בעיצומו של משבר הקורונה פרסמה יבואנית רכבי פורשה לישראל, חברת אורכיד ספורטס קארס, כי יחידות בודדות של מכונית הסאלון החשמלית טייקן נחתו בארץ וזאת במחירים שיחלו ב-875 אלף שקלים. אולם כעת, בין אם יגיע גל שני למגפה או לא, היא מתחילה את השיווק הרשמי של הטייקן ומוסרת את כל הפרטים אודותיה במסגרת אירוע שהתקיים היום (חמישי) באולם המרכזי בהרצליה.
תחילת יבוא המכונית החשמלית המפוארת של המותג הגרמני, ה-טייקן (Tycan) היא בהחלט בשורה דרמטית עבור מי שהפרוטה בכיסו וחפץ לחוות את העולם החשמלי במיטבו. דגם זה שהוצג כרכב ראווה בשנת 2015 (תחת הכותר פורשה מישן E) נחשב לאחד מכלי הרכב החשמליים המתקדמים בעולם והמהירים מסוגו. הוא נושא זוג מנועים חשמליים על בסיס הנעה כפולה, תא נוסעים חדשני וביצועים כמו שרק מכונית של פורשה מסוגלת לנפק ועם מערכת טעינה מתוחכמת.
בענף הרכב היא מתוארת כמכונית יחידה מסוגה, שכן פורשה אף חזרו וחידדו כי אינם רואים בחברת 'טסלה' יריבה בשל ההבדלים התפיסתיים בין שני המותגים. הטייקן היא מכונית ספורט-סאלון עם מרכב 4 דלתות ופרופרוציות דומות לפורשה פנאמרה עימה חולקת מעט מכללים וטכנולוגיות; אורכה הוא 4.96 מ', רוחבה 1.96 מ', גובה המכונית הוא 1.38 מ' ובסיס הגלגלים הוא 2.90 מ'. הסוללות הכבדות מעמידות את משקל המכונית על קצת יותר מ-2 טון. מאחור תא מטען בנפח של כ-370 ל' ומלפנים עוד חלל אחסון קומפקטי המוסיף 81 ליטרים.
טייקן תמכר בארבע גרסאות: ה-4S, ה-4S פלוס, ה-טייקן טורבו וטייקן טורבו S (המונח 'טורבו' שודך רק לשם הבחנה בין ההספקים). הדגם הבסיסי ביותר מפיק 530 כ"ס ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות. גרסאות הטורבו (680 כ"ס) ו-טורבו אס (760 כ"ס) מפחיתות 0.8 ש' ו-1.2 ש' בהתאמה במיאוץ ל-100 קמ"ש. כל הדגמים מגיעים מצוידים תיבת 2 הילוכים מושתלת מאחור ועם מהירות מבוקרת אלקטרונית - 250 קמ"ש ועד 260 קמ"ש בגרסאות החזקות ביותר.
טווח הנסיעה מתחיל ב-333-407 קילומטרים לגרסת ה-4S, עבור ל-386-463 קילומטרים לדגם פלוס, טווח של 381-450 קילומטרים בגרסת הטורבו ו-388-412 קילומטרים בטורבו S. משך הטעינה משקע ביתי אורך כ-7 שעות ובעמוד טעינה של תשתית חיצונית עד 80% בפרק זמן קצר של כ-22 דקות בלבד.
(צילומים: יצרן)
דגם הטייקן טורבו S עם 800 וולט. בגרסה זו מערכת הטעינה מהירה מאוד ומזינה טווח של 100 קילומטרים לסוללה בתוך חמש דקות בלבד
(צילום: רונן טופלברג)
VIDEO הרצפה הטכנולוגית של חלל הפנים מבוססת מצד אחד על הנדסת האנוש הקלאסית של היצרן עם מיקוד בנהג, אך בתוך כך מוסיפה את הרבדים הדיגיטליים הכרוכים באווירה החשמלית והנוחות המחויבת ממכונית סאלון גדולה; סידור ההושבה הוא ל-4 אנשים מופרדים (אופציה ל-5) עם מושבי ספורט והרבה מאוד מרחב מחיה וצעצועים בשפע; לוח המחוונים (16.8 אינץ') והקונסולה מופעלים על ידי תפריטים ברזולוציה גבוהה (המרכזי עם 10.9 אינץ') ובתעלה בין הנהג לנוסע מוניטור קטן נוסף, עבור פונקציות מערכת המיזוג בין היתר. הטייקן מגיעה כסטנדרט עם בקרת שמע 10 רמקולים (אופציה ל-14), שקעי USB-C, מצלמות 360 היקפיות, חישוקי 19 אינץ' (ועד 21 אינץ' בדגמי טורבו בכירים), תאורת LED מלאה בשני הקצוות, חימום מושבים קדמיים ועוד.
שי דואני, מנכ"ל היבואנית בישראל: "חברת אורכיד ספורטס קארס סיימה את חודשים ינואר- מאי 2020 בביצועים מצוינים של 88 מסירות רכבים לעומת 37 בתקופה מקבילה אשתקד, גידול של כ-140%. מעבר לנתון זה ראוי לציין שמעל 40% מכלל המכירות שייך לדגמי הספורט של המותג , אשר כולל את גרסאות הקצה כדוגמת 911 TURBO S החדשה ו 718 ספיידר, וקאיימן 4GT .מדובר בגידול משמעותי ואנו מודים על כך מאוד לקהל לקוחותינו הנאמן".
המחירים לפורשה טייקן בישראל:
דגמי ה-S החל ב-875 אלף שקלים (יהיו זמינים לרכישה החל בחודש הבא).
דגמי טורבו החל ב-1.3 מיליון שקלים.
דגמי טורבו S החל ב-1.6 מיליון שקלים.
- בחברה מוסרים כי לקוחות שרכשו פורשה טייקן יקבלו עמדת טעינה של חברת AFCON בביתם ללא עלות. את מיקומי רשת הטעינה הארצית של AFCON ניתן לבדוק באמצעות אפליקציית החברה.