אחרי משבר הקורונה – השוק הדו-גלגלי חוזר לפעילות מלאה ומדביק את הפער שנפתח בחודשי האטת המשק. בחודש יוני 2020 נמכרו בישראל 1,875 אופנועים וקטנועים, ובסך הכל נמכרו בששת החודשים הראשונים של השנה 9,036 אופנועים וקטנועים, וזאת לעומת 9,080 כלים במחצית הראשונה של 2019.
המשמעות היא שאם מגמת הביקוש הגבוה תמשיך, שנת 2020 עשויה להיות טובה יותר לשוק הדו-גלגלי מאשר 2019 – עם מספר מסירות גבוה יותר של כלים חדשים.
הביקוש הגבוה לדו-גלגלי מתבלט עוד יותר בהשוואה לשוק הרכב, שאמנם חזר בחודש יוני לפעילות מלאה, אך בסיכום החצי שנתי נרשמה בו ירידה כללית של 24% שנובעת ממשבר הקורונה. הסיבות לביקוש הגבוה לדו-גלגלי נובעות ככל הנראה מההכרה שאופנועים וקטנועים הם הפתרון המיידי לבעיות התחבורה והעומסים הבלתי נסבלים על כבישי ישראל, וכן ההימנעות של חלק מהציבור בשימוש בתחבורה ציבורית בשל החשש מהידבקות בקורונה. בנוסף, הגידול בשוק המשלוחים הגדיל גם הוא ביחס ישר את הביקוש לדו-גלגלי.
הכלי הנמכר ביותר בישראל במחצית הראשונה של 2020 הוא הימאהה טימקס, שממנו נמכרו לא פחות מ-637 יחידות (123 מהן מדגם ה-530). זהו מספר עצום, ויחסית לגודל השוק – ישראל מובילה בעולם בכמות הטימקסים שנמכרים, ובפער גדול. במקום השני קימקו מובי 125S עם 540 יחידות, בשלישי סאן-יאנג ג'וירייד 125 עם 437 יחידות, ברביעי קימקו דאונטאון 350i עם 358 יחידות, ובחמישי סאן-יאנג ג'וימקס Z 250 עם 267 יחידות.
ימאהה טימקס
מבחינת מותגים, סאן-יאנג מובילה עם 2,344 מסירות בששת החודשים הראשונים של 2020, אחריה ימאהה עם 1,734 יחידות, שלישית קימקו עם 1,553 יחידות, ורביעית הונדה עם 838 יחידות וגידול מרשים.