חברת ברייסן האוסטרלית-סינית טוענת שהגיעה לפריצת דרך בתחום טווח הנסיעה של המכוניות החשמליות. לדבריהם, הצליחו המהנדסים לפתח סוללת ליתיום סולפר שמסוגלת לאגור פי 5 או פי 8 כמות אנרגיה בהשוואה לסוללת ליתיום איון, מה שבפועל מעמיד לרשות הנהגים טווח נסיעה של 2000 קילומטרים, כמעט פי 6 מהטווח הממוצע כיום ברכב חשמלי עממי דוגמת MG ZS EV ודומיו.
סוללות גופרית-ליתיום קיימות כבר למעלה מששה עשורים והן ידועות בזכות יכולתן לאגור כמות גדולה של אנרגיה ביחס לקילו וצפיפותן הגבוהה, ולכן הן סומנו על ידי יצרני הרכב כ"דבר הבא" בענף שעשוי לפוגג לכאורה את חרדת הטווח ולשחרר את המתחים בכביש. ואולם, סוללות אלה עדיין ניצבות בפני בעיה אחת אקוטית: עמידותן. החומרים שמרכיבים את הסוללה דולפים החוצה ומקצרים את משך חייהן בצורה משמעותית, אבל דווקא כאן טוענים האוסטרלים והסינים כי הגיעו לפתרון והם בעיצומם של המבחנים האחרונים.
לא רק מכוניות נמצאות על הכוונת של ברייסן, אלא גם ענקי אלקטרוניקה המשווקים טלפונים סלולרים, מחשבים, וכן חברות להן משאיות חשמליות ואפילו מטוסים ואוניות. על פי הסברי הצוותים, הסוללות הרבה יותר קלות מכפי שהיו עד כה (אחת מנקודות התורפה של הטכנולוגיה כיום), וכי טווח של 2,000 קילומטרים זמין כבר אחרי שעה וחצי בלבד של טעינה מרשת חיצונית. אורך חיי הסוללה הוא לפחות 2 מיליון קילומטרים וגם אחרי 1,700 מחזורי טעינות נשמר 91% מהקיבולת של הסוללה.
יתרון נוסף טמון גם בעלויות. הרכיבים של הסוללה זולים יחסית וזמינים בכמות גבוהה, ולכן בחברה מנהלים דיונים עם משקיעים שעשויים להגיע להסכם שיתוף פעולה בתחום הייצור ולהפיץ את הסוללה בהיקפים גלובליים. המשמעות עבור המשתמשים ברכב היברידי או חשמלי עשויה להיות דרמטית בזכות הפשטות של המערכת, וכן האפשרות להפחית את מחיר המכוניות בשיעור חד.
בהחלט ייתכן שמכאן תצא הבשורה לה רבים חיכו בשנים האחרונות. נמתין להתפתחויות נוספות בהמשך שנת 2020 כשהסוללה תעבור לשלב הסופי של המבחנים ונדווח.
נהיגה בישראל על סיפונו של אאודי אי-טרון החשמלי
עוד הרבה על מכוניות חשמליות בערוץ הספורט