$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הכוכב של MG מתחדש

מתיחת פנים לקרוסאובר הפופולרי של MG. ה-ZS מאמץ תאורת LED מודרנית, הופעה מחודשת ושכלולים בצד הבטיחות והמולטימדיה

ניר בן טובים   05.07.20 - 13:15

תגיות: MG

Getting your Trinity Audio player ready...
MG-ZS. לגרסה החשמלית 5 כוכבי ריסוק במבחני Euro-Ncap
MG-ZS. לגרסה החשמלית 5 כוכבי ריסוק במבחני Euro-Ncap

MG נמנית על מספר יצרני רכב מונשמים כלכלית על ידי תאגידים סינים (SAIC במקרה של הבריטים) שמנסים לפצח את החומה המערבית באמצעות שיטה אטרקטיבית: אבזור שופע ומרחב מחיה גדול תמורת מעט כסף. אחד הכלים האסטרטגיים המכניסים ביותר שלהם הוא ה-ZS קרוסאובר שהוצג בנובמבר 2017 המשווק בישראל החל ב-100-106 אלף שקלים לגרסת הבנזין ועד כ-140 אלף שקלים תמורת הדגם החשמלי. כעת, פחות משלוש שנים אחרי שהוצג זוכה למתיחת הפנים הראשונה שלו המוקדשת כמעט כולה לנראות וכן לידידותיות עבור המשתמש.

גם בפרסום הרשמי של MG בריטניה לא מצניעים את הססמאות השגורות ומצהירים שבמחיר של 16 אלף לירות שטרלינג (68 אלף שקל לפני מסים) הוא מציע את ה-Best value for money בקטגוריה הזו. מי שהתנסה ב-MG ZS יתקשה מאוד לחלוק על הקביעה הזו ביחס לפרופורציות שלו ולאבזור, אבל מצד שני הוא בהחלט הותיר מקום לשיפורים גדולים כדי להפוך אותו לרכב קצת יותר מוצק ובוגר.  

בדיוק בנקודות האלה טיפלו MG, במידת האפשר, ומבלי להגדיל את עלות שיווקו לציבור הנהגים. מהתמונות אפשר לראות שהוא מחליף שבכה גנרית ושטוחה במבנה טרפזי מובלט ומעוצב, ובמקום הפנסים הפשוטים עודכן עם תאורת LED חדשה. שינוי דומה נעשה בזנב עם פנסים מחודדים יותר כלפי חוץ ונורות LED המעטרות את החיפויים. מה עוד? חישוקי 17 אינץ' בעיצוב מחודש עם חמש צלעות, עיטורי כרום ולוגו מובלט וגוון כחול עמוק עם שכבת עומק ייחודית. התוצאה היא פרופיל יותר נמוך וספורטיבי שקצת מזכיר לנו את הפוקוס אקטיב 2021.  

ה-MG ZS נותר עם המידות הקודמות שלו, והמשמעות היא שהוא עדיין מציע את אחד מחללי הנוסעים המרווחים בסגמנט ה-B-SUV, עם תא מטען בגודל 448 ל' (גדול ב-60 ליטר בממוצע מהמתחרים). מוטיב השינוי המינימלי נמשך אל תא הנוסעים אבל התחושה תהיה של מוצר מהודק יותר ופחות "מתוקצב"; איכות החומרים שופרה במפלס העליון, התווספה משענת יד מרכזית מורחבת, מערכת המולטימדיה הוגדלה ל-10.1 אינץ' עם תמיכה באפל ואנדרויד ומערכת הפעלה ידידותית יותר וברורה מבעבר, וברשימת התוספות של הדגמים הבכירים גם מצלמות היקפיות 360 מעלות, מושבים קדמיים חשמליים עם פונקציית חימום, פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד.

הגרסה היחידה עליה מדווחים כרגע באנגליה היא ה-1.5 ל' בנזין בהספק מרבי של 106 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית 5 מהירויות (0-100 קמ"ש ב-10.9 ש'). דגם זה אינו משווק במחזותינו, ועל כן בישראל נמשיך ככל הנראה עם מנוע ה-1.0 ל' טורבו 111 כ"ס (16.4 קג"מ מ-1,800 סל"ד) בשידוך אל תיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות עם האצה ל-100 קמ"ש ב-12.5 שניות וצריכת דלק ממוצעת של כ-13 ק"מ לליטר.

מהיבואנית דוד לובינסקי נמסר ל'עולם הרכב': "מתיחת הפנים תגיע אלינו רק עמוק בשנת 2021 כי יוצרה בינתיים רק עם הגה בצד ימין עבור השוק האנגלי. טרם ידוע מתי שינויים אלו יגיעו גם לדגם החשמלי". מנתונים שהגיעו לידינו, עולה כי מתחילת שיווק ה-MG ZS בישראל במאי של שנת 2018, נמסרו בארץ 1,932 יחידות של גרסת הבנזין הקונבציונלית. המהדורה החשמלית, שהגיעה לארץ באוקטובר 2019, הגיעה עד כה ל-386 נהגים. רוב מוחלט של המכירות - ידיים פרטיות.