ביום חמישי האחרון קיבלנו את ההצצה של מיקרוסופט לכל המשחקים הבלעדיים שלה, שיגיעו לשחקני האקס בוקס של הדור הנוכחי והדור הבא, ויתרה מזאת - גם אל שחקני המחשב האישי. וזה בעצם הופך את העניין לרשמי: גם סוני וגם אקס בוקס חשפו בגדול את התכניות שלהן לדור הבא, וההבדלים בין התפיסות של החברות לא יכול להיות גדול יותר. אני חושב שעכשיו יותר מתמיד, המונח "מלחמת הקונסולות" מתחיל להגיע לקיצו, ואני אסביר.
לפחות מהדרך שבה מיקרוסופט מציגה את הדברים, היא כבר ממש לא מנסה למכור יותר קונסולות ומשחקים מסוני. כל המשחקים שהוצגו לנו, יגיעו גם לשחקני המחשב האישי ולא רק לשחקני הקונסולות. השחקנים, דרך שירותים שתספק החברה כמו ה-Game Pass או ה-xCloud (שירות הענן) יוכלו לקבל גישה למשחקים על כל אחת מהפלטפורמות שמיקרוסופט תספק. בין אם מדובר בוואן, ה-Series X, או המחשב האישי.
זה מתקשר ישירות למה שפיל ספנסר אמר החודש, שאקס בוקס לא תכריח את השחקנים לשדרג את הקונסולה לדור הבא על מנת להנות מהמשחקים שלה, כך שאנחנו מקבלים את הרושם בו האסטרטגיה העיקרית של מיקרוסופט הוא לשמור על בסיס שחקנים יציב שישלם באופן חודשי עבור השירותים שתציע, מאשר לנסות לעקוף את סוני במכירות.
תחשבו על זה: יותר מעשרה מליון משתמשים רשומים לשירות ה-Game Pass של החברה. במידה ומיקרוסופט תודיע לכל השחקנים הללו שהם מחויבים לשדרג את הקונסולה שלהם לדור הבא בשביל להנות מהשירות, הם כנראה היו סובלים יותר מנטישת משתמשים של הפלטפורמה מאשר שחקנים שישדרגו באופן מיידי.
הכוח של מיקרוסופט טמון בשירותים שתציע בעתיד, כמו הxCloud או ה-Game Pass
הגישה של סוני לעומת זאת, הפוכה לחלוטין. ג'ים ראיין אמר בראיון כי המטרה של סוני היא להמיר את קהל השחקנים של הפלייסטיישן 4 לדור הבא. מבחינת החברה, היא תפתח את המשחקים הבלעדיים הכי טובים שהיא יכולה לספק, כאלו שנבנו במיוחד עבור הקונסולה. משחקי הטריפל איי הללו יהיו תצוגת היכולות של הקונסולה, ובדרך כלל יראו הכי מדהים שרק אפשר וימתחו את היכולות שלה לקצה, והן יתהדרו תחת תגית המחיר של ה-60 דולר. מיקרוסופט, מציעה לכם מגוון רחב של משחקים במחיר חודשי סמלי.
אז זה נכון שאם נעשה השוואה ישירה, הבייבי של מיקרוסופט, Halo Infinite, נראה הרבה פחות מרשים מבחינה גרפית מכל אקסקלוסיבי של סוני. ואני יכול להבין שחקנים שמעוניינים בגרפיקה הכי מרשימה במשחקים שלהם, אני אפילו מחשיב את עצמי ביניהם. אני מאוד נהנה לראות חומרה נדחקת עד לקצה - אבל גרפיקה זה ממש לא הכל בחיים. אני אמנם לא יכול לומר שכל המשחקים שמיקרוסופט הציגה דיברו אליי, אבל הם בהחלט פנו לקהל דמוגרפי הרבה יותר רחב.
בזמן שאני השתעממתי ממשחקי הדרמה, ידידה שלי טענה שהיא שמחה לראות גיוון במשחקים, ויש לי כמה חברים רוסים ששמחו לשמוע על הכרזות ש S.T.A.L.K.E.R 2 או על Warhammer 40,000: Darktide יותר ממה שהם שמחו לשמוע על The Last of Us 2 או אפילו God of war.
סוני נוקטת בגישה של משחקים בלעדיים לקונסולה
ומה עם נינטנדו אתם שואלים? שוויץ. עסוקה בעניינים של עצמה, ומטפחת את הקהילה היחודית שלה ומה שחשוב לה. החברה אמנם שמה דגש על קונסולת הנינטנדו סוויץ' שלה, אך היא מאפשרת גם לקהל צעיר יותר להנות מהעולם שהיא מציעה, עם אביזרים כמו ה-LABO וה-Ring Fit. בסופו של יום, אפילו מיקרוסופט וסוני זנחו את השאיפות שלהם לגיימינג נייד עם ה-PSP או שלטים ומצלמות תנועה עם הקינקט וה-PS MOVE.
אם אני זורק ניחוש פרוע, כנראה שה-Series X היא הקונסולה הפיזית האחרונה שמיקרוסופט תשחרר. כמובן שקודם כל שירות ה-xCloud שלה צריך להוכיח את עצמו, אבל אני לא רואה סיבה שלא. במידה והפרוייקט יתגלה כרווחי, מיקרוסופט תעביר את הפוקוס העיקרי שלה לסטרימינג. בדיוק בגלל זה, "המלחמה" כבר לא רלוונטית. מיקרוסופט שמה את הדגש על השירותים הרחבים שהיא מציעה, ובזמן שסוני שמה את הדגש על הקונסולה עצמה. ההבדל הוא שלסוני, בינתיים אין שירותים כאלו להציע.
אם מסתכלים על העניין בראייה עולם צרה של "קופסא מול קופסא" נטו, אז כן - אפשר לומר שסוני כנראה ניצחה. אבל אם מסתכלים בראייה רחבה על השאיפות והתכניות לעתיד של שתי החברות, מבינים שכבר אין תחרות או שאלה של "מי טובה יותר". יש רק העדפות אישיות של השחקנים ומה הם מצפים לקבל מהדור הבא. בסופו של יום, שתי החברות לא מפסידות, אבל מי שמרוויח באמת הם אנחנו - הצרכנים.
מה אתם חושבים? ענו על הסקר ושתפו אותנו בתגובות >>>