קצת יותר מ-22,600 מכוניות חדשות נמסרו במהלך חודש יולי בישראל, כך עולה היום (שלישי) על פי דוח המתפרסם מאת איגוד יבואני הרכב. זהו החודש השני ברציפות שבו נרשמת מגמת התחזקות במכירות ביחס לימים הקודרים ביותר של גל הקורונה הראשון. בדיוק לפני שנה בתקופה נטולת מגיפה נמסרו 22,993 מכוניות חדשות, כך שלפחות בשלב הזה מסתמן שהיבואנים מצליחים להניע את היחידות ולשחרר חלק מהסתימות במגרשים ובאפיקי הציים. במבט על, שנת 2020 עדיין חלשה משמעותית עם ירידה בשיעור של 20% לעומת השנה היוצאת: בין ינואר-יולי נמסרו בישראל 141,990 מכוניות לעומת 181,075.
בקצה העליון של הטבלה עסקים כרגיל; יונדאי מובילה, אחריה טויוטה ובמקום השלישי קיה. מבין שלוש המובילות נראה שבקיה מצליחים להגדיל את הפער בכל הקשור למכירות קרוסאוברים; טלקאר מסרו מתחילת 2020 קרוב ל-13,378 רכבי SUV לעומת 6,728 של טויוטה ו-4,183 של יונדאי. ובתוך כך, כולן רשמו ירידות בהיקף המכירות השנתי בשיעור של עשרות אחוזים.
מתוך 50 יצרנים המשווקים בארץ, מותגים בודדים הצליחו לדווח על עליה ברישויים בחודשים האחרונים. סיאט מסרה מתחילת השנה 7,288 יחידות, זינוק של 37%. גם מותג שברולט מדווחים על עליה מתונה מ-4,638 מסירות ל-5,099. פולקסווגן אולי יוצאים מהמשבר ומדווחים על עליה קלה מאוד מ-2,578 ל-2,672 מכוניות. גם מותג MG משתפר עם 903 יחידות לעומת 787 בשנה הקודמת.
בקרב מותגי היוקרה אאודי מובילה, אחריה מרצדס וב.מ.וו במקום השלישי. כל השלוש מתחילות לצמצם פערים מהשנה הקודמת, אך עדיין מדווחות על ירידה בשיעור של כמה אחוזים. אחריהן ברשימה וולוו ו-לקסוס שנמצאות פחות או יותר באותו המקום עם סביבות 1,000 מסירות מתחילת השנה. מותג ג'יפ מסר 910 מכוניות, לנד רובר 325, קאדילק 285. עליות חדות נרשמו ביגואר שזינקה ב-61% ופורשה שצמחה ב-62%. פרארי מסרו 5 מכוניות מתחילת השנה ואסטון מרטין 2. בנטלי העלו לכבישים 13 מכוניות, 7 מתוכן ה-SUV בנטייגה.