מנהל הטכנולוגיה הראשי של חברת Epic Games, קים ליברי, התראיין לאחרונה למגזין הפלייסטיישן הרשמי באנגליה, ופירט על גרפיקת הדור הבא, ומה יוכלו המפתחים להשיג באמצעות הכלים החדשים שיספק המנוע שירוץ על הפלייסטיישן 5, האקס בוקס Series X והמחשב האישי.
מתוך סרטון הדמו של Unreal 5
קים מפרט בהתלהבות כי באמצעות הטכנולוגיה של מנוע Unreal 5, הגרפיקה של משחקי הדור הבא תהיה זהה באיכותה לגרפיקה והאפקטים הממוחשבים שאנו רואים בסרטי הוליווד עתירי תקציב: "זה היה חלום שלי במשך כל חיי - לייצר גרפיקה ריאליסטית בזמן אמת, במיוחד במשחקי מחשב, וכעת אנו מסוגלים להגיע לרמות שהיא אמינה וריאליסטית בדיוק כמו בסרטים".
מעבר לנראות הויזואלית, קים מסביר כי העובדה שגם סביבת המשחק תהיה הרבה יותר אינטראקטיבית וחיה מעבר, זה יאפשר לדור הבא לנסות להמציא גם מכניקות חדשות עבור השחקנים: "כוח העיבוד של הדור הבא יאפשר לנו ליצור משחקים 'מהפנטים וסוחפים' יותר, וזה יאפשר לנו להמציא גם מכניקות גיימפליי חדשות שמנצלות את הסביבה הדינמית והפיזיקה המשופרת, אפקטי תאורה מורכבים יותר, אינטליגנציה מלאכותית חכמה יותר וחוויית מולטיפלייר עשירה יותר".
מתוך סרטון הדמו של Unreal 5
Unreal 5 יאפשר למפתחים לסרוק טקסטורות חדות שבדרך כלל משתמשים בהן בסרטים, ישירות לתוך המנוע כאשר האובייקט לא יעבד מהאיכות שלו בזמן התהליך. עד היום הדבר לא התאפשר בזמן אמת בגלל הגבלות החומרה של הקונסולות. כעת עם המעבדים החדשים של הדור הבא המפתחים לא יאלצו לבחור בין סביבות מפורטות ואינטראקטיביות או ספירת פריימים גבוהה, כך שנוכל לצפות לחווית משחק חלקה וזורמת בזמן ללא התפשרות.
קים ממשיך ומסביר שמנוע Unreal 5 משנה את התמונה בתעשייה, ויספק לא רק גרפיקה ריאליסטית וסביבה אינטרקאטיבית יותר ממה שהכרנו, אלא גם יאפשר צורת עבודה זורמת ונוחה יותר במהלך הפיתוח, גם עבור מפתחים עצמאיים, ולא רק סטודיואים גדולים שמפתחים משחקי AAA: "כשמדובר במפתחים עצמאיים, הם בדרך כלל לוקחים על עצמם כמה תפקידים במקביל ויכולים להיות גם מעצבים, אמנים, ומתכנתים. עם כל האפשרויות במנוע החדש אנחנו מצמצמים את כמות הזמן שיצטרכו להקדיש לפרטים הטכניים, ומאפשרים להם להשקיע יותר זמן במה שיהפוך את המשחקים שלהם למהנים. אני חושב שמנוע Unreal 5 נותן למפתחים חופש יצירתי".
מתוך סרטון הדמו של Unreal 5