$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

זה קיה ספורטאז'? פיג'ו 3008? לא. זה לינק-אנד קו 6

המותג הסיני מציג עוד קרוסאובר משפחתי עם "השראה" ממובילי הקטגוריה

ניר בן טובים   23.06.20 - 13:05
Getting your Trinity Audio player ready...
לינק אנד קו 6. חברה רצינית, אבל המעצבים קצת מחפפים
לינק אנד קו 6. חברה רצינית, אבל המעצבים קצת מחפפים

חברת 'לינד-אנד-קו' היא יצרנית רכב בבעלות תאגיד ג'ילי, אחד מעמודי התווך בתעשייה הסינית שבין אחזקותיו גרעין של מותגים מהמזרח  וכן משמש קרקע כלכלית איתנה לחברת וולוו, מאז שהיו קרובים השוודים לקריסה בשנת 2008. למרות שמדובר ביצרן צעיר בן שלוש שנים, לינק-אנד-קו מתארים עצמם כמועמד לגיטימי להשתלב בשוק האירופי המורחב וכיום מטפחים 5 כלי רכב, כולל רכבי ספורט-סדאן עליהם ביססו את חטיבת ה-WTCR (אליפות מירוצי התיור) שמניבה עבורם הישגים מרשימים.

הרכב האחרון של לינק-אנד קו נקרא פשוט "6", וכנגזר משמו הוא המצטרף השישי למשפחה. זהו SUV קלאסי באורך של 4.34 מ', רוחב של 1.82 מ' ובסיס גלגלים של 2.54 מ' המורכב על רצפה מודולארית פרי פיתוח ג'ילי המשרתת (בקונסטלציה מקוצרת) גם את וולוו XC40. לקרוסאובר יש הרבה אמצעים מודרניים בחלל הנוסעים כמו צגים דיגיטליים גדולים (10 אינץ' בשלד הקונסולה), מצלמת רוורס, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מושבים מהודרים, חיישני גשם ותאורה וכדומה ואפילו מערכות בטיחות מתקדמות. הוא לא מעגל פינות.

נקודת התורפה, לעניות דעתנו, היא שלינק אנד-קו לא הקדישו הרבה מחשבה לאפיון החיצוני שלו, במיוחד כאשר הם רואים לנגד עיניהם את המערב ומולם המתחרים מבית פיג'ו (3008 או 2008) או קיה (ספורטאז' בעיקר). לא צריך להיות אמן כדי לזהות מהיכן הגיעה ההשראה שלהם במבנה הקדמי, הפרופיל ושרטוש יחידות התאורה מאחור. הם אפילו "שאלו" קצת כיוון מחשבתי מפורשה וערבבו את הכול לכדי SUV קומפקטי שיקלע לטעם אוניברסלי. עיצוב הוא עניין אישי, אז ספרו לנו מה דעתכם בתגובות.

אבל אם מעלימים עין מהחיקוי הבוטה, ללינק-אנד קו 6 יש מנועים מוצלחים בקנה. אפשר לבחור בין 1.5 ל' טורבו עם 178 כ"ס ו-27 קג"מ לבין גרסת פלאג-אין על אותה תשתית טכנולוגית, עם טווח נסיעה של 62 קילומטרים בין טעינות, צריכת דלק משוקללת של 20 ק"מ לליטר ומערכת הזנה מרשת חשמל ביתית או חיצונית. בעתיד, תהיה גם מערכת חשמלית טהורה שתבטיח להם חלופה נקייה וידידותית יותר לסביבה. המחיר יהיה "תחרותי" לדברם.

לא כמו כולם?

ישנן מספר חברות רכב סיניות המשווקות את מרכולתן באירופה, אולם אף אחת מהן אינה דומיננטית כמו לינק-אנד-קו, לה שלוחות בספרד, גרמניה, בלגיה, אנגליה וכן תהיה זמינה בהולנד. הסינים מבינים כרגע שממשל טראמפ מתנהג בצורה עוינת כלפיהם בארה"ב, ולכן מפנים את התוצרת למקומות אחרים. האם נראה אותם בישראל? לא היינו פוסלים זאת על הסף בהתחשב בכך שלינק-אנד קו במגמת צמיחה ויש לה קשרים הדוקים לאחד מהמותגים המוערכים ביותר בעולם (וולוו). אחרי שפתחנו את השערים ל-MG ולחברת GAC, ייתכן שיעשו את דרכם לארץ בשנים הקרובות.