הידיעה הזאת יכולה הייתה להתאים ל-1 באפריל בצרפת, אבל זה ממש לא כך כי מדובר בנושא חשוב מאוד ולא רק בהיבט של רנו אלא של כל תעשיית הרכב באירופה שחוטפת בימים אלה את אחד הזעזועים הגדולים בהיסטוריה בהיבטים כלכליים בגלל וירוס קורונה ועתיד התעשייה כולה נתון בידי המצב הבריאותי של כל מדינה ומדינה מאלה שנתקפו על ידי הנגיף. הזמן המיוחד הזה גורם ליצרניות הרכב לשקול את צעדיהן בכובד ראש לטווח הבינוני ולטווח הרחוק בהיבט שינויים טכנולוגיים ואסטרטגיים של פיתוח וייצור מוצרים חדשים לשנים הבאות. לפיכך נושא דגמי ה-SUV והפלטפורמות החשמליות הם התחומים החמים ביותר רגע לפני וירוס קורונה והם יישארו התחומים החמים גם בחלוף סכנת התפרצות הוירוס.
לורנס ואן דן אייקר, ראש תחום העיצוב והתכנון של רנו, אמר לאחרונה כי עם התגברות הביקוש לדגמי קרוסאובר ועם רדתם מהבמה של דגמים אחדים שלא עונים לקריטריונים של זיהום האוויר ועלייתם של דגמים אחרים רבים במקומם, מסתבר כי אין מקום בפורטפוליו של היצרנים לכל כך הרבה מכוניות ואולמות התצוגה צרים מלהכיל את כל הדגמים והגרסאות ולכן יש מקום להחליט היכן לחתוך בתקציבי הפיתוח ולהסיט אותם למקומות בהם יש ביקוש ובמקביל, לקבל החלטות אמיצות ולוותר על דגמים אחרים כולל אלה שהיו עד לאחרונה הלחם והחמאה והכוונה היא ללא אחרת מאשר לרנו מגאן.
לאחרונה השיקו ברנו את הזואי החדשה ואת הטווינגו המחושמלת כאשר בשנה הבאה הם מתכננים להשיק ג'יפון חשמלי ועירוני קטן על בסיס דגם האבטיפוס שנקרא רנו מורפוז. גם אצל היצרניות האחיות יש תכונה חשמלית והחידושים יגיעו מניסאן ומיצובישי עם קרוסאוברים חשמליים חדשים אבל גם דאצ'יה תעשה את קפיצת הדרך החשמלית שלה עם הדאצ'יה ספרינג, הרכב החשמלי הראשון של היצרן הרומני. עניסתם של הדגמים הללו תדחוק דגמים אחרים של רנו והראשונים יהיו אלה שהמכירות שלהם נמצאות בירידה וזה המצב של המגאן שהמכירות שלה מתקשות לנסוק ולהמריא למספרים שרנו הכירה לפני כמה שנים באירופה.
המגאן הגיעה לשוק הרכב באירופה אי שם בשנת 1995 כמחליפתה של הרנו 19 ומאז לידתה ועד היום היא עברה ארבעה גלגולים כאשר הדור האחרון הוצג ב-2015. ההחלטה של רנו לגבי עתיד המגאן היא החלטה של הטווח הבינוני לכיוון שנת 2022 אז מתוכננת להגיע המגאן החדשה וברנו יבחנו היטב את מה שקורה אצלם בבית וגם בחצרות השכנים עם הפיג'ו 308 ושאר הקומפקטיות האירופאיות. מנגד, ההרהורים של רנו אודות המגאן נבחנים היטב גם אצל המתחרים באירופה וגם שם יש שיקולים דומים כמו למשל בפולקסוואגן שהתחילה לייצר את ה-I.D3 הקומפקטית החשמלית.
כאן בישראל, יצאו רנו במבצע ראשוני מעניין של אירוע מכירות בשידור חי בפייסבוק. בתום אירוע שנמשך כמה שעות בתחילת השבוע, הציגו נציגי החברה את הקליאו, הקדג'אר, הקולאוס והגראנד סניק החדשות והאירוע הוירטואלי משך למעלה מ-100,000 צופים שחלקם היה פעיל מאוד עם שאלות וסוגיות לנציגי המכירות. בסופו של יום נמכרו 3 מכוניות ונרשמו כמה מאות לקוחות שהביעו עניין לרכוש את המכוניות אך טרם הגיעו לכלל החלטה.
תגובת יבואניתרכבי רנו לישראל, קרסו מוטורס:
מדובר בשמועות בלתי מבוססות בלבד. בשנה הבאה תושק מתיחת פנים ובהמשך דגמים חדשים של מגאן, ואין הפסקת ייצור של הדגם.
כל החדשות על מותג רנו בעולם הרכב של ערוץ הספורט