הדור השלישי של יונדאי טוסון שהוצג ב-2015 החזיר אליו הרבה לקוחות נאמנים אחרי שהכותר פינה את מקומו ב-2011 לטובת IX35. מאז השקתו המחודשת עברו יונדאי שלל מהפכות טכנולוגיות, הרחיבו את הסגמנטים עם דגמים פופולריים כגון יונדאי קונה, יונדאי איוניק, סנטה-פה, ווניו, פאלסייד ועוד, ובשנה הבאה מתכוננות עוד כמה הפתעות מעניינות; אחת מהן היא הדור הרביעי של יונדאי טוסון - מרכבי ה-SUV הדומיננטים ביותר של היצרנית הדרום קוריאנית באירופה ובישראל.
הטוסון 2021 משוטט בכבישי היבשת המערבית במסגרת מבחני נהיגה ממושכים. תמונות מסוות שלו זמינות ברשת, אך בהעדרן של תמונות חיצוניות נטולות קישוטים התוצאה איננה ברורה. בינתיים, הצליחו כלי התקשורת הקוריאנים להסתפק בהדלפות של שטח העבודה בעומקי הקבינה; הם הניחו ידם על מסמך שזלג החוצה ובו אנחנו עדים לשינוי היסודי שחל במרחב הנוסעים הקדמי. במבט מעמיק מהצד, נראה שהקוריאנים זנחו את הפונקציונליות האנלוגית הוותיקה לטובת פס דיגיטלי מול הנהג במקום לוח מחוונים קונבציונלי, ובמרכז השלד אמצו קונסולה דקה עם אפקט "גלישה" וצג גדול במרכזו.
כל המתגים, כך לדבריהם הם ככל הנראה בטכנולוגיית 'מגע', מה שנקרא בענף Touch sensitive, וזאת בין היתר כדי להשיג תפאורה חפה ממתגים פיזיים שאולי לטעמם כבר יצאו מהאופנה. מצד שני, כולנו התוודענו לחסרונות שבהפעלת מערכת מיזוג דיגיטלית דרך המוניטור או באמצעות פקדים שטוחים שמעלים את הסיכון הכרוך בהיחס הדעת, כך שמוקדם לדעת אם מערכת המיזוג תעבור לרצפת הייצור באפס שינויים.
יונדאי ויז'ן T קונספט
אם בכל זאת יש לנו נקודת ייחוס ויזואלית לטוסון, היא משתקפת באמצעות רכב הקונספט ויז'ן T שנחשף אשתקד במסגרת תערוכת הרכב בלוס אנגל'ס. יונדאי שרטטו את ה-SUV המשפחתי שלהם בקווים נקיים ועגולים יותר ואולי אפילו סטו קצת לממד של דמוי-קופה. תצלומי הריגול ברשת (איננו רשאים לפרסמם) חשפו חלקים מוגבלים מהשבכה הקדמית שמסגירים את קווי המתאר המשותפים ביניהם ואת טכנולוגיית ה-LED החדשנית. אם אלו פני הדברים בכל אופן, צפויה כאן אבולוציה ניכרת עם שדרוגים מקבילים בשאר הפרמטרים; הטוסון יהיה ארוך יותר ורחב מקודמו עם בסיס גלגלים מוגדל בלפחות 10-13 סנטימטרים, ובחזית ישודרג עם מנוע פלאג-אין היברידי וייתכן שיתווסף דגם חשמלי להיצע.
כל זה כאמור, יקרה מתישהו במהלך שנת 2021.