פחות משבוע אחרי שנחשף סיאט אטקה המחודש, משגר מותג "הצעירים" של החברה הספרדית, 'קופרה ' את הפרשנות המושחזת שלו לאטקה עם הופעה מעודכנת ושיפורים מינוריים בביצועים. בקופרה ממשיכים לקצור הישגים מאז הוזנקו ב-2019 ואם היו ספקות לגבי נחיצות ההפרדה הלא לגמרי קוהרנטית בין סיאט לקופרה, הרי שהלקוחות הצביעו ברגליים: מעל 10,000 מסירות נרשמו בסדרת קופרה אטקה בשנה היוצאת.
החידושים בקופרה אטקה, לפחות מהצד החיצוני, מחייבים עין די מיומנת במידה וכבר דפדפתם באייטם הקודם שלנו על סיאט אטקה או שכבר פגשם את טראקו או לאון החדשים. בקופרה הלבישו את קופרה אטקה באותם סממנים חיצוניים זהים כאשר אלה כוללים שינויים בגוף הפנסים מלפנים ומאחור, תאורת LED מחודדת, פגוש קדמי מפוצל עם בתי ערפל ייחודיים, תוספת של חישוקי 19 אינץ' מובדלים ושש קומבינציות של גוונים. הרכב מגיע כסטנדרט עם בלמי ברמבו בגוון שחור אבל ניתן להזמינם גם בגוון נחושת.
משפחתי מהיר: מבחן דרכים בקופרה אטקה
השינויים העדינים ממשיכים בתא הנוסעים עם מושבי ספורט מבד מהודר (או עור בתוספת תשלום), מערכת מדיה משופרת עם צג 9.22 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ' מול הנהג. בסיאט החליפו גם את גלגל הגה והטמיעו בו מתגים חדשים ומנופים גדולים יותר להעברת ההילוכים וכמובן שיש בו בורר נהיגה סלקטיבי עם שש מצבי כיול להיגוי, המנוע, התיבה ותגובות מערכת המשיכה.
כדי לשדרג את חווית הנהיגה, הקופרה אטקה מאמץ שני פרמטרים טכנולוגיים לקרביים שלו ועוד אחד שמעצים את צליליו: בקרת מתלים אדפטיבית והיגוי בעל היזון אלקטרוני מתוחכם, וכן מערכת פליטה מתוגברת של חברת אקרפוביץ'. רכיבים אלו צריכים להחמיא ליכולות המלוטשות של קופרה אטקה שמסתיר מתחת למכסה המנוע את יחידת ה-2.0 ל' טורבו שמפיקה 300 כ"ס, 41 קג"מ בחיבור אל תיבת DSG והנעה כפולה; בסיועם, מאיץ קופרה אטקה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות - קיצוץ של 0.3 ש' ביחס לדגם שלפני מתיחת הפנים ועד מהירות מבוקרת אלקטרונית של 247 קמ"ש. זאת ועוד, קופרה אטקה מוסיף לרשימת הבטיחות שלו בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת נגרר, התרעות מפני תנועה צולבת מאחור ועוד.
VIDEO
המכירות יחלו בסתיו באירופה תמורת מחיר של 35 אלף יורו, לישראל יגיע ברבעון הראשון של שנת 2021, כך מסרה ל'עולם הרכב' היבואנית צ'מפיון מוטורס. אנחנו משערים שהמחירים בישראל ישארו כפי שהיו.