קבוצה מובחרת (ועשירה מאוד) של לקוחות למבורגיני יזכו לרכוש את יצירת המופת המפעימה של היצרן הבולונזי, ה-Eseenza SCV12. מדובר במכונית קצה הארד-קור שאינה מותרת לשימוש בכביש הציבורי ותורכב במכסה מוגבלת של 40 עותקים. תמורתה יפרדו הנהגים מסכום בן שבע ספרות, אבל כל אחד מהם מקבל במסגרת החבילה האנגר פרטי וצוות מקצועי לטיפול ותיקונים במטה הראשי של למבורגיני בסנטה אגתה, גישה למעבדות והדרכות נהיגה צמודות מהנהגים הטובים בעולם. למבורגיני תריץ את המכונית הזו גם בסדרת GT ייעודית החל בשנה הבאה במספר סבבים.
למרות שלמבורגיני מקדישים לא מעט זמן לטכנולוגיות היברידיות על רצפת סיאן ו-סיאן ספיידר, ה-SCV12 נושאת בקרביים שלה מנוע קונבציונלי מונע בנזין. הפלטפורמה מבוססת על למבורגיני אוונדטור וכל המכללים פותחו על ידי קבוצת המירוצים של המותג 'סקודריה קורסה'. לטענתם, הצליחו לחלץ ממנוע ה-V12 מעל 830 כ"ס, מה שיהפוך אותה באופן רשמי לחזקה ביותר בתולדות למבורגיני עם מנוע 6.5 ל' אטמוספרי. תיבת ההילוכים תהיה אוטומטית שש מהירויות (X-טראק) עם העברת כוח לסרן האחורי, וכדי לשחרר את הלחצים במערכת הפליטה שכרו את חברת 'קאפריסטו' שתנהל את הצנרת.
למבורגיני גיבשו שיטה מתקדמת לריתוך של סיבי פחמן אל גוף המרכב והטמיעו את כלוב ההגנה התקני (FIA) בתוך השלדה. שיטות אלה הניבו יחס כוח-משקל של 1.66 כוחות סוס לכל קילוגרם (משקל כולל של כ-1.32 טון לערך). הכנפיים, פתחי האוויר והספויילר האדפטיבי מסביב תורמים את חלקם תחת עומסים תובעניים למשיכה ואחיזה; נהגי המבחן של למבורגיני אומרים שהמכונית מייצרת כוח הצמדה של 1,200 קילוגרמים במהירות של 250 קמ"ש. בצד האסתטי לובשת ה-SCV12 גוונים משולבים של ירוק, שחור, אפור וזהב בחישוקי ה-19 וה-20 אינץ' - מחחוה לשותפות 'פירלי' ויצרן שעוני היוקרה רוג'ר דופיי. תא הנוסעים מופשט מאביזרים לא חיונייים כמו מערכת מדיה או חלונות חשמל וכולל רק הגה ספורט תחרותי עם בקרות כיול משוכללות, מושבי באקט של OMP עם רתמות מירוץ, מכשירי קשר והרבה תרכובות קרבון כדי לשמור על משקל נמוך.
מי שידריכו את הנהגים על סיפונה של המפלצת הזו הם עמנואל פירו, חמש פעמים אלוף מירוצי הלה-מאן וכן מארקו מאפלי, נהג המבחן הרשמי של למבורגיני וכן מחזיק בכמה שיאי נורדשלייפה. האיטלקים ידרשו בין 2 ל-2.4 מיליון יורו עבור יחידה אחת מתוך ה-40 והם יבצעו סינון מוקפד של הלקוחות. "ה-אסנצה מייצגת את הפרשנות הקיצונית ביותר של מנוע ה-V12 האטמוספרי, הסמל שלנו מאז 1963", כך אומר מאורציו ראגייאני, המנהל הטכני של למבורגיני. "נמשיך להסתכל קדימה, ולחפש אתגרים חדשים".