

Getting your Trinity Audio player ready...

לקסוס היא כמעט שם נרדף למכוניות היברידיות - קטנות, גדולות ולפעמים אולטרא מפוארות, אבל תאמינו או לא, עד היום היא טרם ניצלה את המומחיות שלה בתחום כדי לקפוץ לזירת ה-PHEV, כלי רכב הנטענים מרשת החשמל. כל זאת, עומד להשתנות בשנה הקרובה כשהיא תציג לראשונה בתולדותיה את גרסאות הפלאג-אין הראשונות שלה מאז הקמתה לפני 30 שנה, והדגם שנבחר לשאת הבשורה הוא הקרוסאובר הקומקפטי NX.

הבחירה בלקסוס NX נועדה ככל הנראה להנגיש את המערכת החשמלית ולחזק את השקתו של ה-UX-E, הג'יפון החשמלי החדש שעתיד לצאת לכבישים במהלך 2020. טויוטה רשמו שתי וריאציות של ה-NX במשרד לסימני מסחר, ה-NX350h וכן ה-NX450h. ההבדל הוא, שלאחרון התווסף גם הסימון "+", מה שמצביע על שדרוג של הבקרה החשמלית עם הסבה למערכת סוללות עם טעינה קונבציונלית (מספר שעות בודדות משקע ביתי וטעינה מהירה בעמדה חיצונית עם תפוקה של כ-80% לפחות אחרי פרק זמן של חצי שעה). 

מנוע הבערה בחרטום של ה-450 פלוס הוא תרומת ראב4 הייבריד, עימו חולק גם רצפה ומידות, עם יחידת בנזין בנפח 2.5 ל' ארבעה צילינדרים בהספק של כ-177 כ"ס בתגבור שני מנועים חשמליים המפיקים יחדיו מעל 300 כ"ס. ה-NX צפוי להאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות, ולהשאיר לנהג טווח נסיעה חשמלי נקי של קרוב ל-65 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה.  

המחיר של ה-NX450 פלוס צפוי להתייצב על סביבות ה-50 אלף דולר פחות או יותר, אך קשה לחזות מתי הוא בדיוק יגיע לכביש על רקע משבר הקורונה. ואולם בלקסוס, כהרגלם, לא חוששים מדחיות בלוח הזמנים, שכן ראשי המותג מעולם לא מיהרו לשווק מוצרים חדשים במרווחי זמן מצומצמים, אלא העדיפו למצות כל מכונית עד הרגע האחרון.